کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های طیور؛

توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی فهرج به مرغداران

30 شهريور 1400 ساعت 10:12

مهدی بماندشتی در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری های طیور، برخی از توصیه‌های بهداشتی را در این زمینه مطرح کرد.


به گزارش راه آرمان؛  مهدی بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت:  اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی، صنعت مرغداری در تمام مراحل تولید، از جمله ورود جوجه یک روزه به مرغداری ها، طول دوره پرورش، کشتار و عرضه مرغ بسته بندی شده تازه برای مصرف کنندگان، تحت نظارت و بازرسی بهداشتی دامپزشکی قرار دارد.

وی اقدامات بهداشتی در خصوص تهیه جوجه یک روزه با کیفیت و مورد تایید دامپزشکی مبدا، ضدعفونی و آماده سازی مرغداری، مایه کوبی و پیشگیری از بیماری‌ها در طول دوره پرورش را عامل مهمی در تولید مرغ سالم و در نتیجه تهیه گوشت سفید با کیفیت جهت مصرف خانوار دانست.

بماندشتی با تاکید بر خودداری واحد‌های مرغداری از قرض گرفتن لوازم مورد نیاز از سایر مرغداری‌ها بیان کرد: حتما دان مورد نیاز مرغداری‌ها را از محل مطمئن و غیر آلوده خریداری و از خریدن دان سایر مرغداری‌ها خودداری شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج همچنین اظهار کرد: از کیسه‌های خالی دوره قبل برای حمل و نقل مواد غذایی خودداری شود و محل ذخیره و انبار دان باید کاملا سرپوشیده و از دسترس پرندگان و حیوانات موذی دور باشد.

وی گفت: مسئولان مرغداری‌ها باید از ورود افراد متفرقه به مرغداری جلوگیری کنند و امکانات شستشو و ضدعفونی برای خودرو‌های ورودی به فارم (حوضچه‌های ضدعفونی) فراهم باشد.

بماندشتی از پرورش دهندگان خواست تا هرگونه تلفات غیرعادی خود را به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند و لاشه‌های تلف شده را مرتبا از سالن مرغداری خارج کرده و در مرغداری با توجه به امکانات موجود به صورت بهداشتی دفن کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج در پایان از مرغداران خواست که با رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در کلیه مراحل پرورش اعم از خرید جوجه، حمل و نقل جوجه ها، ایجاد سالن‌های پرورشی بهداشتی، واکسیناسیون و درمان جوجه‌ها، علاوه بر تضمین موفقیت فعالیت اقتصادی خود، در تهیه گوشت مرغ سالم، با کیفیت و بهداشتی برای مصرف عموم مردم سهیم باشند.

انتهای پیام/فهرج


کد مطلب: 121529

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121529/توصیه-های-بهداشتی-دامپزشکی-فهرج-مرغداران

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir