تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۴
۰
plusresetminus
رشیدی در رابطه با اینکه شرایط نگهداری تخم مرغ متفاوت است، گفت: مردم توجه داشته باشند که تخم مرغ های مراکز عرضه حتما باید در شرایط یخچال نگهداری شوند و در غیر این صورت تخم مرغ ها فاسد هستند.
همکاری دامپزشکی استان در واکسیناسیون و عقیم سازی سگ های بلاصاحب/تخم مرغ های مراکز عرضه حتما باید در شرایط یخچال نگهداری شوند
به گزارش راه ارمان؛  حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان پیش از ظهر امروز  طی نشست خبری ضمن گرامیداشت ۱۴ مهرماه روز دامپزشکی اظهار کرد: تامین بهداشت حیوانات مهمترین وظیفه اصلی دامپزشکی است که شامل انواع حیوانات اهلی و آبزیان در بحث تولید ات و حیواناتی که در کنار انسان هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه  بحث سلامت حیوانات مهمترین اصل است، اذعان کرد: در کنار سلامت بحث بهداشت عمومی قرار دارد که به دو طریق تامین می شود از جمله  آن می توان به بیماریهای بین انسان و حیوان و نظارت بهداشتی و فرآوری دامی در تمامی مراحل اشاره کرد که بخش قابل توجهی از غذای مردم را فرآورده های دامی تشکیل می دهند.
 
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: طیف وسیعی از بیماریهای بین دام وانسان، بیماریهای عفونی است که  ۵۰ درصد آن از دام منشا می گیرد بدین جهت باید جهت پیشگیری تحت کنترل قرار گیرند.
 
وی عنواغن کرد: سازمان دامپزشکی با اقداماتی که در سطح کشور انجام داده است  بیماری عفونی به نحو موثری در سطح جامعه کنترل شده اند.
 
رشیدی با اشاره به اینکه تب مالت از جمله بیماری های مشترک بین دام و انسان است،  خاطرنشان کرد: با اقداماتی که توسط دامپزشکی جهت پیشگیری صورت گرفته این بیماری بطور محسوس  در سطح جامعه کاهش یافته است.
 
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان، بیماری تب کنگو را یکی دیگر از اشتراکات بین انسان و دام  اذعان کرد و گفت: این بیماری قبلا در سطح استان تلفات می گرفت که با اقدامات پیشگیرانه ای که در سال گذشته صورت گرفت خوشبختانه بیماری کنترل شد.
 
رشیدی، بحث امنیت غذایی را از مسائل مهم حکومتها برشمرد و افزود:  هر کشور در بحث امنیت غذایی  بایستی به سلامت غذای مردم خود توجه ویژه داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: نیاز اساسی مردم رژیم غذایی است که اگر پروتئین حیوانی را از سفره حذف کنیم مشکلاتی را بوجود خواهد آورد.
 
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: تلفات دام هایی که در کنار هم نگهداری می شوند به مراتب بیشتر است زیرا اگر دامی دچار بیماری واگیردار و عفونی باشد سایر دام ها نیز دچار خواهند شد و این باعث تلفات زیادی خواهد شد.
 
رشیدی افزود: بیماریهای دامی را قبل از شیوع باید  پیشگیری کرد که توسط دامپزشکی به صورت واکسیتاسیون برای کلیه دام ها صورت می گیرد و سالانه چندین نوبت علیه بیماری واکسینه می شوند .
 
وی در رابطه با فروش  گوشت مرغ سبز در برخی فروشگاه ها اظهار کرد: ما مرغی به اسم مرغ سبز نداریم اما در برخی استانها ریه مرغ را با دستگاه تخلیه می کنند که این با قیمت ۱۰درصد گرانتر بفروش می رسد و با گرید Aپلاس وارد بازار می شود.
پ
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در رابطه با اینکه شرایط نگهداری تخم مرغ متفاوت است، اذعان کرد: مردم توجه داشته باشند که تخم مرغ های مراکز عرضه حتما باید در شرایط یخچال نگهداری شوند و در غیر این صورت تخم مرغ ها فاسد هستند.
 
رشیدی همچنین به سگ های ولگرد اشاره کرد و گفت: متولی جمع آوری و کنترل سگ های بلاصاحب شهرداری است و دو مرکز برای نگهداری این سگ ها در کرمان راه اندازی شده اما چون ظرفیت آنها در حدی نیست که بتوانند تعداد زیادی از این سگ ها را نگهداری کنند، مشکلات شهر در خصوص سگ های ولگرد پابرجاست.

وی با بیان این مطلب که دامپزشکی استان در واکسیناسیون و عقیم سازی سگ های بلاصاحب همکاری می کند، تصریح کرد: همه سگ هایی که در مراکز نگهداری می شوند، عقیم سازی و واکسیناسیون شده اند.
 
انتهای پیام/نامجو
  https://armanekerman.ir/vdcdff0fsyt0xj6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین