تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۱
۰
plusresetminus
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان:

آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس به صورت تدریجی محقق می شود

سید محمد حبیب اللهی در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که با محوریت پروژه مهر 1400 و موضوع بازگشایی مدارس برگزار شد، گفت: آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس به صورت تدریجی محقق می شود.
آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس به صورت تدریجی محقق می شود
به گزارش "راه آرمان"  سید محمد حبیب اللهی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که ضعف یادگیری ناشی از آموزش مجازی را باید جبران کنیم، گفت: ضرورت دارد در راستای تعمیق یادگیری قدم برداریم تا شاهد حداقل افت تحصیلی باشیم.

وی افزود: خانواده ها دغدغه ها و نگرانی هایی درخصوص بازگشایی مدارس دارند که با روشنگری افکار و جهت دهی به آن و با اشتیاق دانش آموزان این نگرانی ها باید کاهش یابد، لازم است در همه شهرستان ها و مناطق در زمینه ایجاد ذهنیت اولویت آموزش حضوری و استخراج موانع و مشکلات مدارس، اقدام جدی صورت گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد:  ثبت سفارش کتاب های درسی تابعی از ثبت نام دانش آموزان است، در میان پایه ها 13 تا 15 درصد هنوز ثبت نام دانش آموزان انجام نشده و در پایه دهم هم ثبت نام به 62 درصد رسیده، هرچند رشد خوبی داشته اما هنوز به واسطه موضوع هدایت تحصیلی کم است و باید بیشتر تلاش شود، از آنجا که قرار است اطلاعات سامانه سیدا به شبکه شاد منتقل شود، ضرورت دارد اطلاعات دانش آموزان در سامانه سیدا ثبت شود که لازمه اش ثبت نام دانش آموزان در مدارس است.

حبیب اللهی گفت: در خصوص توسعه متوازن شاخه و رشته باید کار مدرسه به مدرسه انجام شود، نیاز جامعه امروز ما نیاز به توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش است، زمینه خوبی در استان در این زمینه فراهم شده اگر از این ظرفیت استفاده نشود دچار خسران می شویم، دو مرحله توزیع تجهیزات هنرستانی به شهرستان ها و مناطق استان داشته ایم و دو مرحله دیگر هم انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران توجه شود که بدون شرکت متقاضی در آزمون و دریافت حدنصاب نمره نباید ابلاغی صادر شود، درخصوص معرفی مدارس ماندگار طبق بخشنامه اقدام شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ارزیابی آموزش و پرورش استان تابعی از عملکرد مدیران مدارس در خصوص تکمیل فرم های خودارزیابی است، از نظر ستادی مدارسی که فرم را تکمیل نکرده اند، به این معناست که کاری در خصوص پروژه مهر انجام نداده اند و ضرورت دارد در زمینه تخصیص نیرو هم  این موضوع بر اساس تخصص صورت گیرد.

 انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcewz8zfjh8wei.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما