تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۸
۰
plusresetminus
امیری گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس اولین یادواره شهدای اصناف و بازاریان بردسیر برگزار شد.
اولین یادواره شهدای اصناف و بازاریان بردسیر برگزار شد

به گزارش راه آرمان،  اولین یادواره شهدای اصناف و بازاریان شهرستان بردسیر صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی ، اصناف و کسبه و مردم و  مسئولان در محل گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

حسین امیری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بردسیر، در این مراسم ضمن ‌تشکر و قدردانی از اتاق اصناف، اتحادیه و اداره صمت، شهردار و همه  کسانی که در برگزاری اولین یادواره شهدای اصناف شهرستان بردسیر همکاری کردند اظهار کرد: برگزاری و حضور در این یادواره ها توفیق و عنایتی است که از جانب خود شهیدان به ما عطا می شود‌.

امیری افزود: امروز باید بگوییم کجاست صدام و ژنرال ها و افسران بلندپایه  دنیا و طراحان جنگ به خصوص اسرائیل که همه در کنار صدام برای لگدمال کردن نهال نوپای انقلاب طراحی و برنامه ریزی کردند که بیایند و ببینند که توسط یک بسیجی ۲۴ ساله زمان جنگ یعنی شهید سلیمانی عزیز تحت ولایت مقام معظم رهبری اکنون نه تنها جمهوری اسلامی از بین نرفت بلکه الان قطب و تصمیم گیرنده در منطقه غرب آسیا است.

وی بیان کرد: مقام شهدا مقام بلند و غیرقابل وصفی برای ما است و خداوند در بلندی مقام شهدا می فرماید که آنها زنده اند و نزد ما روزی می خورند و مسرورند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بردسیر افزود: شهادت مقامی است که امام علی (ع) با همه کراماتش در همه جنگ ها به دنبال رسیدن به این مقام بلند بود.

 امیری تصریح کرد: ما مدیون شهدا هستیم و به فرموده مقام معظم رهبری دوران دفاع مقدس گنج است از یک منظر چیزی ارزشمند است و از یک منظر برای دست یابی به آن باید زحمت بکشیم.

وی عنوان کرد: در شهرستان بردسیر متاسفانه در معرفی شهدا و  ایثارگری های رزمندگان شهرستان کم کاری شده، البته کارهای خوبی نیز انجام شده است اما امروز وظیفه ماست که تمام این گنج ها را نمایان کنیم و نقش این عزیزان را در دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بردسیر در پایان گفت: ما سعی داریم با کمک و همراهی  پیشکسوتان و متخصصان  این اسناد پرافتخار شهرستان را به همه معرفی کنیم ما امثال شهید ابراهیم هادی در این شهرستان کم نداریم و امیدواریم با عنایت خود این شهیدان بتوانیم گام های موثری در این زمینه برداریم.

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر نیز در این یادواره گفت: در ۸ سال دفاع مقدس نقش اساسی و بی بدیل را شهدا و ایثارگران اجرا کردند که ما باید از این ایثارگری ها درس بگیریم.

وی افزود: در این جنگ نابرابر که بر ما تحمیل شد یک کشور تازه انقلاب کرده با دست خالی در مقابل تمام ابرقدرتهای دنیا با تمام امکانات ایستادگی کرد و دفاع کرد.

امام جمعه بردسیر تصریح کرد: همانطور که پیام عاشورا و قیام عاشورا تمام نشد و هنوز ادامه دارد، دوران دفاع مقدس هم اختصاص به زمان خاصی ندارد و پیام و درس های آن برای همه  دوران های بعد از جنگ تحمیلی مثل جنگ فرهنگی و اقتصادی جاری است.

 وی افزود: اعتقاد معنوی، همدلی و حضور صادقانه و اخلاق محورانه از  تمام اقشار مردم با هر دین و مذهب در کنار هم بدون در نظر گرفتن حزب و جناح، برای حفظ نظام و کشور در دوران دفاع مقدس، الگویی است که ما باید برای پیروزی در همه  جنگ ها و به خصوص این جنگ اقتصادی از آن بهره ببریم.

حجت الاسلام کرمانی گفت: بعد معنوی در دوران دفاع مقدس رمز پیروزی شهدا و رزمندگان بود، شهدا با ذکر خدا که همان مقید بودن به نماز و قرآن و تقوای الهی بود بر دشمن پیروز شدند که اکنون مسئولان و دولتمردان ما باید با اهتمام به همین ذکر خدا مشکلات مردم و کشور را حل کنند.

وی اظهار کرد: ما باید در این یادواره ها از چگونگی مدیریت شهدا در زمان جنگ و بعد معنوی زندگی شهدا برای جنگ اقتصادی امروزمان، برای مدیریت و کشورداری و همه  شئون زندگی بهره ببریم.

امام جمعه بردسیر در پایان ضمن تقدیر از حضور همه ایثارگران و پیشکسوتان و خانواده شهدا و مردم و مسئولان گفت: با برگزاری یادواره ها باید یاد شهدا را زنده نگهداریم اما نباید به صرف یادواره بسنده کنیم بلکه باید از دوران دفاع مقدس و راه و منش شهدا برای حل مشکلات امروز جامعه درس بگیریم.

انتهای پیام/شاه حیدری
  https://armanekerman.ir/vdcezz8zpjh8wpi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین