تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۶
۰
plusresetminus
کارگران ذغاسنگ شهرستان زرند در حالی در سخت ترین و خطرناک ترین شرایط در معادن مشغول به کار هستند که از کم بودن دستمزد و اجرایی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل گلایه مندند.
اتصال معادن گلتوت به معادن فرآوری و همجوار/همسان سازی حقوق و پرداخت بیمه تنها خواسته کارگران
به گزارش راه آرمان،کارگران ذغاسنگ شهرستان زرند در حالی در سخت ترین و خطرناک ترین شرایط در معادن مشغول به کار هستند که از کم بودن دستمزد و اجرایی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل گلایه مندند.

امروز ششمین روزی است که کارگران معادن گلتوت زرند به اعتصابات خود ادامه می دهند.

نماینده شورای کارگران به خبرنگار ما گفت: متاسفانه تاکنون هر کدام از مسئولین استانی و شهری که با کارگران به بحث و تبادل نظر نشسته اند نتوانسته اند کارگران را به  ادامه کار قانع کنند.

وی افزود: در ابتدا قرار بود طرح طبقه بندی صورت گیرد اما این موضوع در حد یک شعار باقی ماند.

این نماینده شورای کارگران بیان کرد: اتصال  معادن گلتوت به معادن فرآوری، خواسته تمامی کارگران معادن است زیرا این معادنی که به بخش خصوصی واگذار شده سود خود را از حقوق کارگران تامین می کند.
وی تصریح کرد: کارگران معادن زرند زحمات زیادی متحمل می شوند اما حقوقی که دریافت می کنند پایین تر از کارگران معادن همجوار است.

این نماینده شورای کارگران خاطرنشان کرد: روز گذشته مسئولین اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس صمت برای خاتمه دادن به اعتصابات به میان کارگران آمدند و به آنها قول دادند که به طور موقت مبلغ یک میلیون تومان در حال حاضر به حقوق آنها افزوده شود تا بعدا تصمیم قاطع تری گرفته شود.
 
وی بیان کرد: با این همه کارگران با این اوضاع اقتصادی نمی توانند با این دستمزد کم به کار خود ادامه دهند و از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس جمهور درخواست دارند که به استان کرمان سفر کرده و به مشکلات معادن این استان رسیدگی کنند.

این نماینده شورای کارگران عنوان کرد: کرمان به عنوان بهشت معادن محسوب می شود اما تمامی سود آن عاید پایتخت نشینان می شود و تنها زحمت و روسیاهی زغال به چهره کارگران خسته و پرتلاش می نشیند.

وی که معادن را اشتغالزا و سودآور می‌داند  گفت: کارگری که چندین ساعت در شرایط سخت کار می‌کند باید دستمزد معقول داشته باشد، دستمزدی که کفاف مخارج زندگی را بدهد و براساس نرخ تورم باشد. یکی دیگر از خواسته‌های ما اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل با اعمال دقیق ضرایب سختی کار است. ما چیزی جز اجرای دقیق و صحیح قانون نمی‌خواهیم و از مسئولین می‌خواهیم که به مشکلات مار رسیدگی کنند.

به گزارش راه آرمان، با هر کدام از مسئولین تماس حاصل کردیم جهت پاره ای توضیحات، گفتند که قرار است فردا جلسه در شهر کرمان با مسئولین استانی و استاندار جهت رفع این مشکل کارگران معدن گرفته شود که همان فردا پاسخ قطعی داده خواهد شد.
انتهای پیام/نامجو


  https://armanekerman.ir/vdcgxq9qnak9x74.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین