تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۲
۰
plusresetminus
بهروز گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس تلفیقی از اربعین حسینی و دفاع مقدس است و این مناسبت‌ها پیوندی عمیق با یکدیگر دارند که در واقع دفاع مقدس ریشه در عاشورا و اربعین حسینی دارد.
تشریح برنامه‌های گسترده سپاه جیرفت در هفته دفاع مقدس
ناصر بهروز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان از جیرفت؛ ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: با توجه به هم زمانی هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس رنگ و بوی عاشورایی خواهد داشت.
 
وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس تلفیقی از اربعین حسینی و دفاع مقدس است چرا که این مناسبت‌ها پیوندی عمیق با یکدیگر دارند و در واقع دفاع مقدس ریشه در عاشورا و اربعین حسینی دارد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت ابراز کرد: هشت سال دفاع مقدس یک برهه پر از التهاب همراه با افتخار آفرینی برای انقلاب اسلامی است زیرا با هدایت‌های حکیمانه امام راحل در دوران گذشته و همچنین امروز با رهنمودهای عالمانه مقام معظّم رهبری مدظله العالی توانسته الگویی برای آزادی خواهان جهان در زمینه استکبار ستیزی باشد.
 
بهروز با بیان این مطلب که رویکرد برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس استکبار ستیزی است، عنوان کرد: ما سعی داریم در کنار بزرگداشت مقام شهدا، با بصیرت افزایی آرمان‌های دفاع مقدس و تجلی عظمتی که رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس آفریدند را به مردم خصوصاً نسل جوان نشان دهیم.
 
وی ادامه داد: روحیه خودباوری، عزت‌مداری در راستای اهداف انقلاب می‌تواند زمینه ساز حکومت عدل الهی باشد بنابراین باید جوانان را با این روحیات آشنا کرد چرا که نسل جوان یک نسل آرمان‌گرا است و می‌توانند از ارزش‌هایی که نسل گذشته آفریدند الگو برداری کرده و آن را پاس بدارند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به این که شرایط فعلی را باید با شرایط دفاع مقدس تلفیق داد، تاکید کرد: بیماری کرونا، مشکلات معیشتی و تحریم‌ها جامعه را در شرایط دشواری قرار داده است و روحیه‌ای که امروز در کادر درمان می‌بینیم حقیقتاً روحیه مجاهدت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که کادر درمان یکبار دیگر به نمایش گذاشته و بر بسیاری از مشکلات فائق آمدند.
 
بهروز با بیان این مطلب که باید از کادر درمان و پرستاران تجلیل شود، عنوان کرد: کادر درمان و پرستاران یکبار دیگر همچون روزهای ۸ سال دفاع مقدس در خط مقدم قرار گرفتند و باید به آنها خسته نباشید گفت.
 
وی ابراز کرد: قطعاً تنها راه برون رفت از تحریم‌ها مقاومت، روحیه خودباوری، اتکاء به ظرفیت‌های داخلی است تا بتوانیم بر دشمن غلبه کنیم.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت تاکید کرد: دشمن مردم ایران را شناخته و سال‌های سال آزموده است و شاید تحریم آخرین شگردش باشد، امیدواریم خداوند توفیق دهد و کمک کند با وجود این دولت توانمند، تازه نفس و پر انرژی این تحریم‌ها را درهم شکسته شده و سفره‌های مردم رنگین شود.
 
بهروز با بیان این مطلب که برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس حول خدمت‌رسانی به مردم است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های حوزه خدمت رسانی از تنوع و تکثر برخوردار است و یکی از این برنامه‌ها افزایش ضریب امنیتی در روستاها است.
 
وی ادامه داد: در همین راستا آماده‌سازی پایگاه‌های مقاومت بسیج با هدف ارتقای امنیت و با مشارکت ناجا و همچنین اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و ارائه خدمات درمانی از برنامه‌های حوزه خدمت‌رسانی در هفته دفاع مقدس است.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت گفت: افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در دستور کار برنامه‌های هفته دفاع مقدس قرار دارد و بر همین اساس تعداد ۴۲ باب مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۸ طرح آبرسانی بزرگ روستایی به بهره‌برداری می‌رسند.
 
بهروز افزود: در راستای اجرای طرح‌های آبرسانی ۲۰ هزار خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار  و علاوه بر این نیز چند سالن ورزشی در مناطق محروم افتتاح خواهد شد.
 
وی بیان کرد: در حوزه خدمت رسانی و محرومیت زدایی اجرای طرح کمک مومنانه در دستور کار قرار دارد و همچنین قرار است با حضور مسئولین میز خدمت در روستاها راه اندازی و  به مشکلات مردم رسیدگی کنند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت ابراز کرد: طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون گروه‌های هدف بر علیه کرونا با قوت بیشتری در این هفته تداوم می‌یابد تا به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان برای کنترل بیماری کرونا کمک کنیم.
 
بهروز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی امسال مدل جدیدی از مراسم و یادواره‌ها را برگزار خواهیم کرد و بر همین اساس برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت خانگی و محله‌ای با حداقل جمعیت در دستور کار قرار دارد.
 
وی اضافه کرد: قرار است ۵۰ یادواره شهدای خانگی با حضور خانواده‌های معظّم شهدا و به صورت محدود برگزار شود و همچنین یادواره شهدای دانش آموز به صورت مجازی برگزار می‌شود.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدای شهرداری، رژه موتوری، گلباران قبور مطهر شهدا، تجلیل از آزادگان، رزمندگان، زنان ایثارگر و خانواده‌های معظّم شهدا از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.
 
بهروز ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز برگزاری مسابقات فرهنگی، معرفی کتاب در فضای مجازی، پخش فیلم‌های دفاع مقدس در مساجد، استفاده از راویان دفاع مقدس برای معرفی عملیات دفاع مقدس و معرفی شهدای محله در مساجد در دستور کار برنامه‌های دفاع مقدس قرار دارند.
 
وی تاکید کرد: در بحث فضا سازی اماکن متناسب با هفته دفاع مقدس تمرکز ما بر این است که بتوانیم به گونه‌ای فضاسازی کنیم که حال و هوای شهر متناسب با این هفته باشد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت بیان کرد: در بحث فضای مجازی نیز برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده و قرار است انیمیشن، عکس نوشت و کلیپ‌هایی با مضمون دفاع مقدس در فضای مجازی منتشر شوند تا از این طریق به توان در تبیین و معرفی دفاع مقدس گام برداشت.
 
بهروز در خاتمه گفت: امیدواریم بتوانیم یک برنامه خوب و در خور شأن و اثرگذاری را در سطح شهرستان جیرفت با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، برگزار کنیم.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdccisqs02bqip8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین