تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۵
۰
plusresetminus
حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده گفت: معتقدیم زندان نباید جای هر مجرمی باشد، بلکه فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی، روحی و روانی مردم را بر هم می زنند، باید در زندان باشند.
زندان جای مجرمان خطرناکی است که امنیت اجتماعی، روحی و روانی مردم را بر هم می زنند
به گزارش راه آرمان، حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در بازدید از زندان این شهرستان ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته، گفت: مسئولین زندان اهتمام جدی در فراهم کرددن شرایط جهت اصلاح و تربیت زندانیان در مجموعه زندان داشته اند و امروز شاهد عملکرد خوب آنان هستیم. 

وی افزود: دستگاه قضایی در تلاش است تا از مجازات زندان به عنوان یک ابزار موثر اصلاحی و تربیتی و توانمندسازی زندانی برای فراگیری آموزه های موثر و مهارت های اساسی زندگی و بازگشت سعادتمندانه به جامعه استفاده کند تا پس از آزادی و ورود به جامعه به عنوان یک فرد مفید برای زندگی اجتماعی، مورد استقبال مردم و افکار عمومی قرار گیرد.

حجت الاسلام بلوچ زاده در ادامه با تاکید بر اینکه زندان قطعا جای کسانی است که برای جامعه خطرناک هستند نه کسانی که مشکل خانوادگی و مالی دارند، افزود: زندانی شدن هر فرد علاوه بر هزینه ها، تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی برای فرد و خانواده اش دارد. 

دادستان زرند، یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی زرند را سیاست حبس زدایی دانست و افزود: معتقدیم زندان نباید جای هر مجرمی باشد، بلکه فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی، روحی و روانی مردم را بر هم می زنند، باید در زندان باشند.

حجت الاسلام بلوچ زاده یکی دیگر از اهداف بازدید سرزده از زندان را رعایت حقوق شهروندی متهمان عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس و به منظور بررسی رعایت حقوق از حیث شرایط محل نگهداری، مسائل بهداشتی و اطمینان از صحت و سلامتی بازداشتی ها و دسترسی متهمان به خانواده و وکلایشان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/زرند https://armanekerman.ir/vdcbf8b85rhb5sp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما