تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۱
۰
plusresetminus
معاون توسعه مديريت و منابع راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان:

46 مجتمع خدماتي رفاهي- بين راهي استان نقش موثري در افزايش ايمني حمل و نقل ايفا مي كنند

میرزایی معاون توسعه مديريت و منابع اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده هاي شمال استان كرمان گفت:استان کرمان حدود ۱۴ هزار کیلومتر راه دارد و 46 مجتمع خدماتي رفاهي- بين راهي استان نقش موثري در افزايش ايمني حمل و نقل برون شهری ايفا مي كنند.
46 مجتمع خدماتي رفاهي- بين راهي استان نقش موثري در افزايش ايمني حمل و نقل ايفا مي كنند
به گزارش "راه آرمان" ناصر میرزایی معاون توسعه مديريت و منابع اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده هاي استان كرمان با اشاره به این مطلب که احداث 23 مجتمع جديد نيز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار داردكه درآينده نزديك به بهره برداري مي رسند، افزود: موقعيت اقليمي، جغرافيايي و پهناوري استان كرمان از يك سو و مسطح بودن عمده طول راهها و وجود بخش كمتري از راه هاي استان به صورت كوهستاني از سوي ديگر، الزام  وجود مجتمع هاي خدماتي رفاهي – بين راهي را در اين استان نسبت به ساير استانها موجه تر نشان مي دهد.

میرزایی به طولاني بودن فواصل شهرستانهای این استان‌ و نقش قابل توجه مجتمع ها در ایمنی حمل ونقل اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن استان کرمان در مسير كريدور شمال جنوب و شرق به غرب اين نيازمندي را دوچندان مي كند، بر همين اساس تلاش اين اداره كل همواره در پيگيري جذب سرمايه گذار و رفع موانع ممكن از سالهاي قبل در سرلوحه امور اين اداره كل بوده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان ۱۳ هزار و ۱۹۱ کیلومتر راه ارتباطی دارد، افزود: در حال حاضر تعداد 133 مجتمع در حال بهره برداري، در حال ساخت و در دست اقدام حاصل اين پيگيري ها در حوزه شمال استان بوده است .از اين تعداد  45  مجتمع خدماتي –رفاهي بين راهي در حال بهره برداري است و انواع خدمات تعريف شده را به مسافران جاده اي ارائه مي کند.

معاون توسعه مديريت و منابع اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده هاي استان كرمان اظهار کرد: سالانه  حدود ۷ میلیون نفر  مسافر، ۳۶ میلیون تن کالا بوسیله ناوگان جاده ای استان جابجا میشوند مضاف بر اینکه  هزاران  وسیله نقلیه شخصی نیز در شبکه راه های استان رفت و آمد می کنند و از خدمات مجتمع های رفاهی بین راهی بهره مند میشوند.

وی خستگی و خواب آلودگی یکی از اصلی ترین عوامل خطای انسانی در بروز سوانح جاده ای دانست و‌گفت؛  خستگی در اثر عوامل بسیار گسترده و پیچیده ای به وجود می آید، به طوری که بخش زیادی از تصادفات رانندگی در راه های کشور به عامل خستگی راننده برمی گردد.

میرزایی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات متمرکز و مناسب،  فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ها وتمرکز آنها در یک مکان،  دسترسی سریع رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز، فراهم سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن، ایجاد بستری مناسب جهت اشتغالزایی از مهمترین اهداف احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی به شمار می روند.

معاون توسعه مديريت و منابع اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده هاي استان كرمان با اشاره به سامانه ۱۴۱  اطلاعات راه ها، از مسافران خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی در امر خدمات رسانی مجتمع های بین راهی، مراتب را از طریق  شماره سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ به روابط عمومی اداره کل راهداری و حل و نقل جاده ای اطلاع دهند.

انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcau6n6u49num1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین