تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۲
۰
plusresetminus
سردار حسین معروفی جشنواره مالک اشتر بسیج وسپاه ثارالله استان کرمان گفت: بزرگی که در دوران طلایی دفاع مقدس به وجود آمد و امروز بازدارنگی ملت بزرگ ایران و پیشانی افتخار آمیز ملت ایران است، مربوط به 8 سال جنگ نابرابر با همه نامردان عالم با دست خالی است.
بازدارندگی امروز ملت ایران مرهون 8 سال جنگ نابرابر با همه نامردان عالم است/ ادامه پیروزی های پیاپی در گرو حفظ مولفه های انقلاب است
به گزارش راه آرمان، صبح امروز جشنواره مالک اشتر بسیج وسپاه ثارالله استان کرمان با تجلیل از رده های موفق سال 99 در ستاد سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد.
سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این جشنواره ضمن گرامیداشت ایام دفاع مقدس اظهار کرد: امروز عزت، شرف و بازدارندگی ملت ایران مدیون رشادت های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس، جنگ نابرابر و جانانه ای که در برابر حمله استکبار انجام شد.

وی افزود: عصاره ملت ایران در قالب رزمندگان در مقابل همه دنیای کفر ایستادند، خدا را شاکریم که در 250 سال گذشته تنها دورانی که ملت بزرگ ایران با استفاده از مبادی اعتقادی  و رهنمودهای اهل بیت و امام خویش در مقابل دشمنان ایستادند و علاوه بر صدور انقلاب، حقانیت آن را نیز ثابت کردند، دوران دفاع مقدس بود.

بازدارندگی امروز ملت ایران مرهون 8 سال جنگ نابرابر با همه نامردان عالم است
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: بزرگی که در دوران طلایی دفاع مقدس به وجود آمد و امروز بازدارنگی ملت بزرگ ایران و پیشانی افتخار آمیز ملت ایران است، مربوط به 8 سال جنگ نابرابر با همه نامردان عالم با دست خالی است.

سردار معروفی عنوان کرد: اگر کسی می خواد معنای حقیقی توکل را درک کند می تواند آن را در فرهنگ 8 ساله دفاع مقدس مرور کند و اگر کسی به دنبال دانستن معنای حقیقی توسل به اهل بیت (ع) است باید در فرهنگ حقیقی 8 ساله دفاع مقدس تامل کند.

وی یادآور شد: توکل و توسل 2 مولفه اصلی بزرگی یک مومن و شیعه علی ابن ابی طالب (ع) است که ما آن را در 8 سال دفاع مقدس مشق کردیم و دیدیم که در این 8 سال کربلاهای بسیاری تکرار شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: نمونه آن در شرق بصره در کربلای 5 به گونه ای نمایان بود که گفته می شد اسلام با همه دنیای کفر در پشت کانال پرورش ماهی در جنگ است، جنگی که بچه های لشکر 41 ثارالله در مقابل دشمن به صورت تن با تانک جنگیدند.

سردار معروفی تاکید کرد: به فرموده شهید سلیمانی محور اصلی این عملیات ثاراللهیان بودند که دشمن را هم در نهر جاسم و هم در کانال پرورش ماهی زمین گیر کردند.

ادامه پیروزی های پیاپی در گرو حفظ مولفه های انقلاب است
وی ادامه داد: این صحنه هیچگاه برای ما قدیمی و فراموش نمی شود، از سال 65 تاکنون 35 سال می گذرد، صحنه باعظمت مجاهدت در کانال پرورش ماهی در نهر جاسم برای ما همان صحنه دیشب است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  گفت: سه مولفه بزرگ در انقلاب و دفاع مقدس باعث پیروزی ما شد که شامل ایمان عملی به ذات اقدس الهی، وحدت و وفاق ملی و ولایت، رهبری و مدیریت صحیح اسلام ناب محمدی برای حرکت رو به جلو می شود.

سردار معروفی بیان کرد: این سه مولفه متعلق به دوران گذشته ما نیست و اگر در هر دورانی این سه مولفه را در انقلاب خود نهادینه کنیم، مطمئن باشید که پیروزیم.

وی افزود: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس تنها مراقب خط و خاک نبودند، اول مراقب خود بودند و به همین دلیل توانستند از دین خدا مراقبت کنند، حقیقت دین خدا امروز انقلاب اسلامی است و توانستند از دین خدا و حقانیت شیعه دفاع کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد:  برای ما در جنگ همین بس  که دست دشمن به ناموس پاک  وطن نرسید .

سردار معروفی خاطرنشان کرد: شما فکر می کنید این دختران بدحجاب و بی حجاب که بر مزار حاج قاسم حاضر می شوند و آن طور اشک می ریزند به چه دلیل است زیرا حاج قاسم سلیمانی نگذاشت دست نحس  دشمن به ناموس ایران برسد  آنها همیشه مدیون هستند.

وی، توسل و ایمان واقعی را شاخصه بزرگ دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت:  این شاخصه،  انسان ها را در مقابل دشمن  فولاد  و خدا ترس می کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: کجا ما خط را نشکستیم، کجا ما عبور نکردیم  هنوز دنیای نظامی متحیر از عبور ما از اروند وحشی است  هنوز دنیا متحیر است در یک متر و نیم  برف ما با طبیعت جنگیدیم و عملیات والفجر 10 را انجام دادیم و  مانعی را سد راه نمی دیدیم  زیرا وحدت، وفاق و قله مهم  بود نه تپه .

سردار معروفی ابراز کرد: گیر ما امروز همین
است، برخی قله را نمی بینند، پرچم اسلام و پرچم  قرآن باید بر سر قله به اهتزار در آید  عده ای در  دامنه کوه درگیر هستند  اینها نمی توانند به قله برسند  زیرا آنان منافع شخصی یا حزبی و یا گروهی دارند ، قله کوهی است  که امام برای ما مشخص می کند  پرچم را امام به دست ما می دهد  و قله را امام  و راهبر ما برای ما مشخص می کند.
وفاق و اتحادی پذیرفته است که حول ولایت و حق باشد
وی با اشاره به اینکه امام نورافکن نیست بلکه خورشیدی در حقیقت دین است  و راه را  برای ما مشخص می کند، ادامه داد: وفاق ما در دفاع مقدس  وفاق حقیقت دین بوده و ما وفاق و اتحادی را قبول داریم که حول ولایت و حق باشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اضافه کرد: آن جایی دست خداوند بالای سر ماست که ما به خاطر خدا  دور هم جمع شویم نه به خاطر منافع  گروه، حزب یا شخص،  به خاطر خدا خودمان را فدا کنیم  و آبرویمان را به خاطر خدا بگذاریم  چون او به ما این آبرو را داده است.
 
سردار معروفی خاطرنشان کرد: به دلیل داشتن وفاق و اتحاد در کجای 8 ساله جنگ دشمن توانست به خاطر دعوای سیاسی  خط ما را بشکند  و یا در کجای 8 ساله جنگ  دشمن توانست دژ و شهر  ما را  به محاصره خود در آورد.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در کدام دسته، تیپ ، گردان، لشکر و خط  سراغ دارید که  دو نفر دعوای سیاسی کرده باشند ، نگاه ها متفاوت بود اما  زمانی که در آن مسیر قرار می گرفتند  همه قله و  اجرای فرمان امام خویش را می دیدند که ما امروز به آن نیاز داریم.
 
سردار معروفی تصریح کرد: مدیریت صحیح اسلامی  یعنی ولایت رهبری که مختص آن دوران نیست که ما بیاییم ولایت و رهبری وامامت را در بدو ده ساله اول انقلاب تعریف کنیم امروز شرایط  ما به مراتب پیچیده تر و سنگین تر شده و با یک دنیای پر از فتنه و نیش گونه گرگ صفت در مقابل ما و در مقابل ولی و حجت خدا قرار گرفته و اینها را در زمان امام (ره) نداشتیم  و  زمانی که  امام(ره) به سفر ابدی رفت،برخی در مقابل حقیقت اسلام ایستادند.
 
وی ادامه داد: برخی در زمان امام(ره) جرأت چنین کاری را نداشتند زیرا امام (ره) بنیانگذار نظام بود همان کاری  که دشمن در صدر اسلام با امیر المؤمنین (ع) کردند  اگر پیامبر زنده بود قطعا صفین، جمل و نهروان بوجود نمی آمد  اما در زمان علی (ع) بوجود آمد.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: امروز شرایط  خاص  است  دیدید که در 28 خرداد همه ائمه کفر در مقابل  امام ایستادند و امام به تنهایی و علی گونه پرچم را بلند کرد  و مردم ما بدنبال او  حرکت کردند و چیزی بوجود آمد که دشمنان باور نمی کردند  که حفظ  آن نیز مهم است .

سردار معروفی با تاکید بر اینکه «ولایت»  این نعمت بزرگ ما است،خاطرنشان کرد: اگر فهرست نعمت های بزرگ انقلاب را کنار بگذاریم که صدها  نعمت و بزرگی و شرف است و همین یک نعمت و سعادت را  که برپیشانی و قلب ملت ایران حک شده است  نمایان  کنیم یعنی ولایت رهبری شکست نخواهیم خورد  وگرنه هم اکنون از افغانستان و پاکستان بدتر بودیم.
 
وی ادامه داد: اگر حزب الله جان گرفت و سوریه جنگ شد اگر یمن، لبنان و عراق ایستادگی می کند تنها با نگاه نظامی و سیاسی است.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: این نگاه  و نظام سیاسی حقیقیت دین به عنوان اسلام ناب است  که در حال حاضر پرچم آن به دست ولی و حجت خدا  امام خامنه ای مد ظله العالی است .
 
سردار معروفی بیان کرد: آنچه مبادی و مسیر را مشخص می کند ولایت است ما شیعه و مسلمان بودیم و برای امام حسین (ع) روضه می خواندیم و گریه می کردیم  اما دین ما دین انقلابی نبود  ما در مستعمره بودیم  آمریکایی ها بر ما ارجحیت داشت امروز ما کجا هستیم و آنها کجا، التماس می کنند که با نمایندگان و ملت ایران مذاکره کنند ، کدام کشتی توان دارد که 42 ساعت در محاصره روی پای خود بایستد  و روز بروز جاویدتر و سربلند تر و آماده تر در دنیا باشد غیر از ایران اسلامی  که در دنیا و منطقه سربلند است و این به برکت جایگاه و شخص امام است  و این نعمت بزرگی است  که اگر هر روز خدا را شکر کنیم بدهکاریم.

وی ادامه داد: ما اگر هر روز خداوند را
شکر کنیم باز هم بدهکاریم، شکر نعمت نعمتت افزون کند در اینجا به معنای اطاعت محض است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: کسانی که نسبت به ولایت حرف دارند و ایراد می گیرند باید رفت که نظام اعتقادی این افراد را مطالعه کرد تا فهمید ایراد کجاست چرا که مگر می شود ما پیامبر، قرآن،اهل بیت و غیبت امام زمان (عج) را بپذیریم اما امام امروز را نپذیریم در حالیکه جاری و ساری کننده ی حقیقت اهل بیت علیه السلام است و گام به گام مشخص می کند که این انقلاب که اسلام ناب است به صاحب اصلی خود چگونه برسد.

سردار معروفی بیان کرد: نکاتی که شهید سلیمانی در مورد حضرت آقا(مد ظله العالی) فرموده است همه حقیقت دین است و اکنون ما باید به عنوان پاسداران انقلاب و همچنین بسیجیان نیز به عنوان پاسدار از این نعمت بزرگ و ودیعه ی الهی مراقبت و پاسداری کنیم، باید تلاش کرد تا این تفکر را ترویج دهیم که مصونیت انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ما است.

وی افزود: از جمله تلاش های ما ارتقا و استحکام درونی، مبانی دین و اهل بیت(ع) است همچنین باید تلاش کرد تا آستانه ی تحمل خود را بالا ببریم و با همین نگاه، رهنمود و فرمان امامان را عملیاتی کنیم تا به نتیجه برسیم.

طریق اولی در سپاه و بسیج واجب تر است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان توضیح داد:طریق اولی در سپاه و بسیج واجب تر است وقتی امامان به ما می گوید من از شما موضع فعال نمی خواهم بلکه موضع موفق می خواهم باید بدانیم که چگونه عمل کنیم، این تکلیف و رسالت ما است و اگر انجام ندهیم باید در قیامت پاسخگو باشیم چرا که حجت خداوند از ما کاری را خواسته است.

سردار معروفی تاکید کرد: باید دانست بعد از گذشت 42 سال از انقلاب اسلامی اکنون وقت هزینه پرداخت کردن نیست بلکه باید مراقبت کنیم چرا که اکنون امام از ما پیش برندگی انقلاب و غیر محافظه کار بودن را خواسته است و فرمود که به کسی محافظه کار می گوییم که وضع موجود را بپذیرد و قانع باشد اما به سمت پیش برندگی و تحول در همه ی عرصه ها بروید و همیشه خود را عقب بدانید.

اگر کسی مورد تقدیر قرار گرفت باید بداند پایان کار نیست

وی گفت: در جشنواره مالک اشتر اگر کسی مورد تقدیر قرار گرفت پایان کار نیست بلکه این آغاز کار است وای به حال ما که اگر از ما تقدیر کنند و ما این را انتهای کار خود بدانیم چرا که دیگر نمی توان با خداوند معامله کرد بلکه باید دانست که این شروع کار است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: اگر از کسی تقدیر شد و او فکر کرد که پایان کار است به واقع او شکست خورده ضمن این که مجموعه و سازمان خود را نیز شکست داده است.

سردار معروفی تاکید کرد: کسی که امروزش با دیروزش یکی باشد چیزی جز خسران و زیان نخواهد داشت، جشنوراه مالک اشتر به واقع مانیتوری است برای دیدن حقیقت یک سازمان که نشان می دهد سازمان در حوزه، پایگاه و ناحیه در چه جایگاهی قرار دارد، فرماندهی لشکر، گردان، گروهان و دسته، در نظام تربیتی و ... را مشخص می کند تا ما بتوانیم عیوب خود را مشخص کنیم و بر روی عیوب خود کار کرده و محسنات خود را جهش دهیم.

وی بیان کرد: به عنوان عنصر کوچک و نماینده سپاه در جمع شما برداران و خواهران بسیجی و پاسدار حقیقتا رضایت خود را در سال 99 به صورت عام از سپاه استان اعلام می کنم اما این به معنای پایان کار نیست بلکه این شروع کار خوب است، ریل گذاری خوبی انجام شده اما باید دانست که عقب ماندگی ما زیاد است، در لوکوموتیو گذاشته شده نباید زغال کم ریخت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: از همه ی فرماندهان، معاونین، عناصر سپاه، فرماندهان بسیج، مسئولین دفاتر نمایندگی و حفاظت صمیمانه و خاضعانه در یک سال گذشته تشکر می کنم، در حوزه های مختلف بسیار ویژه در حوزه ی کرونا بسیار کار کردید، در حوزه ی محرومیت زدایی فوق العاده کار شد و برانگیختگی ایجاد شد اما باید دانست که این کافی نیست.

وی افزود: در پیش برد و ترویج مکتب شهید سلیمانی زحمات بسیار زیادی کشیده شد به خصوص در سالگرد این شهید بزرگ مورد توجه قرار گرفت اما کافی نیست.

معروفی به لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره کرد و توضیح داد: لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس 4 هزار و پانصد نفر نیست بلکه 64 هزار و پانصد بسیجی است که در زمان نیاز قادر است 10 لشکر آماده کند و در خدمت انقلاب قرار دهد.

  انتهای پیام/



 
  https://armanekerman.ir/vdcf1ydyyw6d0ja.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین