تاریخ انتشار :شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۰
۰
plusresetminus
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان:

برداشت 58 هزار تن پسته از باغات پسته استان کرمان

عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: استان کرمان با بیش از 212 هزار هکتار سطح زیر کشت باغات پسته ارقام تجاری کله قوچی، فندقی، اکبری، احمد آقایی و ... را تولید می کند که جزء ارقام تجاری و صادراتی می باشند.
برداشت 58 هزار تن پسته از باغات پسته استان کرمان
به گزارش "راه ارمان" عباس سعیدی رئیس رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: استان کرمان با بیش از 212 هزار هکتار سطح زیر کشت باغات پسته ارقام تجاری کله قوچی، فندقی، اکبری، احمد آقایی و ... را تولید می کند که جزء ارقام تجاری و صادراتی می باشند.

وی افزود: پیش بینی می شد در سال جاری 115 هزار تن محصول از باغات پسته برداشت شود اما به دلیل سرمای شدید فروردین ماه و گرمای شدید تابستانه، 55 هزار تن محصول از بین رفت و انتظار می رود 58 هزار تن پسته برداشت گردد.

وی تصریح کرد: محصول پسته در استان کرمان در ترمینال های کاملا مکانیزه فرآوری می شود و به بازارهای جهانی ارسال می شود.

سعیدی اذعان داشت: با توجه به کاهش محصول به باغداران توصیه می شود میزان عرضه محصول پسته به بازار را مدیریت نمایند و به تدریج وارد بازار نمایند تا محصول دچار نوسانات قیمت نشود.

وی بیان کرد: به کشاورزان توصیه می شود با توجه به تغییرات اقلیمی، محصولات خود را بیمه نمایند تا درصدی از خسارات وارد شده را جبران نماید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در ادامه گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی  ارقام فندقی و کله قوچی سطح آنها کاهش یافته و با توجه به تحمل بالاتر گرما در ارقام احمدآقایی و اکبری، سطح کشت این باغات توسعه یافته است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد محصول پسته استان کرمان صادر می شود و 20 درصد به بازار داخلی می رسد و شرایط لازم برای صادرات وجود دارد.
سعیدی ابراز داشت: در اکثر شهرستان های استان پسته کشت می شود و بیشترین سطح کشت مربوط به شهرستان رفسنجان می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان داشت: در فصل برداشت 900 هزار نفر روز کارگر جهت برداشت محصول مشغول به کار می شوند و پس از برداشت نیز جهت حمل و نقل، فرآوری، ترمینال ضبط، انبارهای نگهداری و ... موجب اشتغال 500 هزار نفر روز می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به همه گیری کویید 19 باغداران و پیمانکاران برداشت پسته ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی بودند و این امر رعایت شده است.


انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcfvydy0w6d0va.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما