تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۴
۰
plusresetminus
سرهنگ امين يادگار نژاد رئيس پليس فتا استان کرمان خطر برخی از بازی‌های آنلاین برای کودکان و نوجوانان را جدی دانست و گفت: ظاهر برخی بازی‌های آنلاین سرگرمی و تفریح است اما اهداف طراحی شده این بازی‌ها می‌تواند نگرش کاربران و هویت آن ها را تغییر دهد.
خطر برخی بازی‌های آنلاین برای فرزندان جدی است
به گزارش "راه آرمان"   امين يادگار نژاد رئيس پليس فتا استان کرمان افزود: امروزه استفاده از بازی‌های آنلاین برای قشر جوان و نوجوان و خصوصا کودکان تبدیل به مسئله‌ای شده که بیشتر وقت کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: واژه بازی به عنوان سرگرمی شناخته شده اما متاسفانه شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوان با اهداف مخرب برخی بازی‌های آنلاین و رایانه‌ای توام شده است که این امر می‌تواند تبعات منفی به دنبال داشته باشد.

"يادگارنژاد"خاطرنشان کرد: ظاهر برخی از بازی‌های آنلاین سرگرمی و تفریح است اما اهداف طراحی شده این بازی‌ها می‌تواند نگرش کاربران و هویت آن ها را تغییر دهد و باعث ایجاد ابهامات و تخیلات در مسائلی از قبیل نوع رفتار، القاء آداب و رسوم و اعتقادات مختلف، تغییر سبک زندگی و سایر مسائل شود.

رئیس پلیس فتا استان با تاکید بر لزوم ارتقاء دانش والدین در این خصوص به جهت پیشگیری از به دام افتادن کودکان و نوجوانان اضافه کرد: فعالیت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مسلتزم همراهی و همگامی والدین و نظارت دقیق آن ها بر فرزندان است که می‌تواند باعث کاهش تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی شود.

يادگار نژاد افزایش رفتارهای پرخاشگرانه، انزوای اجتماعی و دوری از خانواده و اجتماع و گوشه گیری را از جمله تاثیرات منفی اینگونه بازی‌های آنلاین بیان کرد و گفت: این موارد می‌تواند تبعات منفی بر مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی فرد نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: در برخی موارد هنگام خرید بازی‌های آنلاین نیاز به واریز وجه و از همین رو ممکن است فرزندان به واسطه پرداخت آنلاین به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت شوند و مورد سوء‌استفاده‌های مالی قرار بگیرند از اینرو حضور والدین و همراهی فرزندان در هنگام خرید بازی‌های آنلاین امری ضروری است که در این رابطه به شهروندان توصیه می شود: موارد مشکوک در این موارد را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت های سایبری گزارش کنند.


انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcgqq9qyak9xn4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما