تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۹
۰
plusresetminus
سردار معروفی گفت: یادواره های شهدا زمانی اثرگذار است که ما آن را به راهواره تبدیل کنیم از این رو نباید یادواره در یادواره بماند.
یادواره های شهدا زمانی اثرگذار است که به راهواره تبدیل شود
به گزارش راه آرمان؛ سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز در مراسم یادواره شهدای گمنام ستاد سپاه ثارالله کرمان گفت: دو شهید گمنام در ستاد سپاه ثارالله برای آرامش ما مهمانمان هستند و امروز دومین سالگرد آنها است.
وی با اشاره به از خودگذشتگی های شهید یونس زنگی آبادی عنوان کرد: شهید حاج یونس زنگی آبادی کسی بود که همه ی ثاراللهیان عاشق او بودند همه همچون حاج قاسم عاشق او بودند، رزمندگان وقتی او را در صحنه نبرد می دیدند آرامش می گرفتند و او را تکیه گاه می دانستند.
سردار معروفی ادامه داد: امروز بعد از ۳۵ سال از شهادت آن انسان عزیز، برای بنده همان لحظه ای است که خبر جراحت و شهادتش را شنیدم و این برای ما هیچگاه کهنگی ندارد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: امروز درجه سرتیپی این انسان ارزشمند به دست مبارک رهبر انقلاب تصویب و به خانواده ایشان تقدیم شد، ما نیز تمثال مبارکش را در سراسر استان کرمان خواهیم زد.
وی با اشاره به اثر گذاری یادواره های شهدا گفت: یادواره های شهدا زمانی اثرگذار است که ما آن را به راهواره تبدیل کنیم از این رو نباید یادواره در یادواره بماند.
سردار معروفی تاکید کرد: در جهت رهواره سازی یادوراه های شهدا در تلاشیم تا امسال در هفته دفاع مقدس طرح ۶۵۰۰ یادواره خانگی شهدا برگزار کنیم که باید به رهواره و ادامه راه تبدیل شود از این رو باید با معرفی شهدا و الگو سازی در جامعه صورت بگیرد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: شهیدان که به عنوان قهرمانان واقعی ملت ما هستند حقیقتا در سر کلاس حضرت عباس(ع) نشستند و حسینی شدند بنابراین رمز حسینی شدن دست در دست حضرت عباس(ع) گذاشتن است شهید سلیمانی نیز همه خصوصیات حضرت عباس(ع)  در وجودش نهادینه گشت تا حسینی شد.
وی با بیان این که در پیاده روی اربعین اول از حضرت علی(ع) اجازه میگیریم و در طول مسیر اول از حضرت عباس(ع) اجازه میگیریم و بعد به امام حسین(ع) می رسیم، اظهار کرد: امروز اگر توفیق پیاده روی اربعین را نداشتیم با ذکر امام حسین(ع)  دلمان را آرام می کنیم و از خداوند می خواهیم چشمان ما را در مصائب اهل بیت خشک نکند چرا که این گریه آرامش ما است.
سردار معروفی با اشاره به این که برای انجام کارها باید خلوص نیت، پاکی، طهارت روح و جسم داشته باشیم، تاکید کرد:
شهدای دفاع مقدس در طول۸ سال، عاشورا را تکرار کردند، در دفاع از میهن و ارزش های اسلامی یک نفر از صحنه نبرد فرار نکرد و سر جان دادن دعوا بود از این رو شهدا شناسنامه واقعی ملت ما هستند، آن گونه که امروز دنیا ملت ایران را با شهید سلیمانی می شناسد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد:محور وحدت ملت ایران شهیدان هستند و شهید، شهید است بنابراین خط کش چپ و راست و حزبی ندارد.
وی با اشاره به این که عدم وابستگی به دنیا درس شهیدان به ما است، عنوان کرد: شهید حاج یونس زنگی آبادی در دنیا عقبه مادی نداشت و راحت جان داد همچنین در طول انقلاب و دفاع مقدس یک شهید را پیدا نمی کنید که تعلق مادی و توسل به دنیا داشته باشد.
سردار معروفی افزود:اگر شهید حاج یونس زنگی آبادی، طیاری، زندی، الله دادی و... بودند امروز من فرمانده سپاه نبودم چرا که آنها از ما بالاتر و عزیزتر بودند از این رو این جایگاه و منزلت بخاطر آنها است و ما باقی ماندیم و بدهکاریم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: اینکه باید عکس شهدا را در منازل و معابر داشته باشیم یعنی راه را گم نکنیم و برعکس قول و رفتار شهید، عمل و معصیت نکنیم.
وی تاکید کرد: دوران دفاع مقدس دوران امتحان سخت ملت ایران بود در این امتحان توده های مردم پیروز شدند اما امروز امتحان نخبگان است باید گفته که توده های مردم از دفاع مقدس گرفته تا جنگ اقتصادی همواره پیروز بودند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: دفاع مقدس همه اش براساس تدبیر و عالمانه، خرد جمعی، هوشمندانه ،دقیق و براساس معیار و اصول دین بود، ضمن این که ملت ایران ۴۲ سال سختی کشید تا سفره اهل بیت پهن بماند و بخاطر این نعمت حدود ۲۰۰ هزار شهید دادیم.
سردار معروفی گفت: امروز خداوند شهید سلیمانی را از میان ما برد تا ما بیدار شویم، این شهید بزرگ نماد و الگویی است تا ما به سعادت برسیم.
وی ادامه داد: به گفته شهید سلیمانی ما باید مبلغ خوبی برای دین، امام و انقلاب باشیم امروز وظیفه ما این است و نباید از حقیقت دین و انقلاب کوتاه بیاییم و این انقلاب متصل به انقلاب امام زمانمان است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به این که سیاست شیعه در اربعین است و اربعین یک زیارت معمولی نیست، تشریح کرد:دولت سازی اسلامی کار ما است از این رو ترویج فرهنگ شهدا، مصونیت جامعه و جوانان وظیفه ما است و نباید بگذاریم حقایق جنگ، انقلاب و امام(ره)  تحریف شود.
انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdci3zazrt1arq2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین