تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۲
۰
plusresetminus
یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از اشتغال ۲۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد رفسنجان درزمینهٔ قالی‌بافی خبر داد و گفت: ۵۰۰ مترمربع فرش دستباف به ارزش دو میلیارد تومان طی شش‌ماهه امسال توسط مددجویان رفسنجانی تولیدشده است.
اشتغال ۲۰۰ خانوار رفسنجانی درزمینهٔ قالی‌بافی/ تولید ۵۰۰ مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان رفسنجانی
به گزارش "راه آرمان" یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در سفر به شهرستان رفسنجان طی سخنانی در نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: کمیته امداد به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی و مولود انقلاب طی این سال‌ها منشأ خیر و برکات زیادی در جامعه بوده است.
وی ادامه داد: این نهاد با همراهی و همدلی مردم توانسته قدم‌های مؤثری را در جامعه بردارد و خانواده‌هایی که دچار آسیب شده‌اند، بخشی از مشکلات آن‌ها را به دوش بکشد.

صادقی گفت: خدا را شاکریم که توفیقاتی در این زمینه در جهت هدایت فرزندان این خانواده‌ها با این نگاه که می‌خواهیم فقر بین نسلی را در این خانواده‌ها از بین ببریم نصیبمان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما در کمیته امداد توجه به بحث اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها است و مشاغلی که کمیته امداد ایجاد می‌کند عزتمندانه با اندکی سرمایه در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و با نظارت کامل کمیته امداد انجام می‌شود.
صادقی تأکید کرد: در سال گذشته بالغ‌بر 10 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به کمیته امداد رفسنجان اختصاص‌یافته که با اختصاص این میزان تسهیلات حدود ۳۰۰ شغل پایدار در این شهرستان ایجادشده است.

وی بابیان اینکه توجه عمده این نهاد بر مشاغل خانگی است گفت: در شهرستان رفسنجان حدود ۲۰۰ خانوار تحت حمایت به شغل قالی‌بافی مشغول هستند و درآمد بسیار خوبی دارند، فرش‌های تولیدی آن‌ها به‌صورت تضمینی و باقیمتی بالاتر از قیمت کارشناسی توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: برنامه داریم درزمینهٔ مشاغل خرد و خانگی در این شهرستان قدم برداریم و یقیناً با فضای بسیار خوبی که در شهرستان رفسنجان وجود دارد و ظرفیت‌های خوبی که در این شهرستان درزمینهٔ صنعت و مشاغل مختلف وجود دارد می‌توانیم زمینه اشتغال و توانمندسازی عمده مددجویان این شهرستان را فراهم کنیم.

صادقی بابیان اینکه چهار هزار خانواده با جمعیتی بالغ‌بر هشت هزار نفر در شهرستان رفسنجان مددجوی کمیته امداد هستند گفت: با کمک کارآفرینان و خیران و بسته‌های تشویقی که این نهاد دارد می‌توان زمینه اشتغال مددجویان زیادی را فراهم کرد.

صادقی یکی از دلایل اصلی سفر خود به شهرستان رفسنجان را تقدیر و قدردانی از خیران و نیکوکارانی است که در رفسنجان به ما کمک کرده و می‌کنند و نگاه خیر خواهانه ای داشته‌اند.

وی ادامه داد: قدمت کمک‌های خیرخواهانه در شهرستان رفسنجان مربوط به دیروز و امروز نیست بلکه مردم خیر رفسنجان از ۷۰ سال قبل در زمینه‌های مختلف و عالمانه کمک می‌کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ‌بر 17 میلیارد تومان توسط خیرین به کمیته امداد رفسنجان در سرفصل‌های مختلف کمک شده است که در این زمینه از مردم خیر رفسنجان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی به اجرای طرح جدید و ارزشمند «کوثر غدیر» با محوریت امام‌جمعه رفسنجان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این طرح هزار جهیزیه قرار است برای خانواده‌های نیازمند تحویل شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اجرای طرح اکرام ایتام در راستای حمایت از فرزندان یتیم تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از شفاف‌ترین طرح‌های خیرخواهانه است که می‌توانید ماهیانه کمک‌های خود را مستقیم به‌حساب یتیم واریز کنید.

صادقی خاطرنشان کرد: نگاه ما بر این است کمک‌هایی که کمیته امداد به خانواده‌های نیازمند می‌کند عمدتاً معوض باشد بجای بلاعوض یعنی در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت شود.

وی به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با مجوز بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: افراد می‌توانند بخشی از پول بلااستفاده خود را در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند تا علاوه بر حفظ سرمایه، با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان و گره‌گشایی در کار نیازمندان در کار خیر نیز شریک شوند.

شایسته ذکر است؛ در پایان نماز جمعه این هفته شهرستان رفسنجان از تعدادی از خیران و عاملان زکات این شهرستان توسط کمیته امداد تجلیل شد.

انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdch-inzw23nivd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما