تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۶
۰
plusresetminus
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان در استان کرمان در سه شهرستان رفسنجان، بردسیر و بافت در حال برگزاری است و خوشبختانه سه سینما در استان به اکران این فیلم ها اختصاص یافته است.
اکران فیلم های جشنواره کودک و نوجوان در سه سینمای استان کرمان
به گزارش راه آرمان؛ به نقل از ایرنا : «وحیدمحمدی» ۱۸ مهرماه در حاشیه جشنواره بین المللی کودک و نواجوان در سینما گلستان امین رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رفسنجان همیشه شهر زندگی بوده و ظرفیت های فراوانی دارد. در حوزه هنرهای سینمایی هم سرآمد است و هنرمندان ممتازی دارد.

وی تصریح کرد: در شهرستان رفسنجان از جشنواره بین المللی کودک و نوجوان استقبال خوبی شده  و مسئولین نیز همراهی خوبی کردند و چون همزمان با هفته کودک بود فرصتی پیش آمد تا کودکان و نوجوانان بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

محمدی با بیان اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در استان کرمان در سه شهرستان رفسنجان، بردسیر و بافت در حال برگزاری است، افزود: سه سینما در استان به اکران این فیلم ها اختصاص یافته و ۱۰ فیلم از آخرین تولیدات سینمای ایران همزمان در شهرستان
رفسنجان اکران می شود و مردم و هنرمندان و کودکان و نوجوانان می توانند از آخرین تولیدات سینمایی کودک و نوجوان بهره ببرند.
 
وی با اشاره به اجرای برنامه های جنبی در کنار جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در رفسنجان، یادآور شد: فرصت استثنایی به وجود آمده که فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و شهرداری رفسنجان برنامه ریزی سالانه داشته تا بتوانند این دبیرخانه را فعال داشته باشند و اتفاقات خوبی در حوزه برگزاری جشنواره فیلم های کودک و نوجوان رقم بخورد.

به گفته معاون ارشاد استان کرمان جشنواره های سینمایی در استان‌هایی که شرایط نمایش را داشته و متقاضی باشند اکران می شوند و در سال گذشته توانستیم اکران همه فیلم های جشنواره فجر را در رفسنجان داشته باشیم.

وی به ویژگی امسال استان کرمان در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوان اشاره و بیان کرد: امسال علاوه بر اینکه نسبت به بقیه استان‌ها سینمای بیشتری را در استان به جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اختصاص داده ایم، دو فیلم نیز که مربوط به استان کرمان است در این جشنواره اکران می شود؛ فیلم «سوییپر» که کارگردان و عوامل آن کرمانی هستند و در کرمان نیز تولید شده و همچنین فیلم دیگری که درباره شهر کرمان بوده و در این شهر تولید شده به تهیه کنندگی صدا و سیما در این جشنواره حضور دارد.

محمدی با تاکید بر اینکه تمام امکانات را به کار گرفته ایم که مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند، یادآور شد: این جشنواره یک فرصت مناسب برای تغییر روحیه کودکان و نوجوانان در این شرایط بحرانی کرونا بود که پس از فروکش کردن آخرین موج از آن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: آمادگی این را داریم که تمام جشنواره های سینمایی که در سطح کشور برگزار می شود را به رفسنجان نیز بیاوریم از جمله جشنواره سینمای حقیقت، فیلم کوتاه تهران و جشنواره فجر چرا که هنرمندان سینمایی ممتازی در رفسنجان فعالیت کرده و انجمن سینمای جوان رفسنجان نیز یکی از انجمن های فعال در سطح کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/ط
https://armanekerman.ir/vdcjivevxuqe8hz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین