کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول بسیج کارگری استان کرمان خبر داد؛

17 مصوبه ماحصل اعتراضات 7 روزه کارگران معادن ذغالسنگ خصوصی/بسیج کارگری به دنبال حل مطالبات کارگری معادن خصوصی است

17 مهر 1400 ساعت 11:29

سید روح الله نیکخواه گفت: در آخرین جلسه 17 مصوبه مطرح و قابلیت پیگیری در راستای اجرایی شدن مطرح شد که 12 مصوبه آن در داخل استان امکان حل شدن داشت و 5 مصوبه که در داخل استان قابلیت حل نداشت به نمایندگان استان جهت مطرح شدن در صحن علنی مجلس برای نوشتن قانون جدید ارائه شد.


 سید روح الله نیک خواه در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اعتصابات ادامه دار کارگران معادن خصوصی استان گفت: ادامه اعتصابات به علت تبعیض قوانین کار در معادن دولتی و خصوصی است؛ لذا برای تحقق عدالت تلاش و توان مضاعف زیادی در تمام دستگاه های مربوطه به این موضوع را می طلبد.

مسئول بسیج کارگری استان کرمان ضمن تشکر ویژه از پیگیری های رضا اسماعیلی مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این نهاد با تمام قوا دنبال احقاق مطالبات کارگران معادن بوده و تلاش های وی در این خصوص نباید نادیده انگاشته شوند، در حالی که نهادهای مختلفی اعم از تامین اجتماعی، وزارت صمت، سازمان نظارت و بازرسی و غیره قوانین و مقرراتی را دارند که در برخی مواقع تداخل با امور کارگری دارد و ناخواسته بر مشکلات می افزایند.

وی ادامه داد: هفته گذشته برای رفع مشکلات کارگران معادن خصوصی جلسات متفاوت زیادی با نهادها و سازمان های مختلف برگزار شد، تا معلوم شود چطور می توان به صورت زیر ساختی مطالبات کارگران معادن خصوصی را پیگیری و حل کرد.

این مقام مسول با بیان اینکه بسیج تنها زبان گویای مطالبه کارگران در این عرصه است، عنوان کرد: در راستای پیگیری مطالبات کارگران جلسه ای با حضور مدیران کار و تولید و بابایی مسئول اداره کل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی برگزار شد و اهم مطالبات نیز مطرح شد.

وی با بیان اینکه مظفری بسیج را بازوی دغدغه مند در راستای رفع مشکلات کارگری دانسته و از این نهاد تشکر ویژه داشت، ابراز کرد: حضور میدانی بسیج در همه عرصه ها موجبات خیر بوده است و در همه عرصه ها این بسیج مردمی است با روحیه انقلابی گری فاصله ثروت و محرومیت را کم می کند.

نیکخواه افزود: در این جلسه فوری اجرای طرح طبقه بندی حقوق و مزایا با محوریت شرکت ذغال سنگ مورد بررسی قرار گرفت تا در معادن خصوصی نیز این طرح اجرایی شود؛ لذا مسولین معادن خصوصی که قبلا این طرح را اجرای کرده بودند از مشکلات کمتری برخوردار شده بودند که موافقت آنان این طرح را بیشتر به سمت اجرایی شدن سوق داد.

مسئول بسیج کارگری استان کرمان تصریح کرد: در این جلسه 17 مصوبه مطرح و قابلیت پیگیری در راستای اجرایی شدن مطرح شد که 12 مصوبه آن در داخل استان امکان حل شدن  داشت و 5 مصوبه که در داخل استان قابلیت حل نداشت به نمایندگان استان جهت مطرح شدن در صحن علنی مجلس برای نوشتن قانون جدید ارائه شد.

نیکخواه در پایان خاطر نشان کرد: مطالبات کارگران را به جد پیگیری می کنیم و در این راستا از تمام نهادهای مجری نیز خواستاریم تا مشکلات را با ذره بین عدالت بنگرند و سیستم نظارتی خود را قوی کنند و در این عرصه بسیج هم همکار وهمراه انان خواهد بود.

انتهای پیام/ طهماسبی


کد مطلب: 121908

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121908/17-مصوبه-ماحصل-اعتراضات-7-روزه-کارگران-معادن-ذغالسنگ-خصوصی-بسیج-کارگری-دنبال-حل-مطالبات

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir