تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۴
۰
plusresetminus
مجتبی شهمرادزاده با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید به صورت حضوری و مجازی گفت: طبق آمار اخذ شده از مدارس حدود دو هزار و 850 نفر از دانش آموزان فهرج به تبلت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند.
قریب به 3 هزار دانش آموز فهرجی گوشی و تبلت ندارند
به گزارش راه آرمان؛ مجتبی شهمرادزاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج در آیین جشن عاطفه ها که به صورت نمادین در مدرسه دخترانه قدسیه و با حضور امام جمعه، معاون فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار شد بیان کرد: متاسفانه دومین سال پیاپی بازگشایی مدارس با شیوع ویروس کرونا همزمان شده و این شرایط را برای تحصیل دانش آموزان سخت کرده است.

وی افزود: قبلا دغدغه خانواده ها تامین پوشاک و لوازم التحریر فرزندان خود بود اما امسال علاوه بر این که آموزش به صورت حضوری است در کنار آن با توجه به آموزش های مجازی باید تبلت و گوشی هوشمند نیز تهیه کنند.

شهمرادزاده با بیان اینکه خانواده های نیازمند شرایط سختی را در این وضعیت پشت سر میگذارند اضافه کرد: طبق آمار اخذ شده از مدارس بیش از یک چهارم دانش آموزان فهرج (حدود 2850 نفر) به تبلت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج گفت: این مسئله یکی از دغدغه های اصلی آموزش و پرورش است؛ لذا از مسئولان و خیرین استدعا داریم در این زمینه خانواده های نیازمند را جهت تهیه تبلت و گوشی هوشمند یاری کنند.

وی عدم بازماندن دانش آموزان از تحصیل را مسئله اولویت دار آموزش و پرورش عنوان و تاکید کرد: بازمانده از تحصیل زیبنده نظام نمقدس جمهورس اسلمی ایران نیست و خدا را شاکریم درصد بی سوادی در شهرستان فهرج طی سال های اخیر به شدت کاهش یافته است.

شهمرادزاده با اشاره به دایر بودن مدارس فهرج اظهار کرد: مطابق با دستورالعمل ها، مدارس کم جمعیت به صورت هفته ای 2 تا 3 روز بازگشایی و مدارس با جمعیت بیشتر نیز از آبان ماه آغاز به کار خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج همچنین با ابراز خرسندی از قبولی دانش آموزان فهرج در دانشگاه های دولتی و فرهنگیان گفت: درصد قبولی دانشگاه فرهنگیان ما از برخی شهرستان های برخوردار بالاتر بوده که این مهم نتیجه همت معلمان، تلاش و پیگیری خانواده ها و فرزندان آنهاست.

آموزش و پرورش به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج نیز در این مراسم کمک به نیازمندان را برگرفته از سیره و منش اهل بیت دانست و بیان کرد: دانش آموزی که در مناطق محروم حضور دارند متاسفانه شرایط سختی پشت سر میگذرانند و لازم است به آنها کمک شود.

وی افزود: حقیقتا مسئولان فهرج در حال کار و تلاش برای مردم هستند اما بالا بودن محرومیت منطقه و کمبود بودجه و اعتبارات کار کردن را قدری سخت کرده است.

 آقاملایی بحث آموزشی را بنا به موکدات مقام معظم رهبری کار تخصصی آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: امیدواریم روزی برسد حتی یک مورد هم در کشور نداشته باشیم که دانش آموزان تحت تکفل نهادی جز آموزش و پرورش باشند.

امام جمعه فهرج تاکید کرد: آموزش و پرورش باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد مفاهیمی چون ایثار، شهادت، از خودگذشتگی و کمک به دیگران را آموزش بدهد تا به منویات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب جامه عمل بپوشاند.

لزوم کمک خیرین استان های همجوار به دانش آموزان نیازمند فهرج

یوسف رهگویی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری فهرج در این آیین با قدردانی از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان به واسطه پیشرفت های علمی دانش آموزان گفت: با توجه به تداوم آموزش های مجازی و نیاز مبرم دانش آموزان نیازمند به تبلت و گوشی هوشمند لازم است به این موضوع اهمیت ویژه قائل شد.

وی افزود: فهرج از جمله شهرستان های محروم و کم برخوردار استان کرمان به شمار میرود و میطلبد در کنار خیرین استانی سایر خیزین استان های همجوار کمک های خود را به شهرستان فهرج اختصاص بدهند.

رهگویی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور بعد از انقلاب تاکید کرد:دانش آموزان  از گوشی های هوشمند باید در راه ارتقای علم بهره ببرند و به نحوی نباشد در سایر راه ها و فضاها از این ابزار استفاده شود.

انتهای پیام/عباسزاده
https://armanekerman.ir/vdcfyydytw6d0ca.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما