کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس؛

پیمانکاران و صنایع باید از نیروهای بومی استفاده کنند

31 شهريور 1400 ساعت 21:21

عفت شریعتی در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان زرند گفت :پیمانکاران و صنایع باید از نیروهای بومی استفاده کنند و حق تقدم با جوانان بومی است.


به گزارش راه آرمان ، دکتر شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیمانکاران نباید در پی کسب درآمد خود باشند ، بلکه باید تحت نظارت مسئولان ذیربط باشند.

وی ضمن حمایت از کارگران خاطر نشان کرد: اگر کارگران معادن و صنایع را رها کنند کار زمین میماند. لذا باید معیشت، رفاه و حقوق و بیمه تامین اجتماعی کارگران مورد توجه قرار گیرد.

دکتر شریعتی افزود: کارگران با حقوق کم تحت فشار هستند و زندگی سختی دارند.

وی ضمن تاکید بر استفاده از نیرو های بومی افزود: پیمانکاران و صنایع باید از نیروهای بومی استفاده کنند، حق تقدم با جوانان بومی است.

نماینده مردم زرند بیان کرد: آلایندگی هوا وترافیک مردم را اذیت می‌کند اما رفاه این صنایع به مردم منطقه نمی رسد و آنها از این منافع محرومند.مردم باید تجهیز لوازم ورزشی و فرهنگی و آبادانی منطقه را شاهد باشند.

وی تاکید کرد: کارخانه به وجود آمده اما استعلام نشده است ؟ علاج واقعه باید قبل از وقوع باشد.

وی ضمن تاکید به رسیدگی بر کارگران تشریح کرد: مگر تظاهرات کارگری را شاهد نبودید، چون مشکلاتشان توجه نمیشد آمدند تا به گوش مردم برسد. آیا مشکل از ما مسئولان نیست؟

شریعتی در ادامه ضمن اشاره به دلالان افزود: نقش دلالان باید از زندگی مردم حذف شود و نباید در عرصه کار و تولید اثر گذار باشد.

وی در پایان توصیه کرد: بیمه کارگران مدنظر قرار بگیرید و بیمه سخت و زیان آور را باید اعمال کنند ، چراغی به خانه روایت به مسجد حرام است،همه صنایع باید نیازمندی های خود را از صنایع واقع در زرند تامین کنند. و رفاه وجود صنایع باید برای مردم ملموس باشد.

انتهای پیام/زرند


کد مطلب: 121602

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121602/پیمانکاران-صنایع-باید-نیروهای-بومی-استفاده-کنند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir