تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۱
۰
plusresetminus
به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، نمایشگاهی با محورهای مختلف مذهبی، دفاع مقدس و فرهنگی به همت و همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت و شهرداری افتتاح شد.
افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در شهرداری جیرفت
سرهنگ ناصر بهروز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس به خبرنگار آرمان کرمان از جیرفت گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس و به پاس گرامیداشت رشادت‌های رزمندگان، نمایشگاه هفته دفاع مقدس در محوطه شهرداری جیرفت برپا شد.
وی با اعلام اینکه در این نمایشگاه تصاویر شهدای والامقام دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار گرفته است، گفت: در این نمایشگاه درصدد هستیم پیرو فرمایشات و تاکیدات مقام معظّم رهبری مدظله العالی مبنی بر لزوم گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و به پاس قدردانی از رشادت‌های رزمندگان اسلام، فرهنگ ایثار و شهادت را به اطلاع مردم برسانیم.
سرهنگ بهروز از هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک پیروزی بزرگ در برابر قدرت‌های جهانی یاد کرد و افزود: این پیروزی تنها با فداکاری‌های رزمندگان جبهه‌های جنگ، رشادت‌های رزمندگان، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آنان محقق شد و ما در این نمایشگاه به نمایش در آوردن گوشه‌ای از این بزرگی‌ها سعی داریم این ویژگی‌ها به نسل جوان هم انتقال یابد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت اظهار کرد: در این نمایشگاه تصاویری از شهدای والامقام و رزمندگان ۸ سال جنگ تحمیلی همراه با فضاسازی متناسب با ایام محرم و نصب بنر، سنگر‌های نمادین و یادگارهای جنگ در معرض دید عموم قرار گرفت و یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و مجاهدت‌های شهیدان و ایثارگران آن دوران زنده نگه داشته شد.
وی بیان کرد: نمایشگاه دفاع مقدس جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهداء، جانبازان و ایثارگران و بسیجیان سلحشور هشت سال دفاع مقدس بوده و یاد و نام آنها را گرامی داشته و ایثارگری‌های رزمندگان به صورت نمادین به دید حضار و شهروندان جیرفتی خواهد رسید.
وی با اشاره به جان‌فشانی‌های رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: دوران دفاع مقدس از بهترین و پرافتخارترین برگ‌های زرین تاریخ ایران اسلامی است و ما هر چه در توان داشته باشیم در جهت بهتر برگزار شدن مراسم‌های هفته دفاع مقدس تلاش خواهیم کرد.
وی با اشاره به هدف از برگزاری نمايشگاه هفته دفاع مقدس گفت: اين نمايشگاه در راستای زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدای دوران جنگ تحميلی و همچنين تجديد پيمان با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی افتتاح شد.
اين نمايشگاه با شبيه سازی بخشی از فضای جبهه و جنگ، آثاری از دوران دفاع مقدس نيز در معرض ديد مراجعه كنندگان جیرفتی به نمايش گذاشته شده است.
سرهنگ بهروز تصریح کرد: این نمایشگاه از امروز ۳۱ شهریور ماه افتتاح شد و به مدت یک هفته دائر و میزبان شهروندان جیرفتی می‌باشد و علاقه‌مندان می‌توانند روزانه با حضور در محل نمایشگاه دفاع مقدس واقع در شهرداری جیرفت اقدام نمایند.
https://armanekerman.ir/vdcbg8b8arhb50p.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما