تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۲
۰
plusresetminus
علی رضایی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و فعالیت حضوری برخی مدارس روستایی، از رانندگان خواست هنگام تردد مراقب عبور و مرور دانش آموزان مدارس حاشیه جاده ها باشند.
در سال تحصیلی جدید، مراقب ترددهای محدوده مدارس حاشیه جاده ها باشیم
به گزارش "راه آرمان"  علی رضایی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، برخی مدارس در مناطق روستایی فعالیت خود را آغاز کرده اند و این فعالیت با رفت و آمد والدین و دانش آموزان همراه است.

وی افزود: دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها به عنوان عابر پیاده، به دلیل عدم آگاهی و آشنایی با خطرات ترافیک در اطراف مدرسه و از مدرسه تا منزل، بیشتر در معرض آسیب پذیری هستند که در این رابطه طی هماهنگی با آموزش و پرورش، فرمانداری ها، دهیاری ها و راهداری، مدارس حاشیه جاده ها شناسایی شده و باید تمامی اقدامات ایمن سازی برای آن ها به عمل آید.

وی با تاکید بر اینکه جاده های نزدیک مدارس باید به علائم هشدار دهنده ترافیکی مجهز باشند، بیان کرد: این علائم باید به نحوی باشد که رانندگان هنگام نزدیک شدن به محل عبور دانش آموزان از عرض جاده، سرعت خود را به حداقل رسانده و از وقوع سوانح رانندگی جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: اصلی ترین راهکار در پیشگیری از حوادث ترافیکی برای دانش آموزان، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی عبور و مرور برای آنان است که بخشی از آن با حضور کارشناسان پلیس در مدارس در حال انجام است و بخشی دیگر نیز باید از طریق رسانه ها و سازمان های متولی محقق شود.

 رضایی با اشاره به اینکه مربیان و اولیاء دانش آموزان باید شیوه درست و ایمن رفت و آمد به مدرسه را به دانش اموزان یاد بدهند، گفت: نحوه صحیح عبور از عرض جاده، استفاده صحیح از سرویس مدرسه و عدم استفاده از وانت بارها برای جابه جایی دانش آموزان از جمله موضوعاتی است که پلیس همواره بر آن تاکید دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری تمامی سازمان های مسئول در کنار همت اولیا و مربیان و آگاهسازی دانش آموزان در امر فرهنگ ترافیک، سال تحصیلی جدید، سالی بدون حادثه ترافیکی برای دانش آموزان رقم بخورد که به این منظور به رانندگان تاکید می شود همواره مراقب ترددهای محدوده مدارس حاشیه جاده ها باشند.


انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcfcydyyw6d0ta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما