تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۲
۰
plusresetminus
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان خبر داد؛

کلاهبرداری ميلياردی از شهروندان 4 استان با چک هاي سرقتي

مهدی پورامینائی گفت: با تلاش ماموران کلانتری19 این فرماندهی یک باند کلاهبرداری ميلياردی و سوء استفاده از دسته چک های سرقتی منهدم شد.
کلاهبرداری ميلياردی از شهروندان 4 استان با چک هاي سرقتي
به گزارش راه آرمان؛ مهدی پورامینائی فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: طی آبان ماه سال 99 در پي طرح شکايت یک شهروند مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی مزدا، خودروی مسروقه طی همان روز توسط ماموران کلانتري 19 کرمان کشف اما مشخص شد محتویات داخل این خودرو از قبیل یک دسته چک به سرقت رفته اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان افزود: در همین رابطه مالک این خودرو طی سال1400 از انجام چندین مورد کلاهبردای از طریق گردش چک هاي مربوط به دسته چک سرقتی خود با امضاي فردي در استان بابل بابت خرید تعداد زیادی تلفن همراه و برخی لوازم خانگی مطلع و با گزارش این مورد به پلیس، پرونده ای در این رابطه تشکیل شد.

وی با اشاره به آغاز تحقیقات پلیس در رابطه با این پرونده ابراز کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد فرد یا افراد کلاهبردار از طریق37 برگه چک از چک های سرقتی، از شهروندان کلاهبرداری کرده اند و در ادامه نیز یک خانم با مراجعه به کلانتری19 از اغفالش توسط فردی ناشناس با جعل شناسنامه وی و دریافت 2 جلد دسته چک سفید امضا به بهانه تجارت شکایتی طرح کرد که بررسی های بعدی نشان داد این مورد هم بی ارتباط با عاملان کلاهبرداری با چک های سرقتی نیست.

پورامینائی تصریح کرد: در ادامه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پیجوئی های پلیسی یک باند 4 نفره مرتبط با این کلاهبرداری ها را شناسائی و در تحقیقات بعدی متوجه شدند اعضای این باند آخرین کلاهبرداری خود را در استان خراسان رضوی بابت خرید یک دستگاه خودروی لکسوس انجام داده اند که با تلاش پلیس اعضای این باند که یکی از آن ها یک خانم بود طی چند عملیات جداگانه توسط ماموران کلانتری19دستگیر شدند.

پورامینائی بیان کرد: در بازجويي هاي تکميلي مشخص شد این افراد پس از خریدن دسته چک سرقتی اقدام به فریب و کلاهبرداری از شهروندان در استان های کرمان، خراسان رضوی، مازندران و استان مرکزی کرده اند که تحقیقات تکمیلی از این متهمان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: چه بهتر که در نگهداری مدارک و اسناد شخصی به خصوص دسته چک و دیگر اوراق بهادار دقت بیشتری داشته باشیم و موارد مشکوک در هر زمینه را نیز به پليس گزارش کنیم.

انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcefz8zwjh8wei.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما