تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۱
۰
plusresetminus
آنچه از مناقشات سیاسی بر سر انتخاب نماینده دولت رخ داده است؛

حواشی انتصاب استاندار از موافقت یک نماینده تا شفاف سازی مجمع نمایندگان کرمان

در حالی که دولت سیزدهم چند هفته ایی رسما کار خود را آغاز کرده است و طبیعتا هر دولتی با افرادی که هم فکر و هم نظر خود است، شعارها و وعده های خود را عملیاتی می کند اما استان سیاست زده کرمان بار دیگر رنگ و بوی انواع تنش های سیاسی را به خود گرفته است.
حواشی انتصاب استاندار از موافقت یک نماینده تا شفاف سازی مجمع نمایندگان کرمان
به گزارش خبرنگار "راه آرمان "در حالی که دولت سیزدهم چند هفته ایی رسما کار خود را آغاز کرده است و طبیعتا هر دولتی با افرادی که هم فکر و هم نظر خود است، شعارها و وعده های خود را عملیاتی می کند اما استان سیاست زده کرمان بار دیگر رنگ و بوی انواع تنش های سیاسی را به خود گرفته است.

از تغییرات در شهرداری و تعیین شهردار تا استاندار همه و همه به جای اینکه دردی از معیشت مردم را رفع کند بیشتر رنگ و بوی حزبی و سهم خواهی به خود گرفته است.

در همین میدان محمد رضاپور ابراهیمی نیز با حضور در جمع اصحاب رسانه پرده از اتفاقات و تنش های سیاسی داخل استان برداشت ودر خصوص موضوع  درخواست ابقا یا انتصاب استانداری فعلی برای همه ی اهالی رسانه شفاف سازی کرد .
این مقام مسول که رسما اعلام کرده بود ؛ در حالی که امروز در استان کرمان هیچ دغدغه ای غیر از معیشت و حل مشکلات اقتصادی مردم نداریم؛ برخی افراد به دنبال مطالبات سیاسی هستند که جایگاهی بین مردم ندارد و مردم توسعه اقتصادی می‌خواهند، نه سیاست.

بار دیگر وارد شد و اینگونه شفاف سازی کرد؛چرا یک نماینده اطلاعات نادرست به جامعه می دهد؟برخی در کرمان اتاق تقسیم قدرت راه انداخته اند لذا سهم خواهی در استان کرمان از نگاه ما مردود است و اجازه این موضوع را نمی دهیم.
برخی قبل از انتخابات ستاد تشکیل داده و در کرمان تقسیم قدرت کرده اند و به آقایان قول استانداری، فرمانداری و بخشداری داده اند در حالی که باید در این زمینه دولت تصمیم بگیرد.
با توجه به اعتمادی که به وزیر کشور به عنوان امین رهبری داریم، هرکس را استاندار کرمان انتخاب کنند، حتما حمایت می کنیم.
من از مردم رای گرفته ام برای مردم کار کنم و از هر کس از هر گروه سیاسی در استان ظرفیت کار داشته باشد، استفاده می کنم.
کرمان جای کار و تلاش نیروهای انقلابی است و جای سیاسی کاری نیست و تا جایی که ما باشیم اجازه نمی دهیم سیاسی کار کنند.
اما تلاش پور ابراهیمی در جمع اصحاب رسانه
باز هم نتیجه بخش نبود و این نمایندگانی که به  دنبال تقسیم قدرت بودند معرفی نشد .
لذا در تماسی تلفنی دوباره این موضوع را پیش کشید و عنوان کرد : یکی از نمایندگان استان با دکتر خرمشاد معاون وزیر کشور برای ابقای استاندار فعلی کرمان تماس برقرار کرده و دوباره خواستار ابقای استانداری فعلی شده است در حالی که مجمع نمایندگان به صراحت بی موضع بودن خود را اعلام کرده بود.
وی در ادامه انتشار این  سخن خود در رسانه ها گفت : بعضی ها به جای حضور در جلسه و اعلام مواضع شفاف در خصوص تعیین استاندار کرمان با تماس با دکتر خرمشاد معاون وزیر کشور با ماندن آقای دکتر زینی وند استاندار فعلی کرمان موافقت می کنند اما اینکه بعد از جلسه صحبت های دیگری در این  خصوص را مطرح کرده اند، جای سئوال است؟

هنوز تنش این سخنان پایان نیافته بود که رییس مجمع نمایندگان استان کرمان مهر تایید بر شفاف سازی های پور ابراهیمی نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی زد و اعلام کرد.

حسن پور رییس مجمع نمایندگان استان کرمان تایید کرد که دکتر زاهدی با ابقای استاندار فعلی کرمان موافقت کرده است .
وی اظهارکرد: در مذاکره تلفنی اینجانب با اقای خرمشاد معاون وزیر کشور ایشان گفتند اقای زاهدی طی تماس تلفنی با بنده موافقت خود را با ابقای اقای دکتر زینی وند استاندار فعلی کرمان اعلام کرده اند.

این مقام مسول عنوان کرد: در  مذاکره تلفنی اینجانب با اقای خرمشاد معاون سیاسی وزیر کشور که در  ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه  مورخ ۱۸ شهریور انجام شد؛ ایشان گفتند نماینده کرمان جناب اقای محمد مهدی زاهدی با ایشان تماس گرفته‌اند و موافقت خود را با ابقای استاندار کرمان اعلام کرده است.
حسن‌پور افزود: اقای خرمشاد این موضوع را به اقای استاندار هم منتقل کرده اند.
به گفته حسن‌پور  اکثریت نمایندگان اعتقاد دارند با توجه به اینکه دولت جدید دولتی ولایی و انقلابی است لذا انتخاب استاندار را به دولت واگذار کردند و هر تصمیمی که وزارت کشور در خصوص استاندار اتخاذ کند مورد تایید اکثریت مجمع نمایندگان استان است.

با انتشار این خبر مشخص شد که مجمع نمایندگان و محمد رضا پور ابراهیمی موضع شفاف خود را در بی طرفی از انتخاب استاندار صراحتا اعلام و به آن عمل کرده اند.

انتهای پبام/رسولیان https://armanekerman.ir/vdciqzazwt1arq2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما