تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۱
۰
plusresetminus
مدير اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان:

سهم عمده حمل و نقل جاده اي استان كرمان مواد معدني و محصولات كشاورزي است

سيدعلي حاج سيدعليخاني گفت: استان کرمان به عنوان بزرگترین استان کشور به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و ظرفيت هاي زیاد اقتصادی، معدنی و گردشگری نقش مهمی در حمل ونقل بار و مسافر کشور ایفا می كند.
سهم عمده حمل و نقل جاده اي استان كرمان مواد معدني و محصولات كشاورزي است
به گزارش راه آرمان؛ سيدعلي حاج سيدعليخاني گفت: وجود بیش از 70  نوع محصول باغی، 54 نوع محصول زراعی (در ایران رتبه اول باغ های کشور با سهم 17 درصدی) همچنین ثبت 417 جاذبه گردشگری به انضمام حجم بالای معادن استان که لقب بهشت معدن كاران را به خود اختصاص داده است.

مدير اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان بیان کرد: سهم اصلی بارهای استان به مواد معدنی ، سیمان (با توجه به وجود سه کارخانه سیمان بزرگ در استان) ومواد نفتی( با توجه به توزيع مواد نفتی از مبدا استان کرمان به استانهاي همجوار) ومحصولات کشاورزی اختصاص دارد. 

وي يادآور شد: در سال 98 متوسط بار حمل شده در کشور 15 میلیون  تن بوده که استان کرمان با حمل  32 میلیون 600 هزارتن  كالا در جایگاه سوم حمل بار کشور قرار گرفته است .

حاج سيدعليخاني افزود: طي سال 99 در استان كرمان 34 ميليون و600 هزار تن بار حمل شده  که به نظر می رسد پس از انتشار آمار نامه رسمی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده اي، در جایگاه دوم کشور قرار گيريم.

مديراداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر حدود 12 هزارو 700 دستگاه  کامیون و بیش از 18 هزار نفر راننده در بخش حمل ونقل استان فعالیت دارند که جوابگوی نیازهای استان هستند. 

وی با اشاره به این مطلب که بخش اعظم بار استان کرمان مواد معدنی است که به طور عمده بصورت خام صادر می شوند، تصریح کرد: با توجه به ارزش کم محموله های معدنی، هزینه حمل ونقل آنها نقش مهمی در اقتصاد آنها دارد و اگر کرایه حمل از حد مشخصی بیشتر شود، صادرات مواد معدنی غیر اقتصادی خواهد شد. لذا بسیار مهم است که به بخش اقتصادي حمل و نقل توجه ویژه ای شود.

مدير اداره كل راهداري وحمل و نقل جاده اي استان كرمان خاطرنشان کرد: هزینه های حمل به صورت مستقیم به هزینه های ناوگان وابسته هستند ، لذا توجه به افزایش قیمت لاستیک، هزینه قطعات، تعمیرات و....لازم است تعادل بين كرايه حمل و هزينه ناوگان  برقرار شود.

وی در ادامه گفت: این تعادل بخشی  از طریق حمایت های دولتي در حوزه حمل ونقل که به صورت سراسری انجام مي شود، امکان پذیر خواهد بود. از اين رو حمایت هاي موصوف شامل تسهیلات کم بهره براي نوسازی ناوگان، تخصیص ارز حمایتی برای تامین لاستیک ، قطعات و مواردي از این قبيل است. 

سیدعلی حاج سیدعلیخانی با بیان این که در حوزه حمل ونقل با استفاده از سیستم هاي اعلام بار و نوبت دهی مجازی، سبب صرفه جویی زیاد در وقت و هزینه های رانندگان  شديم، ابراز کرد: در سال گذشته نوبت دهی و توزيع  بار با استفاده از نرم افزارهاي مرتبط و از طریق تلفن همراه رانندگان  شروع و در حال حاضر به صورت آزمایشی کلیه کارخانجات سیمان با استفاده از این سیستم، بار خود را حمل می کنند که امیدواریم در آینده نزدیک با هماهنگی صاحبان کالا بتوانیم سیستم اعلام بار مجازی را به سایر شرکت های حمل و نقلي سوق دهیم .


انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcfeydymw6d0ja.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما