تاریخ انتشار :شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۹
۰
plusresetminus
مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان خبر داد؛

جا به جایی حدود 6 ميليون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده اي از مبدا استان

سيدعلي حاج سيدعليخاني با اشاره به موقعيت جغرافيايي و گردشگري استان كرمان گفت: اين امر باعث شده که هرساله بیش از 5 ميليون و 900 هزار نفر مسافر بوسيله ناوگان عمومي حمل ونقل جاده اي از مبداء شهرستان هاي حوزه شمال استان کرمان به داخل و خارج از استان جابه جا شوند.
جا به جایی حدود 6 ميليون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده اي از مبدا استان
به گزارش راه آرمان؛ سيدعلي حاج سيدعليخاني گفت: در بخش حمل مسافر بر اساس آمار سال 1399، استان کرمان با جابجایی 5 ميليون و 900 هزار نفر مسافر، جزو 5 استان اول کشور قرار مي گيرد، همچنين استان ما  با تعداد بیش از 2هزارو 200 دستگاه سواری کرایه بين شهري،  بعد از استان مازندران بیشترین تعداد خودروهای سواری کرایه را به خود اختصاص داده است.

مديركل راهداري وحمل و نقل جاده اي استان كرمان تصریح کرد: در بخش حمل ونقل نیز با توجه به کفایت تعداد خودرو های حمل بار و مسافر در استان، اولویت اول کاری ما پیگیری نوسازی ناوگان فرسوده است،  متوسط عمر ناوگان حمل مسافر با ناوگان اتوبوس 13 سال، ميني بوس  4/18 ( هجده مميز چهار سال) ، سواري كرايه بين شهري 4/12 ( دوازده مميز چهار) سال است لذا امیدواریم با اقدامات قابل توجهي كه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده اي كشور در راستای نوسازی ناوگان انجام داده است بتوانیم در سال جاري تعداد مناسبی از ناوگان حمل بار و مسافر را نوسازی كنيم.

وی با اشاره به وسعت زیاد راه ها وحجم قابل توجه ناوگان بار و مسافر در استان کرمان افزود: هزینه های بالای حمل ونقل و نگهداری راه ها، همچنين ارتقاء بهره وری در اين بخش می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه ها ايفاكند. از اين رو استفاده از سیستم های نوین  بهسازی آسفالت به جای شیوه های قدیمی و پر هزینه، افزایش بهره وری قابل توجهي در پی خواهد داشت.

حاج سيدعليخاني يادآور شد: در حوزه حمل مسافر  با پیاده نمودن  سیستم مديريت یکپارچه و متمركز فروش بلیط و مهیا نمودن زمينه تهیه بلیط غیر حضوری در پایانه مسافر، دست جارچیان و دلالان مسافر که موجبات اخلال در روند جابه جایی مسافر و ضایع شدن حق و حقوق فعالان این حوزه شده بود کوتاه گرديد و در نهایت با افزایش بهروه وری، درآمد حوزه حمل مسافر با رشد مناسبی توام شد. 

وي در انتها به پل ارتباطي مسافران با مسئولين بخش حمل ونقل مسافر اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان اشاره کرد و گفت: سامانه پيامكي 10000341 آماده دريافت و پاسخگويي به  نظرات، انتقادات، پيشنهادات و شكايات مردمي است لذا مسافران مي توانند در صورت مواجه شدن با هرنوع مشكل از طرف شركت هاي مسافربري و يا مشاهده هر گونه برخورد نامناسب از طرف رانندگان و كمك رانندگان  مراتب را از اين طرق به ما اطلاع دهند.

انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcefz8z7jh8wpi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما