تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۸
۰
plusresetminus
فاطمه غضنفرنژاد گفت: بانوان در دوران دفاع مقدس وظیفه تبلیغ ارزش های انقلاب و نشر رشادت های رزمندگان را برعهده داشتند و این فعالیت نقشه های دشمن را نقش بر آب می کرد.
تبلیغ ارزش های انقلاب و نشر رشادت های رزمندگان وظیفه بانوان رزمنده/ آموزش 180 خواهر داوطلب برای اعزام به جبهه با آغاز جنگ
به گزارش راه آرمان، گردهمایی خواهران بسیج جامعه زنان کرمان صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای بین المللی کرمان برگزار شد.

فاطمه غضنفرنژاد بانوی ایثارگر دوران دفاع مقدس در این گردهمایی عنوان کرد: کسانی که در این مکان خفته اند و شهید شدند جهاد فی الله انجام دادند.

وی افزود: بلافاصله بعد از آغاز جنگ اعلام شد هر کس از خواهران که می خواهد به جبهه برود بیاید، حدود ۱۸۰ نفر بودیم و در یک دوره آموزشی فشرده برای ورود به جبهه ها آماده شدیم.

بانوی ایثارگر دوران دفاع مقدس بیان کرد: اواخر دوره اعلام شد که جبهه مهاباد به ۴ نفر نیاز دارد و من یکی از آن ۴ نفر بودم، رنج سنی ما ۱۹، ۲۰ و ۲۱ همه جوان و بدون تجربه بودیم.

غضنفرنژاد تصریح کرد: با این وجود حتی برای یک لحظه ترس به وجود ما راه نداشت، از آنجا که امکان سفر زمینی فراهم نبود مجبور بودیم با هلیکوپتر آن هم با ارتفاع بسیار پایین برویم.

وی یادآور شد: آن زمان تمام گروه ها علیه انقلاب فعال شده بودند، با توجه به فقر شدیدی که در دوران ستم شاهی حاکم بود سعی داشتند از این فقر استفاده کرده و مردم را ناراضی کنند.

بانوی ایثارگر دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهید حمید عرب نژاد فرمانده ما بود و به ما یاد داد با بیان مشکلات، راهکارهای مناسب را ارائه دهیم و از گلایه های بیخودی پرهیز کنیم.

غضنفرنژاد ابراز کرد: شرایط مهاباد به گونه ای بود که بچه های بیمارستان اگر می خواستند بیرون بروند از مقر مورد حمله قرار می گرفتند، در جنگ های دیگر می بینیم که جان نیروها برایشان مهم نیست اما در جنگ ما حتی برای استخوان های پیکر شهدا هم ارزش قائل هستند.

وی ادامه داد: پیرانشهر یک شهر مرزی بود و ما از دو طرف کوبیده می شدیم، در آن بحبوحه مدرسه ها شروع به فعالیت کردند و ما را در مدرسه ها برای اداره مدرسه ها انتخاب کردند.

بانوی ایثارگر دوران دفاع مقدس اذعان کرد: مدرسه هایی که دشمن بسیار بر روی آن کار کرده بود تا با نظام و انقلاب دشمن شوند به اراده خدا همه دشمنی ها برعکس شد و عشق و علاقه ای عجیبی به میهن و انقلاب در دل دانش آموزان قرار گرفت.

غضنفرنژاد افزود: بانوان در دوران دفاع مقدس وظیفه تبلیغ ارزش های انقلاب و نشر رشادت های رزمندگان را برعهده داشتند و این فعالیت نقشه های دشمن را نقش بر آب می کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهیده حاجیه ساعد یکی از شهدای زن دفاع مقدس است، در ان زمان منافقین جذب نیروی زیادی کرده بود و تنها زنی که در مقابل آن ها ایستاد این بانوی شجاع بود.

انتهای پیام/ س https://armanekerman.ir/vdcewz8zpjh8wni.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین