تاریخ انتشار :شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۸
۰
۱
plusresetminus
کاظمی پور گفت: با توجه به اینکه ایام دهه آخر ماه صفر به نوعی به شهادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) تعلق دارد، مجموعه خادمیاری در کشور پویشی تحت عنوان «ایران خانه حضرت رضا (ع) است» و با شعار محوری «همه خادم الرضاییم » راه اندازی کرده که قرار است بزودی در استان کرمان نیز اجرایی شود.
اجرای پویش «ایران خانه حضرت رضا (ع) است» در دهه آخر ماه صفر در  استان کرمان
به گزارش راه آرمان؛ سعید کاظمی پور دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان صبح امروز طی نشست خبری ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و ایام دهه آخر ماه صفر اظهار کرد:  با توجه به اینکه ایام دهه آخر ماه صفر به نوعی به شهادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) تعلق دارد، مجموعه خادمیاری در کشور  پویشی تحت عنوان «ایران خانه حضرت رضا (ع) است» و با شعار محوری «همه خادم الرضاییم » راه اندازی کرده که قرار است  بزودی در استان کرمان نیز اجرایی شود.
 
 
وی گفت: از چند سال قبل بحث خادم الرضایی و خادمیاری امام رضا (ع) درکل کشور مطرح شد با این نیت که محل ارائه خدمت به همه مردم از محدوده حرم مطهر  به سراسر کشور از جمله همه محله ها، روستاها، شهرها و استانها منتقل شود و  جمع کثیری از مشتاقان امام رئویف که در دلشان نیت خدمت به مردم داشتند به عنوان خادمیار مشغول کار شوند.
 
عضویت بیش از 7500 نفر در کانونهای خدمت رضوی استان کرمان
دبیر کانون خدمت رضوی استان کرمان افزود: در استان کرمان قریب به 13 هزار نفر اسم نویسی کردند که در حال حاضر بیش از 7 هزار و 500 نفر در سراسر استان در حال خدمت رسانی به مردم نیازمند هستند و برای اینکه خدمات بهتر برای مردم انجام شود در قالب 19 کانون تخصصی از جمله کانون سلامت، خانواده، تعلیم و تربیت، گروه های جهادی و فرهنگی و هنری که هر کدام عرصه مشخصی دارند در حال فعالیت هستند.
 
کاظمی پور با بیان اینکه  در طی 4 سال گذشنه و علی الخصوص طی یکسالی که بنده سکان این خدمت را در استان کرمان به عهده گرفتم اتفاقات خیلی خوبی افتاده است، اذعان کرد: براساس وظیفه ای که احساس می کردیم در پویش مومنانه باید به نوعی در حل مشکلات همکاری داشته باشیم با عضویت در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نقش خود را ایفا کردیم.
 
وی با اشاره به اینکه 6 موضوع اصلی در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای کمک مومنانه به مردم نیازمند مطرح بود، تصریح کرد: بحث درمان بیماران نیازمند، کمک های معیشتی به خانواده های محروم، تهیه اقلام ضروری برای زوج های جوان از جمله جهیزیه، تعمیر و ساخت مسکن، اشتغال و در نهایت کمک به آزادی زنداینان غیر عمد با کمک جمع زیادی از خادمیاران فعالیت خود را در استان کرمان آغاز کردیم.
 
افتتاح سامانه «سلامت رضوی» روز چهارشنه جاری در کرمان
دبیر کانون خدمت رضوی استان کرمان عنوان کرد: سامانه ای در استان کرمان تحت عنوان «سامانه سلامت» راه اندازی  شده که در حال حاضر به صورت آزمایشی در شهر کرمان در حال فعالیت است.
 
کاظمی پور از افتتاح سامانه «سلامت رضوی» در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با کمک این سامانه جمع زیادی از فعالین عرصه درمان در حد قبل از بستری مثل ویزیت، دارو، آزمایشگاه و رادیولوژی و کلیه خدمات پاراکلینیک اعلام همکاری کردند و با شناسایی و معرفی افراد نیازمندی که بیمار هستند به این سامانه می توانند صفر تا صد خدمات خود را دریافت کنند.
 
وی  از کلیه فعالین عرصه درمان که نیت خدمت به مردم را دارند درخواست کرد تا  به این سامانه وصل شده تا بتوانند بهتر خدمات خود را به محرومین و نیازمندان انجام دهند.
 
راه اندازی پویش «آزادی زنان زندانی غیر عمد» در کرمان
دبیر کانون خدمت رضوی استان کرمان به فعالیت «کانون خانواده» اشاره کرد و ادامه داد: کمک به زندانیان غیر عمد زن زندانی یکی از کارهایی است که کانون خانواده به تازگی شروع کرده است که مقدمات آن فراهم شده و با مسئولین هم جلساتی صورت گرفته  و سعی شده در دهه آخر صفر پویشی تحت عنوان « آزادی زنان زندانی غیر عمد» انجام شود.
 
پویش سه نذر رضا در ایام دهه آخر ماه صفر
کاظمی پور همچنین  به پویش «ایران خانه رضا است» و با شعار محوری «همه خادم الرضاییم» در دهه آخر ماه صفر اذعان کرد: سه نذر  در این پویش در نظر گرفته شده  که در رأس آن «نذر روضه» است  که با کمک های هیئت های مذهبی و همه اماکنی که به نوعی تجمع افراد برای عزاداری برقرار می شود و با پرچم هایی که از مشهد در اختیار قرار می گیرد از کلیه هیئت ها درخواست می کنیم که روضه امام رضا (ع) را برقرار کنند ودر این راستا بسته های تبرکی بین اماکن برگزار کننده روضه توزیع خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: سعی داریم که  تعداد اماکنی که روضه ها را برگزار می کنند افزایش یابد که در این راستا از کانون مبلغین دینی  روحانیون و مداحان درخواست همکاری کردیم.
 
دبیر کانون خدمت رضوی استان کرمان، «آزادی زنان زندانی غیر عمد» را نذر دوم عنوان کرد و گفت: سعی داریم این نذر را با کمک های مردمی، یاوران و خادمیاران  رضوی انجام دهیم.
 
کاظمی پور عنوان کرد: «نذر سلامت» سومین نذری است که با نیت کمک به درمان بیماران نیازمند در راس آنان بیماران کرونایی انجام خواهد شد و این در صورتی که کلیه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر استان اعلام نیاز کنند یاوران و خادمیاران رضوی در بیمارستانها حضور یافته و انجام وظیفه خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد: در طول سال دو مناسبت داریم که منتسب به امام رضا (ع) است یکی ولادت این امام همام که  دهه کرامت نام دارد و دیگری روز شهادت ایشان که در دهه آخر صفر است هر پویش و حرکتی که در هر کدام از دهه ها انجام شود در دهه سال بعد گزارش عملکرد آن جهت آگاهی مردم  اطلاع رسانی خواهد شد که  هدف اصلی ما ترویج فرهنگ رضوی در کل جامعه است.

ابلاغ 115 برنامه به 19 کانون خدمت رضوی سراسر استان
 دبیر کانون خدمت رضوی استان کرمان خاطرنشان کرد:115 برنامه در 19 کانون تحت عنوان پویش  به تمامی  خادمیاران شهرستان ها ابلاغ شده است که براساس ظرفیت و توان انجام خواهد شد.


به گزارش راه آرمان؛ در انتهای نشست از پوستر پویش همه خادم الرضاییم با تصویر سردار دلها رونمایی شد.
 
انتهای پیام/نامجو
  https://armanekerman.ir/vdcam6n6a49nui1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

محمدرضاایرانمنش
سلام السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه والثنا ، گزارش را مطالعه کردم بسیار خوب بود و استفاده کردم در همین رابطه با مسئولین کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۲شهرستان کرمان جلسه ای برگزار شد و در این رابطه همه توجیه شدند که انشاالله بتوانیم با کمک خادمیاران و یاورانی رضوی و خیرین در
این پویش حضورفعال داشته باشیم . انشاالله
آخرین عناوین