تاریخ انتشار :شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۵
۰
plusresetminus
غلامحسین حقانی گفت: توزیع چهار هزار و 500 بسته معیشتی که امروز انجام می شود با کمک هزینه ای که در مساجد فراخوان زده ایم و جمع آوری شده اند حدود 800 میلیون تومان بوده است.
توزیع 4 هزار و 500 بسته معیشتی با محوریت مساجد استان/ حضور مردم در کمک های مؤمنانه، قدرت بزرگی را ایجاد می کند
به گزارش راه آرمان؛ عصر امروز رزمایش مشترک کمک مؤمنانه مساجد استان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان بسیج سازندگی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام راحل  و تنی چند از دیگر مسئولان ارشد استان در محل مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین حقانی با بیان اینکه تهدید بیماری کرونا فرصتی را برای مساجد و هئیت ها به وجود آورد، گفت: فضایی در مساجد ایجاد شد تا بنا به تأکید مقام معظم رهبری تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی و کمک های مؤمنانه با محوریت مساجد انجام شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: رقم های بسیار بالایی توسط مردم با محوریت مساجد از ابتدای ماه محرم تاکنون جهت کمک به مردم جمع آوری شده است و از ابتدای محرم تاکنون 15 هزار بسته کمک معیشتی با هزینه بیش از 5 میلیارد تومان از دل مردم جمع آوری و در بین مردم توزیع شده است که این اقدام تنها با محوریت مساجد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ما دغدغه این مهم را داشتیم سازمان های خَیر و فعال که در این عرصه پر قدرت کار و فعالیت می کنند، پای کار بیایند، عنوان کرد: توزیع چهار هزار و 500 بسته معیشتی که امروز انجام می شود با کمک هزینه ای که در مساجد فراخوان زده ایم و جمع آوری شده اند حدود 800 میلیون تومان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حقانی خاطر نشان کرد: در این راستا نهادهای مختلف نیز همکاری کرده اند، سپاه ثارالله استان، ستاد اجرایی فرمان امام راحل، ارتش جمهوری اسلامی ایران، حمایت های مادی و معنوی نماینده ولی فقیه در استان و دیگر سازمان ها و ما نیز در کنار نهادها و ارگان ها نقش تسهیل گر و در جهت تقویت نیروها بوده ایم.

حضور مردم در کمک های مؤمنانه، قدرت بزرگی را ایجاد می کند

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با بیان اینکه این حرکت برحسته به واقع مصداق آیه شریفه تَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى است و رزمایش امروز سه ویژگی دارد، گفت: اولین ویژگی این رزمایش وحدت و همراهی است؛ مجموعه های مختلف دور هم جمع شده اند که در ابتدا نیروهای مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی کار را آغاز و به سرعت سایر نهادها همچون سپاه، ارتش، ستاد اجرایی فرمان امام راحل و ... دستان آنها را گرفتند و به کمک آنان رفتند؛ این حرکت می تواند مشوق خوبی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: ویژگی دیگر این است که در این همراهی، محوری وجود دارد و آن جهت که محور را تنظیم می کند به این معنا که این وحدت در راه خدا و برای پیشبرد اهداف متعالی نظام و اسلام است و این مسئله بسیار مهم و ارزشمند است.

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه ویژگی سوم این حرکت این است که خمیر مایه این اقدام مردم هستند که این مهم قدرت بزرگی است، اظهار کرد: برخی اوقات نهادها با هم اینگونه کارها را انجام می دهند که این امر بسیار ارزشمند، عالی و فوق العاده است اما زیبایی کار این است که همه نهادهای حمایتی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و جوهره این کار را مردم قرار داده اند، مردمی که در هر صحنه وارد شده اند قدرتمند ترین حرکات و جربان ها را خلق کرده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم وقتی در دوران دفاع مقدس در کنار نیروهای مسلح قرار گرفتند و سرنوشت جنگ عوض شد و جریان دیگر بر جبهه و جنگ حاکم شد و بنابراین توجه به این سه ویژگی را درحرکت های مختلف در طول سال توصیه می کنم.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcg7q9qqak9x34.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین