کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

فرهنگ عاشورایی بر شکل و محتوای 8 سال دفاع مقدس حاکم بود/برگزاری 6 هزار و پانصد یادواره شهدای خانگی به منظور شناخت بیشتر آنها

28 شهريور 1400 ساعت 20:14

سردار حسین معروفی گفت: به منظور شناخت بیشتر شهدا طرح برگزاری شش هزار و پانصد یادواره شهدای خانگی پیشنهاد داده شده است تا از طریق خانواده های شهدا به معرفی آنها پرداخته شود.


به گزارش راه آرمان؛ نشست خبر سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت هفته دفاع مقدس عصر امروز در سالن موزه دفاع مقدس کرمان برگزار شد.
سردار معروفی در این نشست ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، جانبازان و خانواده های شهدا گفت: نقش خانواده های شهدا از جمله مادران و همسران شهیدان کمتر از نقش رزمندگان و شهدا نیست و حتی این نفش پررنگتر است.
 وی با بیان این که برخی از جانبازان 35 سال است که هر روز شهید می شوند اما هنوز بر روی تخت افتاده اندعنوان کرد: همسران جانبازی را می شناسم که بر بالین همسر جانباز خود شب تا صبح را می نشینند و از آن مراقبت می کنند.
معروفی ادامه داد: ما شرمنده شهدا و جامعه ی ایثارگری هستیم چرا که خیلی از آن ها را فراموش کرده ایم، آنها رفتند عزت واقتدار را برای ملت ما به ارمغان آوردند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: نکته ی مهم این است که ما جنگ نکردیم بلکه جنگ را بر ما تحمیل کردند و ما دفاع کردیم در حالی که همه دنیا شرق و غرب یعنی همه استکبار و کفر بهم شدند و پشت سرآنها آمریکاها و اورپایی ها قرار گرفتند و از هیچ کوششی دریع نکردند، ایران به تنهایی و با دست خالی در حالی که چیزی در دست نداشتیم ایستادگی کردیم و نکته این است که چه چیزی باعث شد که جنگ تبدیل به دفاع مقدس می شود.
سردار معروفی عنوان کرد: جنگ خسارت آور است، چیزی که جنگ ما را مقدس کرد فرهنگ ما و فرهنگ عاشورایی ما بود، من ۷ سال در جنگ در کنار فرمانده عزیزم حاج قاسم سلیمانی بودم او با توکل و توسل در جبهه حرف اول را می زد؛ ما حقیقت دین را در صحنه می دیدم و صحنه نبرد را بهشت می دیدیم، بهشت جایی است که در آن دروغ نباشد مردم داری در آن باشد و جایی است که فرمان ائمه اطهار علیه السلام را عملیاتی کنیم و جز خدا چیزی نبینیم.
رزمندگان در جنگ ۸ ساله، نیم روز پرحادثه ی کربلا را تکرار کردند
وی افزود: رزمندگان در جنگ ۸ ساله نیم روز پرحادثه ی کربلا را تکرار کردند از جمله آن که در والفجر ۸، در مجنون نیز کربلا را تکرار کردیم به واقع تمامی جبهه کربلا بوداز این رو مقام معظم رهبری می فرمایند  شبهای عملیات کربلا ۵ شب های قدر انقلاب اسلامی است و سپاه در کربلا ۵ و شلمچه، کربلا را مشق کرد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان توضیح داد: شب های قدر انقلاب اسلامی به معنای این است که کربلای 5 همه ی دنیا و از جمله سازمان ملل را به واسطه ی پیروزی خود زمین گیر کرد و مجبور کرد تا قطعنامه 598 را بنویسند.
سردار معروفی تشریح کرد:جنگ ما در نهر جاسم متر نبود بحث سانت بود، از سه جناح به سمت ما آتش می ریختند و این عملیت برای ما بسیار حیاتی بود و من در کربلا ۵ و نهر جاسم معجزه دیدم.
فرهنگ عاشورایی بر شکل و محتوای 8 سال دفاع مقدس حاکم بود
وی توضیح داد: فرهنگ عاشورایی بر دفاع ما در شکل و محتوای آن حاکم بودند، برای مثال لشکر ثارالله، محمدرسول الله و ...و حتی پیشانی بندهای ما نماد مان بود از جمله یا حسین یا فاطمه یا قمر بنی هاشم حتی نام عملیات های ما نیز بر این اساس بود،خیبر، بدر، کربلا و رمز عملیات ها یا زهرا یا علی ابی طالب بود از این رو فرماندهی جنگ برای ما فرماندهی عاشورا بود آن طرف آب فرمانده یک فردبی رحم و این طرف فرد عارفی که جز خدا نمی خواهد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: در کجای دنیا سراغ دارید که فرمانده گردان آر پی جی به دوشش باشد و در نوک چون نیروهایش بجنگند و افراد در جنگ به دنبال درجه نبودند بلکه آن چیزی که در جنگ لذت بخش بود " برادر " بود.
وی تاکید کرد:حاج قاسمی که اکنون شما به آن افتخار می کنید در صحنه نبرد این گونه نشدند بلکه از سال 60 تا کنون اینگونه بوده  و بر قلوب حاکم بوده است، در کجای دنیا سراغ دارید که انسان ها سر جان دادن دعواباشد جز آن که  اول در عاشورا و بعد در جبهه و 8 سال دفاع مقدس این گونه بود.
سردار معروفی ادامه داد: در نگاه به وصیت نامه های شهدا همه عاشورایی است، می گویند چرا وصیت نامه ها شبیه هم است چون همه زیبا فکر می کردند، شب های عملیات، گریه ها و مناجات ها همه عاشورایی بود و اندیشه های زیبا که در جبهه وجود داشت همه بی نظیر بود.
صحنه های زیبا در جنگ هنر دین و امام (ره) بود
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تشریح کرد: به یک نتیجه می رسیم که همه ی صحنه های زیبا در جبهه هنر دین، اسلام و امام(ره) بود و امام هنرمندانه همه را جمع و مدیریت کرد.
وی توضیح داد: ولایت باوری و نه ولایت پذیری پایه است یعنی همه ی اعضا و جوارح بدنت بر ولایت شهادت دهد در آنجا قومیت فرق نمی کرد ساده زیستی ترویج می شد هیچ کس نمی دانست که فرمانده چه کسی است، شاه کلید همه اینها اخلاص در عمل است
فرمانده سپاه ثارالله در ادامه به برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و توضیح داد: این برنامه ها از سی ام شهریورماه آغاز و تا هفتم مهرماه ادامه دارد یکسری موضوعات با نیروهای مسلح و با اداره کل همخوانی دارد و برخی برنامه های مختص سپاه ثارالله استان است.
سردار معروفی تشریح کرد: در سی ام شهریورماه رزمایش کمک مومنانه توسط سپاه ثارالله استان با اعضای قرارگاه امام حسن (ع) برگزار می شود همچنین در سی و یکم برنامه ای مفصل با گردهمایی 500 نفر از لشکر پیشکسوتان برگزار می شود و بعد از ظهر نیز این افراد بیعت با فرمانده خود شهید جاج قاسم سلیمانی را در برنامه ی خود دارند.
وی ادامه داد: همچنین نذر خوندر دو مرحله برگزار می شود چرا که در حوزه ی ذخیره ی خون بحران داریم، برنامه ی زنده ی تلویزیونی در سی و یکم برگزار می شود که در این برنامه از 8 کتاب دفاع مقدس رونمایی می شود، همچنین در اول مهم ماه غبارروبی گلزار شهدا انجام می شود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: در دومین روز هفته دفاع مقدس کوه نوردی نیروها و پیشکسوتان در سراسر استان برگزار می شودو در سوم مهرماه  صبحگاه مشترک برا رده های سپاه و تجلیل از سربازان نمونه و سرکشی با خانواده و شهدا در سراسر استان برگزار می شود.
سردار معروفی افزود: در روز چهارم مهرماه یادواره شهدای گمنام در سپاه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می شود و در در روز پنجم وحدت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برگزار می شود بدین صورت که همه ی نیروهای نظامی در بیت الزهرا(س) با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی وحدت نیروهای مسلح را داشته باشیم و از خاطره گویی فرماندهان استفاده می شود.
وی افزود: در روز ششم مهرماه اختتامیه واگذاری ۵۰۰ واحد کمیته مدد جویی در بردسیر برگزار می شود، در روز هفتم مهرماه حضور تمام فرماندهان پایگاه خواهر و بردار سراسر استان در مصلی امام علی (ع) برنامه ی دیگری است که به مناسبت هفته ی دفاع مقدس اجرا می شود.
برگزاری 6 هزار و پانصد یادواره شهدای خانگی به منظور شناخت بیشتر آنها
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: به منظور شناخت بیشتر شهدا طرح برگزاری شش هزار و پانصد یادواره شهدای خانگی پیشنهاد داده شده است تا از طریق خانواده های شهدا به معرفی شهید پرداخته شود و کم کم یادواره ی شهدای محلات و شهرستان برگزار شود.
سردار معروفی توضیح داد: باید هزاران کتاب ثارالله چاپ کرد و حقیقت ها را نوشت آن گونه که مقام معظم رهبری نیز بر این تاکید کرد که دو چیز از بین برنده ی این دیدگاه است یکی تحریف و دیگری فراموشی است و راه آن نوشتن، جزئیات را گفتن و مراسم و یادوراه ی شهدا را گرفتن است.
در هفته ی دفاع مقدس به فضل الهی ۱۴۷ پروژه عمرانی را افتتاح می شود
وی بیان کرد: در هفته ی دفاع مقدس به فضل الهی ۱۴۷ پروژه عمرانی را افتتاح می شود، احیا و لایه روبی قنوات، احداث خانه عالم و مسجد، افتتاح چاه آب، کشاورزی و سرویس بهداشتی در در دست کار داریم و یک پروژه ملی آب رسانی  در دستور کار داریم که بعد از هفته دفاع مقدس افتتاح می شود.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 121502

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121502/فرهنگ-عاشورایی-شکل-محتوای-8-سال-دفاع-مقدس-حاکم-برگزاری-6-هزار-پانصد-یادواره-شهدای-خانگی-منظور-شناخت-بیشتر

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir