کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نزسا:

حضور مقتدرانه امروز ما در مرزها و خارج از مرزها حاصل دفاع مقدس است/سردار سلیمانی محور تشکیل تیپ 38 ذوالفقار در کرمان بود

30 شهريور 1400 ساعت 12:50

سردار نعمتی گفت: حضور مقتدرانه امروز ما در مرزها و خارج از مرزها خاصتا در آبهای خلیج فارس حاصل دفاع مقدس است و حماسه دفاع مقدس باعث شد آمریکایی ها در خلیج فارس نتوانند اظهار وجود کنند.


به گزارش راه آرمان، سردار محمدحسین نعمتی فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه صبح امروز طی نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد:  هفته دفاع مقدس، یادآور عظمت و بزرگی تاریخ انقلاب اسلامی به وسیله رشادتهای رزمندگان اسلام است.

وی گفت: در سال 1359  عوامل دست نشانده و خود فروخته مثل صدام در منطقه  خرمشهر دست به حمله به کشور ایران زدند  و تحرکاتی که ارتش عراق در اوایل سال 1359  از شروع انقلاب تا شروع جنگ در مرزها داشتند متاسفانه چه از بعد سیاسی و چه در بعد نظامی پاسخ قانع کننده ای دریافت نکردند و در امر حمله و تجاوز به کشور جمهوری اسلامی تحریک شدند.

فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه افزود: یکی از اهداف رژیم بعث ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ویا تجزیه کشور بزرگ ایران بود از جمله  سعی داشت جزایر ایرانی ابوموسی تمب بزرگ و کوچک و تصرف استان خوزستان و الحاق آن به عراق و تسلط بر آبراه اروند رود را به تسلط خود درآورد.

برآورد غلط اطلاعاتی عراق از توان نیروهای مسلح 
سردار نعمتی عنوان کرد: برآورد اطلاعاتی دشمن براساس ظاهر مادی از ایران نشان می داد ارتش و نیروهای مسلح چندانی در کار نیست و امکان مقابله ای از سوی ایرانی ها به آن صورت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اما غفلت از اینکه دشمن ایران قدرت الهی و رهبری امام راحل وهمچنین قدرت ملت ایران را در محاسبات نیاورده بودند و دچار اشتباه محاسباتی شدند و در 22 شهریور 1359 صدام قرارداد 1975 الجزایر را در مجلس عراق جلوی دوربین های بین المللی پاره کرد قراردادی که خودش با شاه ملعون ایران امضا کرده بود باطل اعلام کرد.

فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: بمباران نقاط حساس کشور ما در 31 شهریور 1359 در دستور صدام انجام شد و آنجا اعلام کرد تا ساعاتی دیگر کمر ایران خواهد شکست و برآورد آنها از قدرت بازدارندگی مقابله ودفاع ایران تا این حد پایین بود.

سردار نعمتی یادآور شد: عراق با 12 لشکر در طول 1200 کیلومتر مرز مشترک ما حمله کردند حملات زمینی دشمن در روز اول مهر ماه به شهر خرمشهر آغاز شد و دشمن با آن قدرت و پشتوانه بین المللی و سیاسی و تجهیزاتی که اولین بار در جهان اتفاق افتاد و بلوک شرق و غرب از یک واقعه و از یک کشور هم نظر و متفق القول حمایت کردند.

نظام جمهوری اسلامی ایران با دست خالی در مقابل دنیا ایستاد
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران  با شرایط نوپا بودن در مقابل تمام دنیا ایستاد همین ارتش عراق در مقابل مدافعان کم تعداد خرمشهر 34 روز زمین گیر شد با آنکه در خرمشهر تیپ و لشکری وجود نداشت مدافعان جان برکف ارتشی و سپاهی و مردمی و بسیجی با دست خالی از این شهر دفاع کردند.

فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه بیان کرد: خرمشهری که در اول جنگ مورد حمله قرار گرفت در تاریخ 4 آبان 1359 بعد از 34 سال بدست عراقی ها سقوط کرد ما در این مقطع 419 شهید دادیم که مختص دفاع از شهر خرمشهر است.

خروج ارتش عراق از خرمشهر در سوم خرداد 
سردار نعمتی گفت: اما همین خرمشهر در سه خرداد سال 1361 فتح و از دست عراقی ها خارج شد و عراقی ها با 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته و زخمی با این تلفات این مجموعه را پس دادند و این قدرت الهی بدست ملت بزرگ ایران بود.

وی افزود: عراقی ها اسم خرمشهر را عوض کردند و گذاشتند «معمره» و بر دیوارهای شهر نوشته بودند «ما آمدیم که بمانیم»، آنها بنایی برای بازگشت نداشتند در دوران دفاع مقدس مردم دلسوز دلیر ولایت مدار انقلابی وارد عمل شدند و آنچه که داشتند از  مال و جان و همه امکانات موجود در راه پیروزی تلاش کردند.

فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه ادامه داد: بیش از 200 هزار شهید، صدها هزار آزاده، رزمنده و ایثارگر و جانباز تقدیم کردیم.

حاج قاسم سلیمانی محور تشکیل لشکر 41 ثارالله و تیپ 38 ذوالفقار بود
سردار نعمتی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس به سرعت این آمادگی نه تنها در کل کشور که  در استان کرمان به همت مردم دیار کریمان جوانان و غیرت با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی لشکر 41 ثارالله و تیپ 38 ذوالفقار و یگان جهاد سازندگی در پشتیبانی جبهه وجنگ تشکیل و تا پایان جنگ هم در دوران دفاع مقدس در عملیا تها و صحنه های مختلف دفاع مقدس جانفشانی کردند خاصتا تیپ 38 دوالفقار نیروی زمینی سپاه هم بعد از عملیات فتح المبین که تعداد قابل توجهی از تجهیزات زرهی دشمن به غنیمت رزمندگان اسلام در آمد.

وی گفت: اما بکارگیری تجهیزات زرهی هم تخصص می خواهد و هم نیروی آموزش دیده هم تعمیرات و نگهداری  قطعات کار مهم و سختی است که در آن دوران امکانش نبود.

با فرماندهی حاج قاسم تیپ زرهی لشکر 41 ثارالله راه اندازی شد
فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: این تجهیزات غنیمت گرفته شده شرقی بود و اما تجهیزات ارتش ما غربی بود یعنی از قطعات آنها نمی شد در تکنولوژی و تجهیزات خودمان استفاده کرد اما به تدبیر حاج قاسم با راه اندازی تیپ زرهی لشکر 41 ثارالله توانستند این تجهیزات را در عملیات ها بکارگیری کنند.

سردار نعمتی افزود: تیپ زرهی در کنار اراده و توان رزمندگان بسیجی وارد صحنه شد سپس این یگان تبدیل به گردان و سپس  در سال 64 تبدیل به تیپ 38 ذوالفقار شد در عملیات والفجر 8 و تا پایان جنگ این تیپ ذوالفقار که امروز به صورت امانت در اختیار ما است حاصل خون 206 شهید و هزاران رزمنده و جانباز است هم اکنون نیز تحت امر نیروی زمینی سپاه پاسداران مشغول خدمت است.

وی خاطرنشان کرد: در بعداز دفاع مقدس با توسعه و تجهیزات به روز دنیا و آموزش نیروی های جوان در کنار با تجربه های جنگ یگان قدرتمند تیپ ذوالفقار نیروی زمینی سپاه «ذوالفقاری برنده» در دست مقام معظم رهبری است.

فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه ادامه داد: بعد از دفاع مقدس در بحث مبارزه با ناامنی های جنوب شرق تحت امر حاج قاسم سلیمانی موفقیت های خوبی بدست آمد.

سردار نعتی همچنین به بحث مردم یاری اشاره کرد و افزود: کمک به مردم شریف استان در حوادث طبیعی مثل زلزله بم سیلابهایی که رخ داد در همه صحنه ها  پایوران  و سربازان حضور داشتند و خدماتی به مردم ارائه کردند و همچنین در بحث بحران کم آبی، به مردم حاشیه شهر آبرسانی انجام شد.

وی اذعان کرد: در جبهه مقاومت در سوریه و عراق رزمندگان ما به عنوان مشاور مستشار و نیروی  عملیاتی در دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام زحمات زیادی کشیدند و شهدا و جانبازانی در این هدف مهم تقدیم کردند.

فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه بیان کرد: اگر به دستاوردهای انقلاب بپردازیم و علی الخصوص در دفاع مقدس اگر یک مروری به تاریخ کشور در 300 سال گذشته داشته باشیم  قسمت های مهم و با اهمیتی از استراژیکی اقتصادی با بی کفایتی حاکمان از دست دادیم.

در دوران دفاع مقدس با دست خالی حتی یک وجب خاک را از دست ندادیم
وی گفت: اما در دوران انقلاب اسلامی علیرغم این جنگ جهانی که علیه ما صورت گرفت با دست خالی اما با عنایت خداوند و رهبری امام (ره) حتی یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم.

فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه، ایجاد روحیه خودباوری را یکی از ارکان مهم برشمرد و  گفت: یعنی قبل از انقلاب نیروهای مسلح را کسی باور نداشت که ایرانی بتواند یک تکنولوژی را اپراتوری کند چه برسد به اینکه تکنولوژی را ابداع  و به صحنه کارزار بیاورد.

حضور مقتدرانه امروز ما در مرزها و خارج از مرزها حاصل دفاع مقدس است
سردار نعمتی با اشاره به فرمایشات امام (ره ) که فرمودند: ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت غرب و شرق را درهم شکستیم، اذعان کرد: حضور مقتدرانه امروز ما در مرزها و خارج از مرزها خاصتا در آبهای خلیج فارس حاصل دفاع مقدس است حماسه دفاع مقدس باعث شد آمریکایی ها در خلیج فارس نتوانند اظهار وجود کنند.

وی ادامه داد: ما توانستیم جلوی تجاوز و کشتی انگلیس را در خلیج فارس بگیریم، پهباد میلیاردی و مهم جاسوسی آمریکا را زدیم، عین الاسد با آن عظمت را موشک باران کردیم جبهه مقاومت مدیون دفاع مقدس است.

فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد:  دفاع رزمندگان فلسطینی، سوری، یمنی ، لبنانی وعراقی الهام بخش پیروزی و رشد باور نکردنی تجهیزات دفاعی از بعد از انقلاب، بی نظیر و چشمگیر است.

سردارنعمتی با اشاره به اینکه  امروز وظیفه ما به عنوان میراثداران ارزشمند که حضرت آقا فرمودند: «این جنگ یک گنج بود و وظیفه امروز ما حفظ نظام جمهوری اسلامی است»، اذعان کرد: در هر شرایطی و به هر قیمتی که ثمره خون شهدا و همت مردم عزیز کشور است ما از نظام جمهوری اسلامی دفاع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این جنگ سخت و طاقت فرسای تحریم ها،  جنگ اقتصادی، جنگ نرم فضای مجازی و تهاجم فرهنگی بدون توکل به خدا و روحیه جهادی و انقلابی امکان پذیر نیست چرا که امروز دشمن در هر لباسی  به دنبال ناامید کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است.

انتهای پیام/نامجو
 
 


کد مطلب: 121539

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121539/حضور-مقتدرانه-امروز-مرزها-خارج-حاصل-دفاع-مقدس-سردار-سلیمانی-محور-تشکیل-تیپ-38-ذوالفقار-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir