تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۶
۰
plusresetminus
صافی زاده گفت: تا دو روز گذشته یک میلیون 673 هزار نفر در استان دوز اول و 772 هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت کردند یعنی بالای 60 درصد جمعیت بالای 12 سال استان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.
بیش از 60 درصد از جمعیت استان کرمان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند/اگر مردم عادی انگاری نکنند وارد پیک ششم نخواهیم شد
حسین صافی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با وضعیت بیمارستان های استان اظهارکرد: موارد بستری تا شب گذشته 671 مورد بستری در کل بیمارستانهای استان از جمله مشکوک و بیماران پی سی آر مثبت بودند که به مراتب نسبت به چند هفته گذشته وضعیت خیلی بهتر شده است.
 
وی گفت: سال گذشته داشتیم که کمتر از 200 نفر بستری در بیمارستان  وجود داشت که امیدواریم به همان وضعیت حتی کمتر برسیم.
 
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان افزود: تا شب گذشته  40 نفر تحت ونتیلاتور بودند و در چند روزگذشته 7 نفر فوتی داشتیم که امیدواریم روند نزولی داشته باشد.
 
صافی زاده تصریح کرد: ظرف یکی دو هفته گذشته شاهد روند نزولی در وضعیت بیماری بودیم که در مقایسه با هفته های قبل تر و یکی دو ماه قبل تر بهتر است اما چیزی که باید به آن توجه کنیم این است که روند شیب کاهش پیدا کرده است اگر ظرف یکی دو هفته قبل آمار پایین می آمد در حال حاضر سیر نزولی است و این را مد نظر قرار دهیم و سعی کنیم عادی انگاری رخ ندهد زیرا چنین تجربه ای در خرداد ماه داشتیم ما به دنبال پیکی در اردیبهشت ماه شاهد بودیم و موارد بیماری کاهش پیدا کرد به دنبال آن در خرداد نوساناتی داشتیم و متاسفانه وارد پیک اصلی شدیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا  با توجه به اینکه مردم واکسن زده اند، پیک ششم در راه است، اذعان کرد:نمی شود پیش بینی کرد چه وقت اتفاق خواهد افتاد ، ویروس در حال حاضر روند طبیعی خود را طی می کند اگر ما رعایت کنیم و دست به دست هم دهیم می توانیم  زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم  و می تواند این پیک اتفاق نیفتد اما اگر بی توجهی رخ دهد و عادی انگاری اتفاق افتد و خیالمان راحت شود از اینکه واکسن زدیم امکان این هست که  دوباره فرصتی برای اظهار وجود ویروس پیدا شود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان ادامه داد: احتمال ورود به پیک است اما این می تواند به تعویق بیفتد همچون انتهای سال گذشته تا فروردین سال 1400 مشکل خاصی نداشتیم زیرا مردم رعایت کردند اما متاسفانه با بی توجهی و عادی انگاری  از اردیبهشت 1400 وارد پیک بعدی شدیم.
 
صافی زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون کمک کرده و اگر آمار را بررسی کنیم در پیک اخیر تعداد بستری نسبت به موج های قبلی بیشتر بود اما مرگ و میر به اندازه قبل نبود و این می تواند همان تاثیرات واکسیناسیون باشد.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم با پوشش زیاد واکسیناسیون ورود به پیک جدید نداشته باشیم ثانیا بتوانیم این بیماری را مدیریت کنیم و  به سمت کنترل و حذف بیماری برویم.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان بیان کرد: تا روز گذشته یک میلیون 673 هزار نفر در استان دوز اول و 772 هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت کردند یعنی بالای 60 درصد جمعیت بالای 12 سال استان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.
 
صافی زاده افزود: در جمعیت سالمندان که افراد پرخطر هستند بالای 90 درصد واکسیناسیون آنها انجام شده و اکثر آنها دوز دوم را نیز دریافت کرده اند که این جای خوشحالی دارد زیرا سالمندان بیشتر در معرض شدت بیماری و مرگ و میر قرار دارند و این در شهرستان هایی مثل بردسیر 99 درصد سالمندان واکسن را دریافت کرده اند.
 
وی تاکید کرد: استدعا می کنم از همه مردم که این فرصت را از دست ندهند و برای دریافت واکسن اقدام کنند زیرا دیگر شرایط سنی وجود ندارد و فقط کودکان زیر 12 سال هستند که امیدواریم برای آنها نیز بزودی تصمیمی گرفته شود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان افزود: هم اکنون نیز برای دانش آموزان بالای 12 سال در اکثر مدارس این امکان فراهم شده که آنها می توانند بدون نوبت به مدرسه محل خود مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند و امیدواریم که با افزایش واکسیناسیون به روال عادی جامعه برگردیم و شاهد بازگشایی مدارس باشیم.
 
صافی زاده خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم پوشش واکسیناسیون را در اقشار مختلف جامعه بالا ببریم خود بخود کودکانی که در سن و سال پایین هستند تحت حمایت قرار می گیرند.
 
انتهای پیام/نامجو
 
  https://armanekerman.ir/vdcjx8evtuqe8yz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین