کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد؛

تبیین گفتمان انقلاب رسالت اصلی رسانه ها است/ رسانه ها با نگاه به سند گام دوم انقلاب مطالبه گر باشند

21 مهر 1400 ساعت 12:11

سردار معروفی گفت: رسالت اصلی ما در رسانه، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است. 


به گزارش راه آرمان؛ سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ظهر امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر با محوریت مکتب شهید سلیمانی، به اهمیت و نقش رسانه پرداخت و اظهار کرد: جنگ امروز، جنگ نرم است و در شرایط امروز همراهی مردم از سوی رسانه ها امری ضروری است. 

وی گفت: شاکله اصلی امنیت روانی به رسانه برمی گردد که این وظیفه خطیری است. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به بیان خاطرات دوران ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و با اشاره به امنیت روانی و نقش رسانه در این دوران تصریح کرد: نقش رسانه را نمی توان نادیده گرفت، رسانه ابزاری است که می تواند اثر خود را در همه جوانب بر مخاطب بگذارد که این اثر را حتی در صدر اسلام، دوران دفاع مقدس و دوران معاصر دید.

سردار معروفی عنوان کرد: هر خبری موفق نیست؛ بلکه خبری موفق است که در راستای راهبرد نظام و پیشبرد اهداف نظام و مردم باشد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به سند گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این سند بزرگ ترین سند بالادستی است که همه جوانب در آن سنجیده شده و رسانه ها باید براساس آن مطالبه گر باشند. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد:  رسالت اصلی ما در رسانه، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان مکتب شهید حاج قاسم است. 

سردار معروفی با اعلام اینکه استان کرمان در جریان انتخابات خوش درخشید، تصریح کرد: ۶۰  درصد مردم  استان کرمان در این رویداد بزرگ  مشارکت کردند که این اقدام بزرگی است. 

وی از راه اندازی قرارگاهی در راستای تبیین گام دوم انقلاب در راستای توانمندسازی جوانان جهت مدیریت در استان با رویکرد مردمی خبر داد. 


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به وظایف مدیران در تراز مکتب حاج قاسم اشاره و اذعان کرد:مکتبی بودن، انقلابی بودن و مردمی بودن، ۳ ویژگی مدیران در تراز مکتب حاج قاسم است. 

سردار معروفی تصریح کرد: مدیر باید در اندیشه اش شهید سلیمانی، جامع الاطراف و امامین انقلاب باشد.

وی افزود: مدیر در مکتب حاج قاسم باید نوکر و خدمتگزار مردم باشد و منتظر تشکر و قدردانی نماند، برای او لباس نباید مهم باشد زیرا مردمی بودن اصل و پایه است به همین دلیل است که حضرت امام می فرمایند مردم ولی نعمتان ما هستند و باید خادم آنها باشیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: مدیران باید با صداقت، حلال مشکلات مردم باشند و کار را برای خدا انجام دهند.

سردار معروفی با تاکید بر اینکه حل مشکلات مردم در راستای وفاق ملی رخ می دهد، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در شرایط فعلی احساس می شود موضع وحدت است و از آنجایی که دشمن نمی تواند اقتدار ما را ببیند . پس لازمه آن داشتن وفاق ملی و وحدت است. 

وی همچنین به نقش رسانه ها در شرایط فعلی پرداخت و تصریح کرد: رسانه ها نباید دنبال ایجاد حاشیه باشند؛ بلکه باید اولویت کار را برای مسئولان مشخص کنند. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از رسانه ها خواست مطالبه گریشان عاقلانه، با مصلحت، به حق و منطقی باشد. 

وی تاکید کرد: باید تمام جوانب را برای خدمت به مردم سنجید و رسانه در این زمینه بسیار موثر است.  

ظرفیت استان غنی؛ اما توازن برقرار نیست 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: مطالبه گری باید توسط رسانه ها صورت گیرد اما سالم نه با زخم، مطالبه به حق و منطقی باشد و راه کار ارایه دهیم و سعی کنیم تمام توان را به سمت خدمت به مردم سوق دهیم و برانگیخته کردن همه به سوی خدمت به مردم  کار رسانه است که اگر انجام ندهیم به انقلاب ضرر  زده ایم.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: ما در استان بهترین نخیلات، معادن، صنایع و محصولات کشاورزی را داریم  اما فقر زیاد داریم زیرا اقتصاد را سیاسی کردیم.

وی گفت: رسانه ها باید مراقب باشند زیاد به حاشیه ها نپردازند، زیرا مردم به آرامش نیاز دارند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ما ملت مظلوم اما قوی هستیم اذعان کرد: خدا را شاکریم که به برکت پیامبر و انقلاب و امامین انقلاب و شهدا و خاصه شهید سلیمانی امروز  یک ملت هوشمند و بروز هستیم.

سردار معروفی در ادامه افزود: برخی کشورها با سقوط یک هواپیما به هم می ریزند اما کشور ما اصول آن بر پایه دین است و به دریای زلال اهل بیت وصل است و مردمی روشن ضمیر و هوشیار دارد.


انتهای پیام /نامجو


کد مطلب: 122024

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/122024/تبیین-گفتمان-انقلاب-رسالت-اصلی-رسانه-نگاه-سند-گام-دوم-مطالبه-گر-باشند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir