تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۲
۰
plusresetminus
حضرت حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم گفت: پیروزی ما در ۸ سال دفاع مقدس در سایه تقوا و اخلاص بود که نصیب ما شد.
دوران هشت سال دفاع مقدس یک گنجینه‌ای گرانبها و کم نظیر است
حضرت حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در مصاحبه با خبرنگار آرمان کرمان اظهار کرد: زمانی که حمله عراق به ایران اتفاق افتاد ما می‌بایست از کشور عزیزمان ایران اسلامی دفاع کنیم و لازمه این دفاع روحیه معنوی و با اخلاص بود که در شهداء گرانقدر و رزمندگان ما به خوبی دیده شد.
 
وی پیشاپیش هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و افزود: یاد شهداء به ویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم و به ارواح همه شهداء سلام و درود می‌فرستیم.
 
امام جمعه جیرفت در تشریح صورت گرفتن جنگ تحمیلی مطرح کرد: عراق از آن جهت که ایران تازه انقلاب کرده و ضعیف است و با چراغ سبز نشان دادن آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها موقعیت را مناسب دانست و برای حمله به کشور ما و قصد نابود کردن انقلاب و اشغال و تصرف به ویژه تهران که برنامه‌ریزی شده بود را داشتند که به حول و قوه الهی به این اهداف شوم خود دست پیدا نکردند.
 
وی دفاع را یک امری غریزی و طبیعی دانست و تنها مخصوص انسان که به صورت فطری است نیست بلکه غریزه‌ای است در میان تمام موجودات عالم خداوند تبارک و تعالی وجود دارد.
 
حضرت حجه الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: خداوند متعال در غریزه دفاع را قرار داده است که مایه بقاء باشد و تمام موجودات زمانی که مورد تعرض و حمله قرار می‌گیرند از خود دفاع خواهند کرد و دفاع به طور فطری در بدن انسان قرار دارد.
 
وی گفت: انسان از این جهت که فطرت و عقل حکم می‌کند و واجب است که اگر روزی مورد تعرض قرار گرفت از خود دفاع کند و یکی از اصول پذیرفته شدن مسلم دفاع است و یکی از خصایص انسان است و در دستورات قرآن کریم و اسلام هم آمده و این را تائید کرده و کسی که در این راه کشته می‌شود در راه دفاع از آن به عنوان شهید یاد شده که یک بحث ارزشی است.
 
حضرت حجت الاسلام والمسلمین تارم در ادامه بیان کرد: دفاع در اسلام از حیث عقل، شرع و منطق و فطرت هم حکم می‌کرد که ما از خودمان دفاع کنیم و خوشبختانه هم دفاع کردیم و مراجع ما در رأس آنها حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی بنیانگذار جمهوری اسلامی دستورات لازم را صادر کردند.
 
امام جمعه جیرفت افزود: مرکز اصلی تامین نیرو و بسیجیان برای دفاع مقدس مساجد بودند مراکز نمازهای جمعه و جماعت حضور فعالانه داشتند و همه افراد احساس تکلیف شرعی و دینی داشتند در کنار آن حکم عقلی و فطری که عرض کردم بیشتر از جوانان جذب شدند و در کنار نیروهای مسلح و سپاه و ارتش قرار گرفتند و از طرف این عزیزان که در مسجد تربیت شده بودند اعتقاد به ولایت فقیه داشتند و توجه داشتند با آیات قرآن مجید که پیروزی در سایه تقوا و اخلاص نصیب می‌شود و لذا در جبهه‌ها آن حالت معنویت کم نظیر معنوی شاهد نماز شب، دعا و مناجات دعای کمیل، دعای ندبه و توسل به ائمه اطهار (س) بودیم.
 
وی اظهار کرد: در پشت جبهه زنان و مردان واقعاً با مرکزیت بیشتر مساجد فعالیت داشتند و جمع آوری می‌کردند کمک‌های هر کسی هر آنچه که داشت آنهایی که مشغول جمع‌آوری کمک‌ها بودند واقعاً خاطرات بسیار شیرینی در پشت جبهه دارند که مثلاً یک مادر در آن زمان اجناس کوپنی بود با کوپنی که داشتند یک قوطی روغن نباتی می‌گرفت برای مصرف و می‌آمد برای جبهه تقدیم می‌کرد.

امام جمعه جیرفت گفت: تمام هشت سال دفاع بود ما دستاوردهای فراوانی در دفاع مقدس داریم که در زمینه‌های مختلف باید این دستاوردها کار علمی شود و به صورت علمی به اصطلاح در اختیار و دسترس مردم به ویژه جوانان قرار بگیرد.
 
وی در ادامه اذعان کرد: در بحث مدیریت و فرماندهی که در دفاع مقدس بوده چه در فرماندهی یک تیم و چه در فرماندهی لشکر چه تا گردان و گروهان امثال اینها همه این فرماندهی‌ها که در هشت سال دفاع مقدس در جبهه بوده همه این‌ها را که بررسی کنیم حاوی نکات بسیار دقیق موفقیت مدیریتی است که امروز می‌تواند یک الگو و سرمشق باشد.
 
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: دوران دفاع مقدس یک نمونه بسیار بارزی از موفقیت و مدیریت دینی، مذهبی و ولایتی است که نقش بی‌نظیر معنویات و ایمان در موفقیت انسان در همه صحنه‌ها می‌تواند باشد.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcd9f0ffyt0xk6.2a2y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما