کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین اخبار از زمین لرزه 5.1 ریشتر یزدانشهر کرمان؛

اعزام دو تیم‌های ارزیاب و فوریت‌های پزشکی به محل وقوع زلزله/ فرو ریختگی دیوارهای خشت و گلی برخی منازل روستایی+تصاویر

24 مهر 1400 ساعت 15:22

زمین لرزه ۵.۱ ریشتری که دقایقی پیش یزدانشهر کرمان را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزاند، موجب فرو ریختگی دیوارهای خشت و گلی در برخی منازل روستایی نزدیک مرکز زلزله شده است.


به گزارش راه آرمان؛ دقایقی قبل زلزله ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ساعت ۱۵:۱۶ یزدانشهر کرمان را لزراند.

بر اساس اطلاعات انتشار یافته در مرکز زلزله نگاری کشور گفتنی است این زمین لرزه به طول جغرافیایی ۵۶.۵۱ و عرض جغرافیایی ۳۰.۹۵ رخ داده است و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.
اعزام دو تیم ارزیاب و ۵ تیم فوریتهای پزشکی به محل وقوع زلزله

به گفته فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان؛ دو تیم ارزیاب به محل وقوع زلزله اعزام و درحال بررسی وضعیت میباشند.

همچنین طبق اعلام علوم پزشکی کرمان تعداد ۵ تیم فوریتهای پزشکی جهت بررسی مناطق تحت تاثیر زمین لرزه اعزام شده اند.
مردم آرامش خود را حفظ کنند و جوانب ایمنی را رعایت کنند

علی صادق زاده فرماندار زرند در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در زرند اظهار کرد: در رابطه با وقوع زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین به مرکزیت یزدانشهر از توابع بخش یزدان آباد شهرستان زرند، به شدت 5.1 ریشتر در ساعت 15:16 عصر امروز 24 مهرماه، تیم‌های ارزیاب به مناطق مورد نظر خصوصاً مرکز زلزله در یزدانشهر و دیگر روستاهای اطراف فرستاده شدند.

فرماندار زرند ضمن درخواست از مردم جهت حفظ آرامش و رعایت جوانب ایمنی، با بیان اینکه تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران زرند در حالت آماده باش و تا اطلاع ثانوی حق خروج از شهرستان را ندارند، یادآور شد: تیم‌های ارزیاب درحال ارتباط گیری با بخش‌های مختلف از جمله بخشداری های مرکزی و یزدان آباد، هلال احمر و دهیاری ها هستند تا در صورت هرگونه پیش آمد و یا بحران های احتمالی بعدی، اقدامات لازم انجام شود.


فرو ریختگی دیوارهای خشت و گلی در منازل روستایی نزدیک مرکز زلزله

مجید سعیدی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به زلزله رخ داده در منطقه یزدانشهر کرمان گفت: تاکنون نیروهای ارزیاب به منطقه اعزام شده اند و گزارشات آنها حاکی از این است که تخریب و خسارت گسترده نداشته در منطقه حادثه نداشته ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان خاطر نشان کرد: فرو ریختن برخی از دیوارهای خشت و گلی، ترک خوردگی دیوار و فرو ریختن شیشه های برخی از منازل روستاهایی که  نزدیک به مرکز زلزله بوده است، رخ داده است.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 122077

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/122077/اعزام-دو-تیم-های-ارزیاب-فوریت-های-پزشکی-محل-وقوع-زلزله-فرو-ریختگی-دیوارهای-خشت-گلی-برخی-منازل-روستایی-تصاویر

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir