تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵
۰
plusresetminus
احمد اسکندری نسب در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که با محوریت پروژه مهر 1400 و موضوع بازگشایی مدارس برگزار شد، گفت: بازگشایی مدارس بزرگ ترین و مهم ترین رویداد فرهنگی و اجتماعی کشور است.
بازگشایی مدارس بزرگ ترین و مهم ترین رویداد فرهنگی و اجتماعی کشور است
به گزارش "راه آرمان" احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان  ضمن تبیین ضرورت و اهمیت بازگشایی مدارس گفت: این نشست با هدف رصد و ارزیابی برنامه ها برای بازگشایی مدارس با این امید که سال تحصیلی باشکوه و پر از خاطرات خوبی را آغاز کنیم، برگزار شده و همه باید تلاش کنیم تا با کمترین دغدغه، کمبود و تنگنایی این مهم محقق شود.

وی ضمن اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: هر کسی توکلش به خداوند باشد در هر مسیری حرکت کند خداوند به او کمک می کند و تقوا داشتن شرط پیروزی در کارها است، خداوند به هر کسی برتری هایی داده که متناسب با آن ها ویژگی ها و امتیازهایی به دست می آورد که پذیرش مسئولیت یکی از کارهایی است که نیاز به تقوا دارد، مسئولیت در هر زمانی که بر عهده انسان گذاشته شود سنگین است به ویژه در نظام تعلیم و تربیت که اگر انسان لحظه ای غفلت کند تبعات سخت و سنگینی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: تعلیم و تربیت انسان ها کاری حساس است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد در این راستا باید از صداقت و امانت دو خصلت مشترک همه پیامبران الهی الگو بگیریم که بر اساس همین دو خصلت ایمان انسان تقویت می شود.

اسکندری نسب گفت: موفقیت در زندگی انسان بر مبنای میزان بهره مندی از فرصت هایی است که در اختیارش قرار می گیرد و گرنه دنیا محل گذر است، انسان نسبت به مسئولیتی که پذیرفته مرتب سنجیده می شود و مورد آزمایش قرار می گیرد.

وی با بیان این که آنچه که اهمیت دارد این است که به خوبی بتوانیم ایفای نقش کنیم و کیفیت کارمان هم قابل قبول باشد، تصریح کرد: همه امکانات و توان باید برای بازگشایی مدارس بسیج شوند و هیچ گونه بی برنامگی، کمبود و چالشی برای مهر 1400 در مدارس استان پذیرفته نیست، نظارت ها در پروژه مهر باید میدانی باشد تا نتایج موثرتر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آگاهی، مهمترین مولفه در پذیرش هر مسئولیتی به ویژه در نظام تعلیم و تربیت است اگر نسبت به هر کاری احساس مسئولیت و تسلط داشته باشیم مسیر موفقیت هموار می شود، ارجاع دادن مسائل و مشکلات به سطوح دیگر هیچ کمکی به حل مساله نمی کند، مشکلات را باید با خردمندی و پشتکار مرتفع کرد، در راستای بازگشایی مدارس اقناع افکار عمومی بسیار مهم است، دانش آموزان بایستی کتاب گرفته باشند و ثبت نام شده باشند، مدارس باید از نظر بهداشت و نظافت در شرایط ایده آل باشند، امروز باید همه عوامل از ستاد تا صف بزرگ ترین دغدغه شان بازگشایی مدارس باشد تا شاهد شروع مهری بانشاط باشیم.

بر پایه این گزارش نشست هم اندیشی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان با محوریت پروژه مهر 1400 و بازگشایی مدارس در تالار مراسم خانه معلم کرمان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdciuzazpt1ar52.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما