تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۹
۰
plusresetminus
سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در حال حاضر 30 مرکز مشاوره در کرمان و ۴۱ مرکز در سطح استان فعالیت می کنند که در مجموع ۷۱ مرکز مشاوره به ارائه خدمات آموزشی به زوجین، صلح و سازش، پیشگیری از طلاق و سایر مهارت ها می پردازند.
71 مرکز مشاوره در سطح استان کرمان فعالیت می کنند/ برگزاری  ۱۴ کارگاه مداخله در طلاق در سال جاری
به گزارش "راه آرمان"  سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در جلسه شورای مشورتی مراکز مشاوره استان کرمان با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای مشورتی مراکز مشاوره در کرمان راه اندازی شده است، گفت: در سال 99 تعداد هشت جلسه شورای مشورتی برگزار شده و ۱۰۴ مصوبه داشته است، همچنین چهار دوره بازدید و نظارت بر عملکرد مراکز مشاوره انجام و سه نفر از مدیران مراکز به عنوان نفرات برتر معرفی شده اند.

این مقام قضایی با بیان اینکه در سال گذشته کمیته علمی مراکز مشاوره نیز برگزار شده است، تصریح کرد: برخی مراکز که نیاز به اتخاذ مشاور داشته اند با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و همکاری بهزیستی و نظام روان شناسی یک نفر روان شناس انتخاب کرده اند که در این راستا صلاحیت ۲۸ نفر مورد بررسی قرار گرفته و درنهایت شش نفر تایید صلاحیت شده اند.

قویدل در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر سامانه تصمیم در شهرستان های بالای ۵۰ هزار جمعیت فعال است گفت: در سال جاری گزینش، جذب و آموزش ۲۱ مشاور انجام شده و علاوه بر برگزاری دوره عملی کارآموزی مشاوران خانواده، ۱۴ کارگاه مداخله در طلاق ویژه مددکاران بهزیستی نیز برگزار شده است.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: امسال نیز با برگزاری یک جلسه شورای مشورتی سعی کرده ایم با استفاده از ظرفیت این شورا و رصد دقیق موضوعات و مصوبات بتوانیم به نحو مطلوب تری برنامه ریزی ها را انجام و مصوبات را اجرا کنیم.

قویدل گفت: ارزیابی و دستورالعمل ها حاکی از آن است که نظارت نسبی در سطح مرکز مشاوره استان وجود دارد، هرچند یکسری نقایص و معایب وجود دارد که بایستی اصلاح شوند، ضمن اینکه در مساجد گروه‌های مصلحین با تیمی سه نفر تشکیل شده اند که یک نفر از آنها مشاور و دو نفر از معتمدین محلات هستند.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر از طریق سامانه تصمیم خدمات مشاوره انجام می‌شود در حالیکه ضرورت دارد قبل از ثبت و ارجاع پرونده ها به دادگاه، از طریق دفاتر خدمات قضایی یا سامانه مذکور با ارجاع به مصلحین و مشاورین نسبت صلح و سازش و حل اختلاف در پرونده ها اقدام شود.

 

انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcfxydyew6d0ea.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما