تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۰
۰
plusresetminus
حسین معروفی گفت: به فضل الهی امروز ۳۴ پروژه محرومیت زدایی به مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط سپاه استان کرمان در شهرستان فهرج افتتاح شد.
۳۴ پروژه محرومیت زدایی شهرستان فهرج به مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح شد/ اولویت اول سپاه در شرق استان کرمان، برطرف کردن مسئله ی آب است
 به گزارش راه آرمان؛ سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ظهر امروز در مراسم افتتاح 34 پروژه محرومیت زدایی شهرستان فهرج به مناسبت اعیاد ماه ربیع الاول گفت: درود می فرستیم به ارواح شهدای فهرج و به غیرت مردم انقلابی، نجیب و مؤمن شهرستان فهرج و خدا را شاکریم توفیق داد که در اوایل ماه ربیع الاول که ماه شادی آل الله است بتوانیم پروژه های محرومیت زدایی مردم شهرستان و به ویژه نگین کویر را در اختیار مردمان خوب منطقه قرار دهیم.

وی ادامه داد: از دیدگاه ما در استان کرمان اولویت هایی در حوزه محرومیت زدایی وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها آبرسانی است و سپس مسکن برای محرومین و مددجویان و اشتغال که این موضوع یکی از مباحث جدی است و در حوزه اشتغال خانگی و اصلاح حوزه های کشاورزی در استان کرمان و همچنین در معادن کوچک کارهایی در این زمینه می توان انجام داد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد:یکی از موضوعات جدی که در منطقه نگین کویر شهرستان فهرج دنبال می شود، حوزه مسکن محرومین است و خوشبختانه طی یک سال گذشته در زمینه ساخت و ساز و ترمیم و مرمت مسکن اقداماتی انجام شده است.
۳۴ پروژه محرومیت زدایی شهرستان فهرج به مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح شد
معروفی افزود:  امروز شش واحد مسکن به طور کامل ساخته شده به مبلغ یک میلیارد و 182 میلیون تومان همچنین بیست واحد مسکن محرومین به مبلغ 700 میلیون تومان تکمیل و در اختیار مردم قرار می گیرد؛ همچنین دو باب مسجد نیز به طور کامل و با مشارکت مردم به مبلغ 550 میلیون تومان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه  شش چشمه حمام و سرویس بهداشتی به مبلغ 65 میلیون تومان نیز ساخته شده است که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: کمک های مؤمنانه لوازم التحریر و سبدهای معیشتی نیز امروز توزیع خواهد شد و امروز به فضل الهی در مجموع این پروژه های 3 میلیارد و 700 میلیون تومان در اختیار مردم در منطقه نگین کویر قرار خواهد گرفت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: این اقدامات شروع و یا پایان کار ما نیست در واقع ما حرکت خود را به صورت قرارگاهی با کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش مددجویان، ستاد اجرایی فرمان امام راحل و بنیاد علوی در بخش های دیگر و بخش هایی هم به وسیله سپاه و بسیج و بخش هایی را نیز با واقفین و خیرین دنبال می کنیم.

معروفی با بیان اینکه بیشتر اقدامات آبرسانی را با کمک واقفین دنبال می کنیم، اظهار کرد: واقفین با همت خود بیشتر وقف کننده لوله، اتصالات برای رساندن آب به روستاهای استان کرمان هستند.
هر زمان که مردم منطقه نیاز داشته باشند، سپاه با روحیه ی انقلابی در صحنه می آید
وی تاکید کرد: قطعا تا هر زمانی که مردم منطقه نیاز داشته باشند سپاه با همین سرعت درکنار مسئولان اجرایی و دولت با روحیه انقلابی و جهادی در صحنه قرار می گیرد و ما اصلا به این فکر نیستیم که وظیفه دولت به تنهایی است چرا که باید به کمک دولت برویم و سپاه، بسیج، گروه های جهادی، خیرین، واقفین و مردم باید حضور و مشارکت داشته باشند و همواره می گویم مشارکت مردم 35 درصد هزینه ها را پائین می آورد.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر این که مشارکت مردم را قبول داریم، عنوان کرد: مردم از نظر بنیه مالی شاید نتوانند در صحنه قرار گیرند ولی از نظر تأمین نیروی انسانی می توانند در صحنه حضور داشته باشند و بنابراین حتما مشارکت مردم در این حوزه باید باشد تا با ترکیب قرارگاهی همه با هم مشکلات مردم را با بازه زمانی مشخص حل کنیم.
پایان تنش آبی ۱۲ روستای شهرستان فهرج در آینده نزدیک
معروفی توضیح داد: نگاه و توجه ما به شرق استان، نگاه ویژه است، سعی کرده ایم که نگاه ملی و استانی را تغییر دهیم و این حوزه ویژه باشد از این رو نگاه به شهرستان فهرج هم به صورت ویژه است و در شهرستان فهرج غیر از توجه به مسئله مسکن و اشتغال، موضوع آبرسانی را جدی مد نظر قرار داده ایم که قطعا در روزهای آینده مشکل تنش آبی ۱۲ روستا شهرستان فهرج را برطرف خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم خداوند توفیق دهد که بتوانیم رسالتمان را برای مردم انجام دهیم با این نگاه که این مردم، مردمان ما هستند بنابراین زمانی که نگاه رسالتی داشته باشد دیگر در این نوع نگاه، قومیت، مذهب و سیاست کارایی ندارد از این رو برای خدمت به مردم نباید نگاه سیاسی، مذهبی و قومی باشد بلکه مردم از هر گروه سیاسی و طایفه ای که باشند ما باید عزت آنها را حفظ کرده و در خدمات دهی نباید هیچ منتی را بگذاریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: به گروه های جهادی گفته ام که مبادا شما کاری کنید که مردم در مقابل شما تعظیم کنند، مردم فقط باید در مقابل خدا تعظیم کنند و اگر خداوند توفیق می دهد تا کاری را انجام دهیم توفیق الهی است و فرصتی است برای فردایی که همه دست ها خالی است.
نوکری مردم بالاترین خدمت و سعادت بشری است
معروفی بیان کرد: در زمان انتخابات همه دنیای استکبار و ائمه کفر بسیج شدند در مقابل امام جامعه که مردم ما رأی ندهند؛ اما مردم استان، نگین فهرج و مردم طوایف ما با حضور خود انقلاب به پا کردند و با ایستادگی خود به نظام استحاکم بخشیدند و دست رد به سینه دشمن زدند و بنابراین باید برای این مردم نوکری کرد نه آقایی، باید خود را نوکر مردم بدانیم و این نوکری بالاترین خدمت و سعادت بشری است، این نوکری به معنای نوکری در مکتب اهل بیت علیه السلام است چرا که رضایت و امید مردم جنود خداست.

وی با اشاره به اینکه سپاه استان 36روستا را سال قبل و 35 روستا امسال آبرسانی کرده است، اظهار کرد: در راستای آبرسانی سپاه و بسیج در قالب قرارگاه نهضت آبرسانی "فرمانده میدان شهید قاسم سلیمانی" بخش هایی از آبرسانی را انجام می دهد و بخش دیگر با  هماهنگی با امکانات داخلی و سیستم اجرایی انجام خواهد شد و بخش های دیگری با کمک واقفین صورت خواهد گرفت.

معروفی افزود:  با توجه به تقسیم کاری که با دولت داشته ایم پروژه هایی که پیمانکاری هستند را، پیمانکار انجام خواهد داد و ما پروژه های به زمین مانده و غیر پیمانکاری را در قالب خیرین، واقفین، بسیج، سپاه و جهادی دنبال می کنیم و اگر با این سرعت پیش برویم پایان سال 1401 در حوزه روستا قریب به اتفاق مشکلات آبرسانی روستاها برطرف خواهد شد.
اولویت اول سپاه در شرق استان، برطرف کردن مسئله آب است
وی با تأکید بر اینکه اولویت اول سپاه در شرق استان برطرف کردن مسئله آب است، عنوان کرد: در پروژه آبرسانی به 110 روستا، آبرسانی به تعداد 80 روستا برای شرق استان است که بر اساس آمار ارائه شده تعداد 55 روستا آماده شده است؛ توجه به مسائل در حوزه مسکن مددجویان و محرومین و ایجاد اشتغال و همچنین حوزه کشاورزی از دیگر اولویت های مد نظر ما خواهد بود که در زمینه نخیلات و مرکبات چه اقداماتی باید انجام شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: در منطقه شرق استان موضوع ازدواج آسان در دستور کار قرار دارد البته در کنار این مسائل حوزه فرهنگی را نیز نادیده نخواهیم گرفت ضمن این که در حوزه خدمات اجتماعی نیز فعالیت هایی را انجام می دهیم؛ بزرگترین کمک مؤمنانه جان مردم است در حوزه ویروس کرونا واکسیناسیون ورود کرده ایم و بر اساس فرمان مقام معظم رهبری همانند رویکرد در فلج اطفال کار انجام داده ایم.

معروفی در پایان گفت: وقتی در دورترین نقطه استان پایگاه بسیج که آن هم برای مردم است، وجود دارد؛ چرا مدیریت نکنیم و به کمک سیستم بهداشت و درمان نیاییم و مشکلات مردم را حل نکنیم؛ بنابراین خدمات اجتماعی ما در حوزه های کمک مؤمنانه، ویروس کرونا و کمک برای قطع زنجیره ویروس در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdcenz8zojh8woi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما