تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳
۰
plusresetminus
علی زینی وند در گردهمایی ثاراللهیان استان کرمان گفت:متاسفانه در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی کوتاهی کرده ایم هفته دفاع مقدس را برای تبیین به نسل جوان باید قدر بدانیم و به منظور نهضت تبیین گفتمان ارزش های والای انسانی فراتر از دسته بندیهای گروه های سیاسی اقدام کنیم و به رسالت خودمان عمل کنیم.
️جنبه های حقوق بشری دفاع مقدس به دنیا معرفی شود/ برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی باید فراتر از دسته بندیهای سیاسی عمل کنیم
به گزارش راه آرمان، پیش از ظهر امروز علی زینی وند استاندار کرمان در گردهمایی ثاراللهیان استان کرمان با بیان اینکه دفاع مقدس ارتقا قیام کربلاست، گفت: دست تک تک خانواده شهدا و ایثارگران را با افتخار باید بوسید به دلیل افتخاری که برای ایران آفریدند.

وی ادامه داد: ما زوایای جنگ و دفاع مقدس را خیلی گفته یا نوشته ایم و خیلی موارد نیز بیان نشده و برخی تحریف شده اند، البته باید گفت بعضا اتاق های فکر ضد اسلام و ضد جنگ با پول های سرشار برای جعل هویت جعلی برای جنگ و تحمیل به نسل جوان اقدام می کنند به دلیل کم کاری های ما در جاهایی بر ما غلبه هم پیدا کرده اند و جایی که می بینیم در چهار گوشه ایران زیبا با هر گرایشی و دیدگاهی، درباره شهدا، ایثارگران تحریف می کند شک نکنید خوراکی به نام جعل به آن ها داده شده است.

️جنبه های حقوق بشری دفاع مقدس به دنیا معرفی شود

استاندار کرمان تاکید کرد: در میانه جنگ در مواجه با اسرا و غیر نظامیان و در مواجه با دشمن اینقدر جوانمردی برخورد کرده ایم که اگر نوشته شود به عنوان حقوق بشر اسلامی و با محوریت جنگ دفاع مقدس بسیار پر جذبه برای نسل هایی است که حتی میانه ای با اسلام ندارند. 

وی ادامه داد: واکاوی جنگ های حقوق بشری مبتنی بر اسلام و آموزه های اسلامی باید مورد توجه پژوهشکده ها و تحقیقات قرار گیرد.

زینی وند عنوان کرد: وجه دیگری که کمتر به آن پرداخته شده وجه مردمی جنگ است در سال اول و دوم با شیوه های کلاسیک به جنگ پرداخته ایم؛ درهمه دنیا کشورهای تمام امور را به مردم واگذار می کنند اما در یک موضوع مردم را کمتر دخالت می دهند و آن در حالت جنگ است اما در دفاع مقدس یکی از نوآوری ها این بود زمانی که ایران چند پاره می شد مردم امور را به دست گرفتند.

استاندار کرمان بیان کرد: متاسفانه امروزه میدان ذهنی جوانان را به عرصه بسیار خطرناک و دشمن خاموش فضای مجازی سپرده ایم که این رویکرد هویت فرزندان ما را متفاوت از سابقه ایرانی و اسلامی می کنند .

وی افزود: آنچه که ما را تهدید میکند تهدید هویت است و هویت ما دچار نا امنی شده است و بر همین اساس بود که  رهبری دستور دادند هویت را بر اساس سه مولفه اسلامی، ایرانی و انقلابی تبیین کنیم و اصل جمهوری اسلامی همانی است که در کلید واژه ها رهبری عنوان می کنند .

زینی وند توضیح داد: باید تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، جانبازان را مد نظر قرار دهیم و این تکریم را تبیین کنیم؛ وقتی رزمنده ای را می بینیم دست او را ببوسیم و وقتی مادر شهیدی را می بینیم دست او را بوسه بزنیم و به این مهم افتخار کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: متاسفانه در تبین گفتمان انقلاب اسلامی کوتاهی کرده ایم هفته دفاع مقدس را برای تبیین به نسل جوان باید قدر بدانیم و به منظور نهضت تبیین گفتمان ارزش های والای انسانی فراتر از دسته بندیهای گروه های سیاسی اقدام کنیم و به رسالت خودمان عمل کنیم تا جنبه های ناشناخته ای جنگ تبیین شود.

انتهای پیام/پ.م https://armanekerman.ir/vdciqzazqt1arw2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین