تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰
۰
plusresetminus
تنها خواسته کارگران معادن زغالسنگ زرند در سومین روز از تجمع؛

اجرای طرح طبقه بندی؛ مطابق معادن همجوار

خروج معادن زغالسنگ از خصوصی به دولتی و اجرای طرح طبقه بندی، مطابق معادن همجوار (شرکت معادن زغالسنگ کرمان ومعدن خمرود) از خواسته کارگران معادن زغالسنگ گلتوت شهرستان زرند است.
اجرای طرح طبقه بندی؛ مطابق معادن همجوار
به گزارش راه آرمان؛ اعتصاب کارگری معادن زغالسنگ خصوصی شمال،استان کرمان وارد روز سوم شد.
به راستی واقعیت خصوصی سازی زغال چیست که این همه کارگر از ادامه آن می هراسند یکی از کارگران معدن میگوید: در دهه هفتاد تعدادی از معادن زغال از دولت جدا و به شرکتهای خصوصی ضعیف و بعضی معادن به اشخاص با نفوذ جناحی واگذار گردید.

وی در ادامه افزود: واگذاری این معادن بصورت اقساطی بوده و پول اقساط این واگذاری را کارگران معادن با (کار سخت و دریافت درآمد اندک ) به دولت تسویه شد.

این کارگر معدن بیان کرد: این شروعی بود به عادت حداقل پرداخت مزد توسط کارفرمایان خصوصی و سایر مشکلات دیگر  از جمله حداقل پرداخت حق بیمه، تخلفات مالیاتی.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که با مشخص شدن اختلاس بیمه ای ومالیاتی چرا با بعضی از مدیران این شرکتها برخورد نمی شود.

این کارگر معدن تصریح کرد: باور کنید که برخی از کارگران با این حقوق اندک در خرج و مخارج زندگی خود مانده اند و با سیلی صورت خود را سرخ نگشته داشته اند.

وی ابراز کرد: وقت آن است که هلدینگهای بزرگ منطقه مانند میدکو وشرکت دولتی معادن زغالسنگ کرمان مالکیت معادن خصوصی را بعهده بگیرند.

این کارگر معدن همچنین افزود: از ابتدای تجمع کارگری مسئولین شهرستان و نماینده مجلس فقط شعار داده  و تاکنون به هیچ کدام از وعده هایشان عمل نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد:  تصویب طرح طبقه بندی مشاغل یکی از وعده های مسئولین است که کارگران این طرح اداره کار را بهانه ای برای ابقای شرکتهای معادن خصوصی زغال می دانند و آن را بشدت محکوم می کنند و خواسته کارگران اجرای طرح طبقه بندی مطابق معادن همجوار (شرکت معادن زغالسنگ کرمان ومعدن خمرود) است.

انتهای پیام/نامجو https://armanekerman.ir/vdcevz8zvjh8wfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما