کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد؛

آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی/ احتمال برگزاری کلاس های حضوری از اواسط مهرماه

29 شهريور 1400 ساعت 13:59

اسکندری نسب گفت: آنچیزی که رسانه ها می توانند کمک کنند این است که افکار عمومی نسبت به ضرورت تعلیم و تربیت روشن تر شود و همچنین به خانواده ها این اطمینان حاصل شود که کلیه پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت خواهد شد.


به گزارش راه آرمان، محمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان پیش از ظهر امروز طی نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک بازگشایی مدارس اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس یک رخداد ملی و عملیات بزرگی است که در سطح کشور همیشه با مهر و مهربانی شروع می شود.
 
آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی
وی گفت: ابتدای سال تحصیلی  ممکن است با فضای مجازی پیش برویم و امیدواریم با بهبودی شرایط شاهد حضور دانش آموزان در مدرسه در اواسط مهرماه باشیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: سلامت دانش آموزان و آرامش آنها و خانوادهایشان در اولویت آموزش  و پرورش می باشد و اینکه بازگشایی مدارس که هم سلامت و ایمنی دانش آموزان و هم برخورداری از تعلیم و تربیت با کیفیت از اصول اصلی آموزش و پرورش استان می باشد.
اسکندری نسب عنوان کرد: الگوی آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کرونایی به همه مدارس ابلاغ شده و به عنوان نقشه راه موجود است که مدیران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یک سوم سال گذشته درهای مدارس بر روی دانش آموزان بسته شده بود اما تلاش هایی صورت گرفت که دانش آموزان از چرخه آموزش فاصله نگیرند.
 
فضای آموزش و تعامل در مدرسه، در کنار هم بودن است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: هیچ آموزشی همانند آموزش حضوری نمی تواند برای دانش آموز تاثیرگذار باشد، فضای آموزش و تعامل در مدرسه  در کنار هم بودن است.
 
اسکندری نسب با بیان اینکه مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است، اذعان کرد: هر اتفاقی بخواهد در نظام بیفتد جایگاه اصلی آن در مدرسه است، بنابراین فضای آموزشی مدرسه ظرفیت خیلی بالایی دارد که باید شرایط را طوری فراهم کنیم که به عنوان پایگاه آموزشی، تربیتی، فرهنگی و پرورشی برای هر محله باشد.
 
وی گفت: وقتی مردم یک محله بتوانند از کلیه امکانات آموزشی یک مدرسه استفاده کنند آن مدرسه با نشاط و سرزنده خواهد بود و این نگرش در آموزش و پرورش استان کرمان وجود دارد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین به مدارس حاشیه شهر نیز اشاره کرد و افزود: شهر کرمان مهاجر پذیر است و جمعیت دانش آموزی آن از بوشهر، قم و قزوین بیشتر است برهمان اساس هم ظرفیت کلاسها نیز زیاد است.
 
اسکندری نسب افزود: در حال حاضر فضاهایی در پروژه های بالای 35 کلاسه احداث می شود و در آینده ای نه چندان دور پروژه بسیار بزرگی در شهر کرمان افتتاح خواهد شد.
 
تاکنون 90 درصد معلمان سطح استان واکسینه شده اند
وی خاطرنشان کرد: آنچه در مهر امسال در دستور کار است بازگشایی بدون دغدغه همراه با آموزش و اطمینان دادن به خانواده و بازگشایی به صورت تدریجی است در این راستا واکسیناسیون معلمین در استان در دستور کار قرار گرفته که تاکنون 90درصد معلمین استان واکسینه شده اند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: هم اکنون واکسیناسیون دانش آموزان از سن 12 سال به بالا نیز در استان در حال انجام است و این اطمینان خاطر را به خانواده ها می دهیم که فرزندان خود را با اعتماد کامل به مدارس بفرستند.
 
اسکندری نسب عدالت آموزشی را مهمترین اصل در آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد.
 
وی ادامه داد: امیدواریم که با یک بسیج عمومی بتوانیم در بحث هوشمندی سازی ابزارهای الکترونیکی، گوشی و تبلت در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و همچنین در بحث زیرساختها روستاهایی که فاقد اینترنت هستند سعی کردیم امکانات فراهم شود که دانش آموزان بهتر بتوانند استفاده کنند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان  کرمان بیان کرد: بهترین امکاناتی که در اختیار آموزش و پرورش است راه اندازی شبکه شاد است که خیلی از دانش آموزان می توانند از فضای مجازی دروس خود را دریافت کنند.
 
اسکندری نسب  همچنین به بحث ساماندهی و جذب معلم در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: استان کرمان از جمله استان هایی است که با کمبود نیرو جهت آموزش روبرو بود با تلاشی که انجام شد هم اکنون 1400 نیروی آماده داریم که در حال آموزش هستند و قرار است سال آینده از آنان استفاده شود.
 
وی با بیان اینکه تقریبا تمام شرایط و لازمه هایی در بحث بازگشایی مدارس صورت گرفته است، افزود: سوم مهرماه زنگ بازگشایی همزمان با سراسر کشور در کلیه مدارس شهری و روستایی در استان کرمان نواخته خواهد شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: آنچیزی که رسانه ها می توانند کمک کنند این است که افکار عمومی نسبت به ضرورت تعلیم و تربیت روشن تر شود و همچنین به خانواده ها این اطمینان حاصل شود که کلیه پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت خواهد شد.
 
اسکندری نسب بیان کرد: امید که با آمادگی افکار عمومی روند گسترش آموزش حضوری به شکل تدریجی صورت گیرد.
 
وی در انتها از پروژه های نیمه تمام که تعیین تکلیف شده اند، برگزاری جشنواره علمدار با محوریت حاج قاسم در 12 مهر ماه که دبیرخانه دائمی آن در شهر کرمان ایجاد شده  و افتتاح ساختمان جدید اداره کل آموزش و پرورش خبر داد.
 
انتهای پیام/نامجو
 


کد مطلب: 121512

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121512/آغاز-سال-تحصیلی-صورت-مجازی-احتمال-برگزاری-کلاس-های-حضوری-اواسط-مهرماه

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir