کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

کارشکنی دولت قبل امکان تخصیص آب از خلیج فارس به کرمان را فراهم نکرد/تصمیم وزارت کشور برای تعیین استاندار مورد حمایت است

28 شهريور 1400 ساعت 10:13

پورابراهیمی گفت: پروژه اول خط انتقال آب از خلیج فارس عملیاتی شد و سه مجموعه بزرگ صنعتی به آب دسترسی پیدا کردند اما کارشکنی وزارت نیرو در دولت قبل، امکان تخصیص آب صنعت و شرب  از خلیج فارس به کرمان را فراهم نکرد.


به گزارش راه آرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در نشست شامگاه گذشته با خبرنگاران در رابطه با اینکه رویکرد دولت سیزدهم متفاوت تر از سایر دولت ها است اظهار کرد: همسویی دولت با مجلس انتظارات بیشتری در مردم ایجاد کرده و امروز مهمترین مشکل مردم در حوزه معیشت و اشتغال است.

استان کرمان رتبه نخست در زمینه واکسیناسیون در کشور
وی گفت: با توجه به اینکه کرونا متاسفانه تاثیر بدی بر معیشت و زندگی مردم گذاشت اما در استان کرمان اقدامات خوبی در جهت کنترل پیک سنگین کرونا صورت گرفت که سبب شد تا استان کرمان در کشور در زمینه واکسیناسیون رتبه اول را از آن خود کند.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیری برای پایین آوردن سن واکسیناسیون تا ۱۰ سال برای سرعت بخشی به روند واکسیناسیون از اقداماتی بود که بر اساس توافق با وزیر وقت بهداشت انجام شد.
 
25 درصد جامعه هدف واکسینه شده اند/پیش بینی اتمام طرح واکسیناسیون تا پایان مهر ماه سال جاری
پورابراهیمی با بیان اینکه آمار واکسیناسیون در استان کرمان قابل توجه است، اذعان کرد: از جمعیت بالای 18 سال استان که 2 میلیون و 100 هزار نفر جامعه هدف هستند، از این تعداد یک میلیون و 17 هزار نفر واکسینه شده اند و 520 هزار نفر مرحله دوم را انجام داده اند که 25 درصد جامعه هدف را تشکیل می دهد.
 
وی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که طرح واکسیناسیون تا پایان مهر ماه به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: همراهی مردم لازم است زیرا اگر مکان و واکسن وجود داشته باشد اما مردم  حمایت و همکاری نکنند همچنان این پیک ویروس وجود خواهد داشت.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افت تحصیلی نگرانی و دغدغه اصلی ما است، اذعان کرد: باید تلاش شود اول مهر مدارس بازگشایی شود.

کارشنکی دولت قبل امکان تخصیص آب از خلیج فارس به کرمان را فراهم نکرد
پور ابراهیمی همچنین به بحث تامین آب شرب استان اشاره کرد و گفت: تامین آب شرب استان کرمان اولویت ما است و خط انتقال آب در استان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: پروژه اول خط انتقال آب از خلیج فارس عملیاتی شد و سه مجموعه بزرگ صنعتی به آب دسترسی پیدا کردند اما کارشکنی وزارت نیرو در دولت قبل، امکان تخصیص آب صنعت و شرب  از خلیج فارس به کرمان را فراهم نکرد اما خبرها حاکی از خط فرعی انتقال از خلیج فارس به سمت کرمان با هزار میلیارد هزینه است که نیمی از آن توسط بخش خصوصی و نیمی دیگر توسط بخش دولتی انجام می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فردا نشست شورای راهبردی استان کرمان با حضور مدیران ارشد، نمایندگان مجلس، نمایندگان دستگاه قضایی و امام جمعه در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار می‌شود تا در خصوص راهبردهای منابع آب برای شمال و جنوب استان تصمیم‌گیری شود.
 
1000 میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای خط فرعی انتقال آب به کرمان
پور ابراهیمی عنوان کرد: یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط فرعی انتقال آب به سمت شهر کرمان نیاز دارد که 50 درصد این اعتبار دولتی و 50 درصد توسط بخش خصوصی تامین می شود.
 
پی گیری جدی ساماندهی حاشیه نشینی در دولت سیزدهم
وی به ساماندهی حاشیه نشینی در دولت سیزدهیم اشاره کرد و گفت: از سال های قبل ساماندهی محله های الله آباد را داشتیم که متوجه شدیم زیرساخت های آب و برق از مسائل مهم حاشیه نشینی است.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ۹ ماه گذشته نشست هایی با راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و استاندار با محوریت شهرک صنعتی برگزار شد.
 
پور ابراهیمی تصریح کرد: طرح اساسی برای محله صنعتی بودیم که حدود ۸ ماه کار مطالعاتی و میدانی انجام و سه جلسه در کمیسیون اقتصادی با متولیان مربوطه برگزار کردیم.
 
ایجاد 12 هزار شغل از محل گردش حساب شرکتهای بزرگ اقتصادی
وی اشتغال را یکی دیگر از دغدغه‌ها و مطالبه اصلی مردم استان کرمان برشمرد و افزود: در بحث مشاغل خرد و خانگی توافقنامه‌ای را با بانک‌های استانی برای ایجاد 12 هزار شغل منعقد کردیم .

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از این تعداد 3 هزار شغل سهمیه شهر کرمان است و  هر کس در چهارچوب ضوابط تسهیلات خوداشتغالی مایل به استفاده از آن باشد آمادگی داریم زیرا به ازای ایجاد هر شغل ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه در نظر گرفته شده و ایجاد این تعداد شغل، تعهد مجمع نمایندگان است و این جدای از تکالیف دولت است‌.

پور ابراهیمی بیان کرد: بر اساس قانون، شرکت‌ها مکلف هستند گردش مالی بانکی خود را به داخل استان بیاورند.

وی گفت: شرکت ملی مس حدود 50 هزار میلیارد ریال گردش مالی در سال 99 داشته که این گردش حساب باید در استان ایجاد شود و مطالبه مردم استان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:  اگر انتقال حساب شرکت‌ها به استان نیاید از طریق شورای عالی معادن به دستگاه قضایی شکایت خواهیم کرد و باید پاسخگو باشند.

پور ابراهیمی ادامه داد: اگر گردش مالی شرکت ها به استان بیاید به جای ۱۲ هزار شغل می توان سه تا چهار برابر مشاغل خرد ایجاد کرد.

وی ابراز کرد: ضمن اینکه شرکت گل گهر نیز در سال قبل ۳۲ هزار میلیارد تومان فروش، ۱۴ هزار میلیارد تومان سود و گردش مالی نزدیک به ۳۵ هزار میلیارد تومانی داشته و گهرزمین نیز فروش ۱۰ هزار میلیاردی، سود ۴۰۰۰ و گردش مالی ۱۲ هزار میلیارد تومانی داشته است و ما در برنامه هفتم توسعه حکم انتقال منابع شرکت های معدنی به استان محل فعالیت را تمدید خواهیم کرد.

نماینده مردم کرمان  و راور در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری عنوان کرد: بزرگترین طرح‌های صنعتی و معدنی را توانسته‌ایم کلید بزنیم و به‌زودی پهنه کمربندی شهر کرمان به بزرگترین منطقه صنعتی کشور تبدیل می‌شود.
 
اجرای پروژه لاستیک فوق سنگین برای واحدهای صنعتی استان کرمان
پور ابراهیمی همچنین از اجرای پروژه لاستیک فوق سنگین برای واحدهای صنعتی استان کرمان با 7 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک خبر داد.

عضویت ایران در سازمان شانگهای اهداف آمریکا علیه ایران را بی خاصیت کرد 
وی ایجاد مرکز لجستیک و بندر خشک استان کرمان را به ویژه بعد از عضویت اخیر ایران در سازمان شانگهای مهم دانست و اظهار کرد: اتفاق بزرگی در تاجیکستان رقم خورد زیرا حدود ۱6 سال عضو ناظر در این سازمان بودیم اما اکنون حضور ایران به عنوان عضو دائم، آغاز تحولات در جمهوری اسلامی است و آنچه آمریکا دنبال می کرد خاصیت خود را از دست داد و ایران با همسایگان خود در مجموعه ای بزرگ کار خود را شروع کرده‌ است.
 
 مرکز لجستیک کار خود را ظرف دو ماه آینده شروع می کند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، ترانزیت را یکی از ظرفیت های مرتبط با بخش اقتصادی سازمان همکاری های شانگهای عنوان کرد و افزود: ایران اصلی ترین کشور برای ترانزیت کالا در منطقه محسوب می شود و با این موقعیت استثنایی، کرمان در این تحولات اقتصادی در توسعه اقتصادی تغییر خواهد کرد و مرکز لجستیک با هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کار خود را ظرف دو ماه آینده شروع می کند.
 
پورابراهیمی از  اجرایی شدن طرح تولید سلول های خورشیدی در استان خبر داد و گفت: استان کرمان قطب تولید سلول‌های خورشیدی در خاورمیانه می‌شود و تمام تجهیزات این کارخانه وارد استان کرمان شده است.
 
احداث نخستین کارخانه سلول های خورشیدی در ماهان
وی از احداث نخستین کارخانه سلول های خورشیدی در ماهان با هشت هزار میلیارد سرمایه خبر داد.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه سرمایه گذاری و تمام تجهیزات مربوط به انرژی خورشیدی برای پنل است، اذعان کرد: در حالیکه سلول های خورشیدی هسته اصلی پنل ها است لذا این کارخانه برای اولین بار در کشور با دانش خود سه هزار مگاوات تولید خواهد داشت و قطب تولید سلول های خورشیدی در خاورمیانه خواهد بود.
 
اولویت رسیدگی به گروه های سیاسی بجای توسعه
پور ابراهیمی با بیان اینکه  کرمان یکی از استان‌های مهم، ممتاز و اساسی در کشور است، خاطرنشان کرد: اما شرایط‌مان در فقر و محرومیت مطلوب نیست و مردم تشنه تصمیمات ما هستند اما عده ای به جای توسعه، رسیدگی به گروه های سیاسی را اولویت خود قرار دادند.
 
وی ادامه داد: نگاه ما به حرکت آینده استان باید توسعه باشد و اگر رفتارها غیر اقتصادی باشد و با توسعه سیاسی جابجا گرفته شود به نتیجه نخواهیم رسید.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خصوص نشست اخیر مجمع نمایندگان استان با وزیر کشور حرف هایی در فضای مجازی مطرح شده و یک نماینده اطلاعات غلط به مردم ارائه می کند.
 
پور ابراهیمی عنوان کرد: در دولت قبل جاهایی با دولت چالش داشتیم اما قاطبه نمایندگان مجلس از رئیس جمهوری فعلی برای شرکت در انتخابات دعوت و استقبال کرد و فضای او انقلابی و مبتنی بر آرمان های امام و رهبری است.
 
وی خاطرنشان کرد: در نشست مجمع نمایندگان با وزیر کشور مطرح شد دولت ها با هم متفاوت است اما هر تصمیمی که وزیر کشور و رئیس جمهوری درباره استاندار کرمان بگیرد قابل قبول و احترام است و ما به آن اعتماد می کنیم.
 
سردار معروفی به عنوان استاندار کرمان گزینه پیشنهادی مجمع نمایندگان
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث دوم بیان کردیم که اگر می‌خواهید تغییراتی ایجاد کنید پیشنهاد دادیم که سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به‌عنوان استاندار انتخاب شود که از افراد نزدیک به شهید قاسم سلیمانی است.
 
پورابراهیمی در ادامه گفت: تنها شخصیتی که بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی توانست مجددا رزمندگان را به دور هم جمع کند و خلأ سردار را پر کند، سردار معروفی بود.
 
وی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها اتاق تقسیم قدرت در استان راه‌اندازی کرده و بخشداران و فرمانداران را هم انتخاب کردند که اصلاً قابل قبول نیست.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  با لحنی شدید مبنی بر اینکه عده ای قبل از انتخابات ستاد تشکیل داده و تقسیم قدرت کردند اما اینگونه که نمی شود استان اداره کرد و یا در اتاق های دربسته نسبت به استان تصمیم گرفت؛ تأکید کرد: بچه های انقلاب حتماً باید در دولت سیزدهم به کار گرفته شوند اما متناسب با ظرفیت هایی که دارند.
 
اجازه نخواهیم داد دولت احمدی نژاد در استان کرمان تکرار شود
پور ابراهیمی تاکید کرد: برخی به دنبال پست و مقام هستند و ما با این رویکرد مخالف هستیم و به کسی اجازه نخواهیم داد به اسم انقلاب سهم خواهی داشته باشد.
 
وی گفت: ما اجازه نخواهیم داد دولت احمدی نژاد در استان کرمان تکرار شود و از این مورد کوتاه نخواهیم آمد.
 
انتهای پیام/نامجو
 
 


کد مطلب: 121483

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121483/کارشکنی-دولت-قبل-امکان-تخصیص-آب-خلیج-فارس-کرمان-فراهم-نکرد-تصمیم-وزارت-کشور-تعیین-استاندار-مورد-حمایت

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir