تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۵
۰
plusresetminus
استاندار کرمان گفت: چهاردهمین دوره جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران در استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.
جشنواره ملی موسیقی نواحی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کرمان برگزار می‌شود
به گزارش "راه آرمان " علی زینی‌وند ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمان که با حضور جمعی از مسئولان استان و به صورت ارتباط همزمان ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان کرمان درسالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری برگزار شد با بیان اینکه برگزاری مراسم 13 آبان در فضای باز در تمامی شهرستان‌ها برگزار می‌شود اظهار داشت: فرمانداران مدیریت کنند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان قرمز کرونایی در استان نداریم و دورکاری کارمندان ادارات در استان کرمان لغو شده است و همه کارکنان باید سر کار باشند گفت: اصناف به ویژه رستوران داران و رانندگان تاکسی حتماً باید واکسن خود را تزریق کنند و نباید این موضوع به تعویق بیفتد.
استاندار کرمان با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن کرونا در استان وجود ندارد افزود: مردم اطلاعات را از طریق رسانه‌های مرجع دنبال کرده و به شایعات توجه نکنند.
وی با اشاره به اینکه فرمانداران شرق و جنوب استان واکسیناسیون مردم در این مناطق را حتماً پیگیری کرده و نسبت به اقناع‌سازی مردم تلاش کنند ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک نباید مورد غفلت قرار بگیرد و صرف واکسیناسیون از ابتلا به بیماری جلوگیری نمی‌کند.
زینی‌وند با بیان اینکه واکسیناسیون مردم در استان کرمان باید هر چه سریع‌تر انجام شود تا کمتر شاهد این مشکلات باشیم گفت: جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران در استان کرمان یک رویداد مهم ملی بوده که تلاش زیادی برای میزبانی استان کرمان از این جشنواره شده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عادی انگاری بیماری یک دغدغه بزرگ است گفت: مسئولان بیشتر از مردم باید پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنند و حتما در جلسات توجه داشته باشند که عادی انگاری نشود.

واکسیناسیون بیش از 67 درصد افراد بالای 12 سال استان کرمان انجام شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه ضمن تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) و با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار داشت: در حاضر شهرستانی با وضعیت قرمز کرونایی در استان کرمان نداریم.
محمدصاق بصیری با اشاره به وجود پنج شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی و 14 شهرستان دارای وضعیت زرد و 4 شهرستان آبی کرونایی در استان بیان کرد: همه اینها نشان از شکننده بودن وضعیت کرونا در استان است که باید مراقبت کرد.
بصیری با بیان اینکه راهپیمایی روز 13 آبان در استان نداریم گفت: اجتماع این روز در فضاهای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا منعی ندارد.
وی با بیان اینکه اصناف و رانندگان وسائل نقلیه عمومی حتما باید واکسینه شوند ادامه داد: از این به بعد صدور و تمدید مجوز اصناف و رانندگان منوط به داشتن کارت واکسن است.

650 بیمار در مراکز درمانی بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه نسبت به هفته قبل روند نزولی بیماری کرونا در استان را شاهد هستیم اظهار داشت: در حال حاضر 650 بیمار در بیمارستان‌های استان، بستری هستند که از این تعداد 130 نفر در آی سی یو بستری بوده و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.
حمیدرضا رشیدی‌نژاد  با بیان اینکه تعداد بیماران بستری کرونایی نسبت به هفته قبل 15 درصد کاهش پیدا کرده است گفت: وضعیت بیماری در استان شکننده است و در هر شرایطی باید استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستورکار قرار دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا در استان، در حال انجام است و روند قابل قبولی دارد افزود: بیش از 94 درصد افراد بالای 60 سال و 67.5 درصد افراد بالای 12 سال در استان کرمان واکسیناسیون شدند.
وی با بیان اینکه مدارس در واکسیناسیون دانش آموزان و والدین آنها همکاری و خانواده‌ها را آگاه سازی کنند ادامه داد: هیچ شبه‌ای در تزریق واکسن کرونا نیست و واکسیناسیون پشتوانه علمی در دنیا دارد.
رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه واکسن موجود در کشور مورد تایید سازمان‌های بین‌المللی و معاونت غذا و دارو در کشور است گفت: از مجموع 138 هزار دانش آموزی که شرایط سنی دریافت واکسن را داشتند تا کنون حدود 55 درصد واکسن کرونا را دریافت کردند.
حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان کرمان کاهش پیدا کرده و روند نزولی بیماری در استان حاکم است اظهار داشت: عادی انگاری یک مشکل بزرگ است که به افزایش بیماری در استان دامن می‌زند و باید از آن جلوگیری کرد.

موسیقی نواحی با رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار می‌شود

از سوی دیگر محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه جشنواره ملی موسیقی نواحی 13 دوره در استان برگزار شده است اظهار داشت: امسال میزبان چهاردهمین دوره موسیقی نواحی در استان کرمان هستیم.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره از 29 مهرماه تا دوم آبانماه امسال در استان برگزار می‌شود ادامه داد: این جشنواره سال گذشته به دلیل وضعیت قرمز کرونایی به‌صورت آنلاین برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: درخواست می‌شود امسال این جشنواره با جمعیت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 منبع:تسنیم

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcg7x9q3ak9xz4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین