تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۵
۰
plusresetminus
کریمی، علت ازدحام جمعیت در بازار مظفری را قیمت مناسب میوه عنوان کرد و گفت: البته شهرداری باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد زیرا سد معبرها توسط فروشندگان و دست فروش ها نیز می تواند خود یکی از علل ازدحام جمعیت باشد.
سدمعبرها علل ازدحام جمعیت در بازار مظفری/مسئولین رسیدگی می کنند اما فروشندگان رعایت نمی کنند
به گزارش راه آرمان؛ متاسفانه بارها و بارها در رابطه با شلوغی و جولان کرونا در بازار مظفری کرمان، خبر، گزارش و یادداشت نوشتیم و حتی مسئولان امر را در جریان قرار دادیم.
 
اما متوجه شدیم که فروشندگان مستقر در بازار و مردم نسبت به این امر بی توجه بوده و آنها نیز همکاری لازم را با مسئولین ندارند.
 
هر روز که به بازار سرک می کشیم متوجه می شویم که بسیاری از فروشندگان از زدن ماسک امتناع می کنند و فقط مواقعی که متوجه می شوند مسئولی جهت بازدید به بازار آمده فوری از ماسک استفاده می کنند اما همینکه مسئولین از آن مکان بیرون می روند همان آش است و همان کاسه.
 
عصرها از ساعت 5 به بعد این بازار مملو از جمعیت می شود به حدی که فاصله ها به چند سانتی متری می رسد، انگار شرایط برای انتقال ویروس کرونا در این مکان بسیار مناسب تر است و گوش شنوایی نیز برای اینکه احتمال می رود هر لحظه این ویروس خطرناک در کمین آنها نشسته باشد وجود ندارد.

 قدرت خرید پایین مردم و قیمت مناسب میوه علل ازدحام جمعیت در بازار مظفری
مجتبی کریمی کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: بازار مظفری متاسفانه تنها مکانی است که میوه با قیمت مناسب عرضه می شود و چون به دلایل شرایط اقتصادی قدرت خرید مردم  پایین آمده بدین جهت این مکان شلوغ ترین مکان در شهر کرمان محسوب می شود.
 
وی گفت: ما نمی توانیم با این اوصاف مردم را مجبور کنیم که میوه 5 هزار تومانی را با قیمت 20 هزار تومان از فروشگاه های سطح شهر خریداری کنند.
 
این کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمان بیان کرد: البته آموزش های لازم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی هر روز از رسانه ها علی الخصوص رسانه ملی اطلاع رسانی می شود و خود این مردم و فروشندگان هستند که باید رعایت کنند اما متاسفانه برخی به این مسائل توجه چندانی ندارند.

 6 فروشگاه به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمپ شدند
کریمی عنوان کرد: همین امروز 4 مغازه در بازار مظفری و 2 مغازه در قدمگاه به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمپ شده اند.
 
وی ادامه داد: با تمامی مغازه داران و فروشندگانی که بهداشت محیط و پروتکل ها را رعایت نکنند و از زدن ماسک نیز امتناع کنند با آنان برخورد قانونی خواهد شد.
 
این کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمان تصریح کرد: البته بیشتر کسانی که رعایت نمی کنند شاید از جمله افرادی هستند که نه خود و نه اقوامشان به این بیماری دچار نشده اند و آنها فکر می کنند حال که مبتلا نشده اند پس دیگر کرونا سراغ آنها نخواهد آمد به همین دلیل نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجهی نشان می دهند.
 
کریمی ادامه داد: با اعلام آمار روزانه در استان و کشور که به عدد سه رقمی رسیده باید خود مردم این ترس را داشته باشند که هر لحظه امکان این می رود که آنها نیز مبتلا شوند.
 
وی، علت ازدحام جمعیت در بازار مظفری را قیمت مناسب میوه عنوان کرد و گفت: البته شهرداری باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد زیرا سد معبرها توسط فروشندگان و دست فروش ها نیز می تواند خود یکی از علل باشد.
 
انتهای پیام/نامجو
  https://armanekerman.ir/vdcizzazrt1ar52.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین