تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۱
۰
plusresetminus
علی صادق زاده گفت: امروز رسیدگی به مطالبات قانونی کارگران معادن ذغال سنگ بخش خصوصی شمال استان کرمان، دغدغه و اولویت اصلی مسئولین است.
اولین دغدغه مسئولان رسیدگی به مطالبات کارگران معترض معادن ذغالسنگ شهرستان است
به گزارش راه آرمان، علی صادق زاده گفت: در اولین ساعات اعتراض و تجمع کارگران معادن بخش خصوصی ذغالسنگ در تقاطع مسجد حضرت ابوالفضل (ع) زرند، شورای تامین شهرستان در بین کارگران حاضر شد و قول مساعد پیگیری و دنبال کردن مسائل و مشکلات ایشان در اولین فرصت و انتقال آن به مسئولین و کمیسیون کارگری استان کرمان، داده شد.

رییس کمیسیون کارگری و شورای تامین شهرستان افزود: طی برگزاری جلسات بسیار متعدد در قالب شورای تامین و کمیسیون کارگری شهرستان زرند و جلسات متعدد دیگر با حضور مسئولین، کارفرمایان و سرمایه گزاران و مدیران کل ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری و رسیدگی به مطالبات قانونی کارگران معادن در دستور کار جدی قرار گرفت که خوشبختانه خروجی و مصوبات بسیار خوبی در این رابطه داشته ایم.

علی صادق زاده با بیان اینکه تاکنون توافق پایانی و حصول نتیجه مطلوب این جلسات بدون حضور نمایندگان کارگری معترض، بی نتیجه مانده است، ابراز داشت: متاسفانه وجود جریانات خاص، افراد مغرض و بی اطلاع از قوانین جاری کارگری، موجب تفرقه افکنی، پراکندگی و تنش در بین نمایندگان کارگران و عدم حضور آنان در جلسات کمیسیون کارگری شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان زرند با تاکید بر این موضوع که حمایت از حق و حقوق قانونی کارگران،استمرار تولید و اشتغال خط قرمز مسئولین در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی می باشد، گفت: با جدیت و تمام قد در مقابل جریاناتی که به دنبال بیکاری کارگران عزیز و زحمتکش و تعطیلی معادن و ضربه به تولید، اقتصاد و اشتغال شهرستان باشند، ایستاده ایم.

صادق زاده با اشاره به وجود تعداد ۴۴۰ معدن در سطح استان کرمان و فعالیت تعداد ۲۴۱ معدن و غیرفعال بودن تعداد ۱۹۹ معدن، گفت: باید با تمام توان از کاهش و تعطیلی ۵۵ درصدی معادن فعال استان، جلوگیری کنیم.

فرماندار زرند در پایان ضمن تقدیر و تشکر ویژه از استاندار کرمان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، وزیر، معاونان و مدیران ستادی وزارتخانه، اداره کل استان کرمان و اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان، اعضای شورای تامین و دیگر اعضای کمیسیون کارگری شهرستان به جهت اهتمام در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات کارگران شریف معادن ذغال سنگ شمال استان کرمان، بر لزوم توجه به مسائل و مشکلات ایشان تاکید و همچنان از پیگیری و رسیدگی تا حصول نتیجه و احقاق حقوق کارگران معادن خبر داد.

انتهای پیام/ زرند https://armanekerman.ir/vdccisqsx2bqio8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما