تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۷
۰
plusresetminus
در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه استان کرمان عنوان شد؛

هفته دفاع مقدس بزرگترین رویداد تاریخ انقلاب اسلامی است/ برگزاری سه مرحله کمک مؤمنانه توسط قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش

صبح امروز در آستانه هفته دفاع مقدس، اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان با نماینده ولی فقیه در استان کرمان دیدار و گفتگو کردند.
هفته دفاع مقدس بزرگترین رویداد تاریخ انقلاب اسلامی است/ برگزاری سه مرحله کمک مؤمنانه توسط قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش

به گزارش راه آرمان؛ صبح امروز در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان با حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلمیانی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.

محمود مهدوی فرد با بیان اینکه امسال چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس را پیش رو داریم که شعار امسال"ما مقتدریم" است، گفت: برنامه های امسال با توجه به تقارن با اربعین حسینی، رنگ و بوی حسینی دارد.



مدیر کل بنیاد حفظ آثار و حفظ ارزش های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس را می گذرانیم، 41 برنامه محوری و سیصد زیر برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد.

رونمایی از 64 کتاب مکتوب و 20 کتاب صوتی همزمان با هفته دفاع مقدس

 وی با اشاره به آغاز برنامه های هفته دفاع مقدس از سی ام شهریور ماه عنوان کرد: ارتباط تصویری با ریاست جمهوری فردا از ساعت نه تا 12 با حضور مسئولان و پیشکسوتان برگزار می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال با همکاری مجموعه های مختلف تعداد 64 کتاب در حوزه دفاع مقدس را توانستیم به چاپ برسانیم که در حاشیه مراسم فردا رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: رونمایی از ۲۰ کتاب صوتی، پنج مستند شهدای کرمان، پنج موشن گرافی پیرامون نقش لشکر ۴۱ ثارالله در پنج عملیات دفاع مقدس، پویانمایی شهید شیخ شعاعی و شهید یوسف الهی، ۲۵ اینفوگرافی عملیات لشکر ۴۱ ثارالله و مجموعه تصویر سازی جوانی حاج قاسم از دیگر اقداماتی است که در مراسم فردا انجام می شود.

مهدوی فرد بیان کرد: از سی و یکم شهریور ماه برنامه ها بر اساس ۴۱ محور عنوان شده آغاز می شود که از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس می توان به گردهمایی ۶۰۰ نفر از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، یادواره شهدای گمنام، برپایی ایستگاه های سلامت، دیدار با خانواده شهدا، برنامه های رادیویی و تلویزیونی، رزمایش کمک های مؤمنانه توسط مجموعه های مختلف، نمایشگاه عکس و ملزومات جنگی، یادواره شهدای گمنام، تبیین عملیات ثامن الائمه در 5 مهر مقارن با اربعین حسینی در گلزار شهدا، تجلیل از سربازان نمونه اشاره داشت.



برگزاری یادواره خانگی 6 هزار و 500 شهید استان

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و حفظ ارزش های دفاع مقدس استان کرمان خاطر نشان کرد: استان کرمان جزو 10 استانی است که تولید کتاب با موضوع دفاع مقدس را انجام داده است.

سردار حسین معروفی با اشاره به اینکه سپاه ثارالله استان کرمان در هفته دفاع مقدس، یازده برنامه جداگانه دارد، گفت: سرکشی به خانواده معظم شهیدان در سراسر استان و برگزاری گردهمایی فرمانده هان در قالب لشکر پیشکسوتان سپهبد شهید سلیمانی با حضور 500 رزمنده در حسینیه ثارالله در تاریخ سی و یکم شهریور ماه از جمله برنامه های مد نظر در هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: گردهمایی تمام فرمانده هان خواهر و برادر استان، برگزاری جلسه وحدت فرمانده هان نیروهای مسلح در بیت الزهرا(س)، رونمایی از هشت کتاب دفاع مقدس، اعلام پایان کار ساخت 500 واحد مسکن مددجویان کمیته از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

انجام واکسیناسیون خودرویی در کرمان در هفته دفاع مقدس/ هفته دفاع مقدس بزرگترین رویداد تاریخ انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به اینکه طرح برگزاری یادواره خانگی 6 هزار و 500 شهید استان را داده ایم، ابراز کرد: افتتاح 147 طرح محرومیت زدایی، برگزاری یادوراه شهدای گمنام به صورت ویدئو کنفرانس در تمام استان، تکریم سربازان از دیگر برنامه های سپاه استان در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه اولین حرکت انسجامی نیروهای مسلح در عملیات فتح المبین خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم تحت امر امام و با کمک شهدا، رسالت خود را در هفته دفاع مقدس انجام دهیم.



سردار عبدالرضا ناظری با بیان اینکه امسال در نظر داریم تا نقش واقعی نیروی انتظامی را در دوران دفاع مقدس به منصه ظهور بگذاریم، گفت: نیروی انتظامی اولین یادگار دوران دفاع مقدس است و قبل از اولین روز آغاز جنگ هشت ساله، حملات متعددی به پاسگاه های ژاندارمری صورت گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به برنامه های مختلف نیروی انتظامی در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: واکسیناسیون خودرویی به مناسبت این هفته انجام خواهد شد و برنامه های دیگری را نیز داریم که در جوار مزار سپهبد شهید سلیمانی برگزار خواهیم کرد.

امیر سرتیپ دوم امیر غلامعلیان با تأکید بر اینکه هفته دفاع مقدس بزرگترین رویداد تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر قدرت هندسه جهان شاهد حضور قدرت تأثیر گذار به نام جمهوری اسلامی ایران بودیم.



برگزاری سه مرحله کمک مؤمنانه توسط قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش/ اتحاد بین نیروهای مسلح، نظام را مصون کرده

فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش ادامه داد: پس از خنثی شدن توطئه های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران، ارتش درگیر سرکوب کردن غائله های مختلف بود و پس از آغاز جنگ، تأثیر حضور مدام ارتش را شاهد بودیم و امسال در هفته دفاع مقدس تلاش داریم که این حضور را برجسته کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولین عملیات آفندی ارتش در دوران دفاع مقدس در تاریخ دوم مهرم ماه در پایگاه سنگی ایلام بوده است،  ابراز کرد: ما نیز تلاش داریم محورهایی از حضور ارتش را در سال اول جنگ برجسته کنیم.

امیر غلامعلیان با تأکید بر اینکه اتحاد بین نیروهای مسلح، نظام را مصون کرده و آنان به عنوان بازوان اصلی ولایت هستند، اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس برگزاری رزمایش کمک های مؤمنانه در سه مرحله، تجلیل از کهنه سربازان، تجلیل از فرمانده هان و پیشکسوتان دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، افتتاح بخش اعصاب و روان بیمارستان امام حسین علیه السلام و دیگر برنامه ها را خواهیم داشت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش خاطر نشان کرد: بدنه نیروهای مسلح در خدمت نظام است و همه ما به یک مسیر نگاه می کنیم و اگر اختلافی در بین ماست فقط در رنگ لباس های ماست.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcjyvevtuqe8iz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین