تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۲
۰
plusresetminus
فلاح گفت: برای پناهندگان، مهاجرین و اتباع خارجی در 4 حوزه آموزش های همگانی و مخاطرات، خدمات بهداشتی و توانبخشی، حمایت معیشتی و کمک هزینه درمانی خدمات گسترده ای در سراسر استان کرمان ارائه شده است.
بهره مندی اتباع خارجی از خدمات آموزشی، درمانی و معیشتی هلال احمر کرمان
به گزارش راه آرمان؛ رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان صبح امروز در نشست مشترک با تیم msf، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان و تیم pdA، اقدامات و عملکردهای جمعیت هلال احمر را در حوزه های مختلف آموزشی، درمانی، معیشتی و توانبخشی برای پناهندگان، مهاجرین و اتباع خارجی ارائه کرد. 

وی در این نشست گفت: با توجه به اوضاع و شرایط نامطلوب کشور افغانستان از قبیل وقوع جنگ های متوالی، عدم اشتغال و شغل برای جوانان و فقر حاکم در این کشور و هجوم مردم این کشور به استان های همجوار با مرز افغانستان باعث شده که تعداد زیادی از افاغنه در استان کرمان سکونت یابند. 

مدیرکل هلال احمر استان کرمان به وسعت و تنوع خدمات کشاورزی و صنعتی و حضور افاغنه برای اشتغال در استان اشاره کرد و افزود:  اتباع خارجه افغان و پاکستانی بایستی جهت عزیمت به سایر استان ها از محورهای مواصلاتی استان کرمان عبور می کنند و این امر باعث شده مهاجرین مدت طولانی را جهت کسب درآمد در کرمان سکونت کنند. 

فلاح خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین خیریه جهانی و یک سازمان مردم نهاد و بین المللی در حوزه های مختلف برای نیازمندان و دردمندان خدمات گسترده و شایانی اجرا کرده است. 

وی با اشاره به تردد غیرقانونی افاغنه در محورهای جنوبی و شرقی استان تصریح کرد: در اثر وقوع حوادث جاده ای تعداد زیادی از مهاجرین دچار حادثه و آسیب می شوند که توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی می شوند. 

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه آموزش های همگانی در پیشگیری از حوادث و یادگیری کمک های اولیه ضرورت هر فردی است، افزود: در سال های اخیر دوره های آموزشی مختلفی توسط جمعیت هلال احمر برای اتباع خارجه افغان در کرمان برگزار شده است. 

فلاح  ابراز کرد: امروز مراکز جامع درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات بدون هیچ گونه تبعیض نژادی به نیازمندان و دردمندان است. 

وی با اشاره به ارائه خدمات معیشتی به اتباع خارجه نیازمند توسط جمعیت هلال احمر افزود: در سال جاری نیز به بیماران نیازمند و متاثر از کرونا کمک هزینه درمانی پرداخت شده است. 

لازم به ذکر است در این جلسه آقای سورن تیموزت مشاور ارشد ریاستmsf   در ایران از اقدامات جمعیت هلال احمر تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/نامجو https://armanekerman.ir/vdchwznzx23nikd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین