تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
۰
plusresetminus
در یکصد و دومین جلسه ستاد مدیریت کرونا استان کرمان عنوان شد؛

دورکاری ادارات لغو شد/ بیش از 95 هزار دانش آموز کرمانی واکسینه شده اند

علی زینی وند با بیان اینکه طبق ابلاغ شفاهی رییس جمهوری، دورکاری ادارات از این پس لغو است، گفت: رییس جمهور دستور دادند همه کارمندان در محل کار حضور پیدا کنند و مدیران مراقبت کنند که کارمندان در محل کار حضور پیدا کنند.
دورکاری ادارات لغو شد/ بیش از 95 هزار دانش آموز کرمانی واکسینه شده اند
به گزارش راه آرمان؛ یکصد و دومین جلسه ستاد مدیریت کرونا استان کرمان با حضور مسئولان ارشد استان در محل استانداری کرمان برگزار شد.

محمد صادق بصیری با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در جهان و کشور گفت: بر اساس نقشه وضعیت کرونا هم اکنون در سطح استان، شهرستانی را با وضعیت قرمز کرونا نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: هم اکنون شهرستان های ریگان و انار در وضعیت آبی، شهرستان های کرمان، زرند، سیرجان و رفسنجان در وضعیت نارنجی و ۱۷ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

حمیدرضا رشیدی نژاد با بیان اینکه تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا نسبت به قبل کمتر شده است، ابراز کرد: روند شدت نزول تعداد بیماران بستری و مبتلا به بیماری نسبت به هفته گذشته نبوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تأکید کرد: رسانه ها به عدم عادی انگاری شیوع بیماری کرونا بپردازند چرا که عادی انگاری روند بیشتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون در حال افزایش است، عنوان کرد: ظرفیت واکسیناسیون به دو برابر افزایش پیدا کرده است و مدیران و معلمان، دانش آموزان و اولیا دانش آموزان را به زدن واکسن ترغیب کنند و انتظار داریم که از امروز روند افزایش واکسیناسیون را شاهد باشیم.

احمد اسکندری نسب گفت: نظام، دولت و آموزش و پرورش بر اساس الگویی که وزارت خانه تدوین کرده است در تلاش است که شروع بازگشایی مدارس را در شرایط کرونا به شکل تدریجی پیش ببرد و از ابتدای شروع این کار در روستاها  با استقبال زیادی رو به رو شدیم.

مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر اینکه سلامتی دانش آموزان، معلمان و همکاران جزو اصلی ترین کارهای مد نظر ماست، تصریح کرد: امیدواریم با اقناعی که در سطح استان به وجود آورده ایم، خانواده ها اقناع و دانش آموزان واکسینه شوند.

وی بیان کرد: در حوزه دانش آموزی استان کرمان 267 هزار و 968 دانش آموز بالای 12 سال باید واکسینه شوند که از این تعداد تاکنون 95 هزار و 764 واکسینه شده اند یعنی بیش از 35 درصد از دانش آموزان در سطح استان واکسیناسیون را انجام داده اند و تعداد 8 پایگاه برای این امر در نظر گرفته شده است.

اسکندری نسب  خاطر نشان کرد: تبعات نرفتن دانش آموزان به مدرسه بسیار زیاد است و بر اساس تحقیقی که انجام شده است بیش از 34 درصد دانش آموزان دچار چاقی شده اند.

علی زینی وند با تأکید بر اینکه صدا و سیما و ائمه جمعه به مردم توضیح دهند واکسیناسیون مصونیت ابتلا ایجاد نمی کند، گفت: اگر چه کسانی که دو نوبت را دریافت کرده اند؛ آمار مرگ و میر را پایین آورده است.
 
 استاندار کرمان گفت: رییس جمهوری و وزارت آموزش و پرورش تاکید بر آموزش حضوری دارتد و ما باید توجه دقیقی به این مسئله داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما در امر واکسیناسیون در کشور پیشرو هستیم، عنوان کرد:
 باید راهکارهایی برای تشویق از طرف مدارس برای واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال داشته باشیم.

زینی وند ادامه داد: زیرا نگرانی وجود دارد که هر چه سن واکسیناسیون پایین می آید استقبال هم کمتر می شود و این بیشتر در جمعیت زیر ۵۰ سال که جمعیت قابل توجهی هم هست، دیده می شود.
 
استاندار کرمان تصریح کرد: مدیران و بخش های صنعتی آماری را داشته باشند که چه افرادی واکسن زده و چه افرادی نزده اند و توصیه کنیم این راهکارهای را همه بخش ها به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغ شفاهی رییس جمهوری، دورکاری ادارات از این پس لغو است، خاطر نشان کرد: رییس جمهور دستور دادند همه کارمندان در محل کار حضور پیدا کنند و مدیران مراقبت کنند که کارمندان در محل کار حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcezz8zxjh8woi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین