تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۱
۰
۱
plusresetminus
فرمانده هوانیروز کرمان در جمع هادیان سیاسی ناحیه زرند:

ولایت پذیری اصل اساسی در خانواده و پرسنل هوانیروز است

همزمان باهفته دفاع مقدس دیدار هادیان سیاسی سپاه زرند با امیرسرتیپ دوم خلبان اعتماد زاده فرمانده حجت الاسلام ایزدی مسئول عقیدتی سیاسی و چند نفر از اعضای شورای فرماندهی هوانیروز در سالن اجتماعات این یگان برگزار شد.
ولایت پذیری اصل اساسی  در خانواده و پرسنل هوانیروز است
به گزارش راه آرمان همزمان با هفته دفاع مقدس نشست هم اندیشی هادیان سیاسی سپاه زرند با امیر سرتیپ دوم خلبان عباس اعتماد زاده، حجت الاسلام ایزدی مسئول عقیدتی سیاسی پایگاه هوانیروز، به همراه چند از اعضای شورای فرماندهی این یگان هادیان سیاسی سپاه وبسیج ناحیه زرند در سالن اجتماعات پایگاه هوانیروز کرمان برگزار شد.


در ابتدای این نشست، امیر سرتیپ دوم خلبان عباس اعتماد زاده فرمانده هوانیروز کرمان با تشکر از حضور هادیان در این جلسه وگرامی داشت یادوخاطره شهدای والامقام، خصوصا ۴۴ شهید هوانیروز کرمان گفت:خداوند را شاکریم که در این فضای معنوی در اربعین حسینی (ع) در این پایگاه در خدمت شما هستیم.
وی افزود:تقدس این مکان به خاطر تقدیم ۴۴ شهید ازاین پایگاه، خلبان، فنی، سرباز وکادر دردفاع مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است واین یک افتخار بزرگ برای این پایگاه است.

فرمانده هوانیروز کرمان در ادامه افزود:نام هوانیروز برای همه آشنا است، مخصوصا شما رزمندگان عزیزوشما هادیان که هرکدام از شما راهنمای مردم هستید. هوانیروز یعنی هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که داری دو یگان است که یکی نوع آن هواپیمایی بال ثابت ویک یگان هواپیمای چرخنده وبالگردی که در حال فعالیت است وبا توجه به آمایش سرزمین که وجود دارد به اسم پایگاه هوانیروز ومناطق جغرافیایی که در سطح کشور تشکیل شده ودر شهر‌های مختلف استقرارداردکه پایگاه هوانیروز کرمان در ۴ استان، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی را تحت پوشش هوایی داریم وماموریت‌های بسیار مهم وحساسی که الان داره انجام می‌شود ونکته‌ای که وجود دارد احتمال هر حادثه‌ای برای کارکنان در ماموریت‌ها وجود دارد.

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان یادآور شد: به لطف الهی ان چیزی که بنده به عنوان فرمانده پایگاه دربین کارکنان وخانواده‌ها می‌بینم، پیروی از خط ولایت است، ولایت پذیری ودر خط حضرت آقا بودن بین خانواده وپرسنل ما وجوددارد، خداراشکرمی کنیم که فرمانده همه ما امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است ودر این خط ودر این مسیر حرکت می‌کنیم وهرکس درخط ومسیر حضرت آقا حرکت کرده موفق بوده، هرسازمان وهرارگانی در مسیر ایشان حرکت می‌کند، کوچکترین اشتباهی ندارد واگر نیرو‌های مسلح در یک مسیر مشخص وبدون تحریف حرکت می‌کنند در مسیر محض ولایت امام خامنه‌ای مدظله العالی هستند وخدواند متعال را از‌ای بابت شاکر وسپاسگذاریم و. به همه ما توفیق داد که این لباس سربازی را زمانی به تن بکنیم که رهبر وفرمانده عزیزمان مقام معظم رهبری هستند.

وی نقش هوانیروز کرمان را در دوران دفاع مقدس بسیار تاثیر گذار عنوان نمود و افزود: دقیقاً یک سال بعد از شروع جنگ در عملیات ثامن الائمه (علیه السلام) که یک عملیات طرح ریزی شده بود و خط بین نیروی خودی و ارتش عراق مشخص شد، هوانیروز نقش بسیار تأثیرگذاری داشت و بعد از این عملیات بود که جبهه‌ها تقریباً حالت تهاجمی به خود می‌گرفتند. الان هم هوانیروز علاوه بر مأموریت‌های سازمانی که به عهده دارد، در سایر مأموریت‌های مردم یاری اعم از سیل، زلزله و ... کنار مردم است و با توجه به توانمندی بسیار بالایی که دارد، جایی که غیر ممکن وجود دارد، غیر ممکن را به ممکن تبدیل می‌کند و این را نیرو‌ها در همه مأموریت‌ها و در همه یگان‌ها و نه تنها صرفاً در هوانیروز کرمان، نشان دادند که این توانمندی را دارند که جایی که غیرممکن است را به ممکن تبدیل کنند.

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان افزود عملیاتی دردفاع مقدس توسط ارتش وسپاه انجام نشد، مگرهوانیروز در آن نقش داشته است وصدای غرش بالگرد یک طمانیئه خاص به رزمندگان در دفاع مقدس بود، ماموریت هوانیروز در پشتیبانی آتش، امداد ونجات، حمل تدارکات وشناسایی که هرکدام یک ماموریت پیچیده وخاص است ویک ساعت پرواز هلیکوبتر بخواهد انجام شود صد‌ها ساعت کارفنی نیاز است ودر دوران دفاع مقدس صحنه‌هایی را شاهد بودیم که غیر از صدر اسلام وحادثه عاشورا این حوداث تکرارنشد، رزمنده ۱۸ ساله‌ای که چنان به درجه سلوک رسیده وچه ناگفته‌هایی از ان دوران وجود دارد.

وی در ادامه به نقش هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات مرصاد اشاره کرد و افزود نقش هوانیروز در مرصاد بسیار مهم بود که شهید صیاد شیرازی، نقش محوری در این عملیات داشت وفرماندهی آن را برعهده داشت، و این عملیات در اواخر جنگ رخ داد و نیرو‌های منافق به تحریک صدام در مرز‌های کشور تحرکاتی انجام دادند و در آن برهه با توجه به مقدوراتی که هوانیروز دارد، در واکنشی سریع وارد صحنه شد و با هدایت امیرسپهبد شهید صیاد شیرازی و همدوش با سایر ارگان‌های مستقر در منطقه منافقین را زمین‌گیر و تنها باریکه امید صدام را به یاس مبدل کرد کند.

اعتمادزاده افزود:امروز، هوانیروز در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و مطیع امر ولایت بودن و ولایت مداری، اساسی‌ترین اصل کار هوانیروز است و در آمادگی رزمی، بسیار آماده است و به عنوان یک بازوی قدرتمند برای نظام انجام وظیفه می‌کند و هر دشمنی بخواهد نگاه چپ به کشور ایران کند، ما آماده ایم.

امیر سرتیپ دوم خلبان اعتماد زاده در پایان سخنان خود در زمینه تعمیرات، بازسازی و نوسازی بالگرد‌ها گفت:: از آنجایی که هوانیروز یک یگان تجهیزات محور است نوسازی و بازسازی قطعات و پرنده‌های این نیرو با بهره گیری از توان صنایع داخلی وبه دست متخصصین خودمان در دستور کار قرار دارد. وساخت قطعه سازی برای انواع پرنده‌های هوانیروز بدست توانمند نیرو‌های بومی آغاز شده که باید خداوند متعال را شاکر وسپاسگذار باشیم.یکی از کار‌هایی که در دفاع مقدس توسط حضرت امام (رحمت الله علیه) انجام شد، انسجام وهماهنگی بین ارتش وسپاه ونیرو‌های مسلح بود

کردی فرمانده سپاه زرند با گرامی داشت یادوخاطره شهدای والامقام خصوصا ۴۴ شهید هوانیروز کرمان افزود:یکی از کار‌هایی که بایستی انجام دهیم تبیین ارزش‌های دفاع مقدس که خواسته امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است.

وی افزود:صدام با کمک بیش از ۸۰ کشور واراد جنگ با ایران شد وبه گفته خودشان ظرف چند روز تهران وخوزستان را فتح نماید. وبه اهداف خود برسند، اما در طول هشت سال دفاع مقدس به هدف خود نرسیدند واگر بخواهیم عدم ناکامی صدام را وعواملش را بیان کنیم، رهبری حضرت امام و تدابیر ایشان در طول دفاع مقدس داشتند

فرمانده سپاه زرند گفت:یکی از کار‌هایی که در دفاع مقدس حضرت امام ره انجام داد انسجام وهماهنگی بین ارتش وسپاه ونیرو‌های مسلح، تدبیر حضرت امام ستادی را تحت عنوان قرارگاه خاتم الانبیاء (صل الله علیه وآله وسلم) ایجاد وبالای ۱۰۰ عملیات، هم سپاه وارتش در کنار هم بودند. این روند تا پایان جنگ ادامه داشت

کردی ضمن تشکر از فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمان گفت: نقش هوانیروز در دفاع مقدس نقش بسیار به سزایی در عملیات‌های مختلف خصوصا در والفجر ۱۰ واقعا ستودنی است که رزمندگان شاهد بودند که تیزپروازان هوانیروز به دل دشمن می‌زدند که سهم هوانیروز کرمان تقدیم ۴۴ شهید در دفاع مقدس است که یادوخاطره همه شهدای والامقام خصوصا شهدای هوانیروز را گرامی می‌داریم

فرمانده سپاه زرند در ادامه:بزرگترین نعمت را ولایت مداری برشمرو وافزودک باید خداوند متعال را شاکر باشیم که یک فرمانده واحد داریم وهمه ما درسایه وتحت لوای فرماندهی ایشان انجام وظیفه می‌کنیم واگر امروز نیرو‌های مسلح در دنیا حرف برای گفتن دارند به خاطرتبعیت محض از فرامین ورهنمود‌های امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است وامیدواریم انشاء الله مسیری که معظم له برای ما مشخص کرده وان هم ساختن تمدن اسلامی پرچم را بدست صاحب اصلی این انقلاب ونظام برسانیم.

در مراسم تجلیل از هادیان سیاسی سپاه زرند در مسجد جامع شهر اختیار آباد، سرهنگ پاسدار قربانی ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهدای انقلاب ودفاع مقدس، شهدای مدافع سلامت، شهدای مقاومت خصوصا سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی هادیان سیاسی را گفت:سربازان این جبهه هادیان سیاسی هستند واهمیت کار شما در انتخابات مجلس وریاست جمهوری اسلامی مشخص شد شود، هادیان سیاسی سربازانی گمنامی هستند وبه عنوان قطب نما وبصیرت افزایی در حال فعالیت هستند ودر مقاطع مختلف که دشمن تمام توان خود را با کمک ایادی داخلی وخارجی برای نابودی نظام اسلامی به کار بسته است، دشمنی که از این انقلاب ونظام ضربه خورده وبه اهداف خود نرسیدند؛ که نمونه آن را می‌توان در انتخابات ۲۸ خرداد شاهد بودیم که دشمن مردم را از نظام وانقلاب دلسرد کند که خداوند را شاکریم که سنگ دشمن به سنگ خورد وباردیگر این ملت ایران بود که پیروز میدان شد

وی در خصوص عدم کم کاری برخی مسئولین در دولت گذشته خصوصا در بحث بیماری کروناگفت:عدم ورود واکسن را به کشور به بحث تحریم گره زدند، اما با روی کارامدن دولت انقلابی و ولایی ظرف یک ماه هم امار فوتی‌ها پایین امد هم واکسن مورد نیاز کشور تامین که جای تشکر دارد.

در پایان این مراسم از هادیان ومربیان سیاسی ناحیه زرند توسط حجت الاسلام عامری امام جمعه اختیارآباد، سرهنگ خوش رزم جانشین پایگاه هوانیروز کرمان، سرهنگ قربانی مسئول سیاسی سپاه ثارالله استان کرمان، سرهنگ کردی فرمانده سپاه زرند با اهداء تمثال امام خامنه‌ای (مدظله العالی) وشهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل بعمل آمد

لازم به ذکر است هادیان سیاسی سپاه زرند از قسمت‌های مختلف پایگاه هوانیروز کرمان بازدید وفرمانده این پایگاه در خصوص ماموریت و وظایف این یگان مطالبی را بیان نمود.

انتهای پیام/زرند https://armanekerman.ir/vdciyzazpt1ary2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عالیه
درود بر فرماندهان سپاه و ارتش
و همچنین امیر سرتیپ دوم خلبان عباس اعتماد زاده