تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۱
۰
plusresetminus
استاندار کرمان در بازدید از مناطق زلزله زده زرند:

مدیریت بحران باید قاطع و جدی اعمال شود

استاندار کرمان در جلسه مدیریت بحران در بخشداری یزدانشهر ضمن تاکید بر مدیریت قاطع در بحران دستور داد به سرعت با مشارکت هلال احمر، بنیاد مسکن و بخشداری نسبت به شناسایی خانواده های نیازمند اسکان موقت اقدام شود.
مدیریت بحران باید قاطع و جدی اعمال شود
به گزارش راه آرمان، دکتر علی زینی وند بعد از ظهر امروز یکشنبه ۲۵ مهرماه پس از بازدید از روستای زلزله زده دهزوئیه در بخش مرکزی زرند و مناطقی از بخش یزدان آباد در ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند که در بخشداری یزدان آباد تشکیل شد اقدامات انجام شده در سالهای قبل و بازسازی منازل روستایی را عامل اصلی کاهش خسارات و جلوگیری از تلفات جانی عنوان کرد.


استاندار با تشکر از نیروهای عمل کننده پس از وقوع زمین لرزه گفت: همه زحمت کشیدند از دیروز پای کار بودند. از شوراها شهرداران، هلال احمر، بنیاد مسکن، بخشدار، فرماندار، امام جمعه و خبرنگاران تشکر می کنم.

استاندار کرمان افزود: اینکه زلرله ای با قدرت بیش از ۵ ریشتر در مناطق روستایی و گسترده رخ دهد و خسارات جانی نداشته باشد به دلیل مقاوم سازی و بازسازی های انجام شده در گذشته است که از خدمات جمهوری اسلامی می باشد.

دکتر زینی وند با بیان اینکه استان کرمان در بازسازی منازل جز رتبه های اول کشور است تصریح کرد: به مالکان منازلی که استحکام بنا ندارند تکلیف شود بازسازی را شروع کنند و طبق ضوابط تسهیلات پرداخت شود.

استاندار کرمان با تاکید بر این نکته که مصوبات باید باجدیت پیگیری شوند‌ گفت:بنیادمسکن، هلال احمر، بخشداری و دهیاریها اطلاعات تمام منازلی را که آسیب دیده اند با جزئیات استخراج کنند و در حوزه کشاورزی، قنوات و راهها نیز ارزیابی دقیق صورت پذیرد.

دکتر زینی وند تاکید کرد: اگر هلال احمر، بنیاد مسکن و بخشداری تایید کنند حتی اگر یک منزل به اسکان موقت نیاز دارد باید فوری چاره اندیشی شود.

استاندار افزود: آماری از کل کانکس ها در استان کرمان تهیه شود و زمانی که به آنها نیاز نیست باید در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گیرتد و اگر در جایی از انتقال کانکس ها ممانعت شد به مراجع قضایی معرفی شوند.

استاندار کرمان پیام تلفنی رئیس جمهور و وزیر کشور را به مردم و مسئولان ابلاغ و بر تدوین گزارش اقدامات انجام شده جهت گزارش به دفتر رئیس جمهور و وزارت کشور تاکید کرد.

در این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرماندار زرند، مدیر کل هلال احمر، رئیس بنیاد مسکن زرند، بخشدار یزدان آباد و شهردار یزدانشهر گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده ارائه کردند.

امام جمعه یزدانشهر با بیان اینکه سرعت عمل شهرستان در مدیریت بحران بالا بود خاطر نشان کرد: بازسازی های سالهای قبل مانع از خسارات جدی شد.
حچت الاسلام ایزدی امام جمعه یزدانشهر افزود: اگر این خدمات درسالهای گذشته انجام نمی گرفت احتمالا تلفات جانی داشتیم.

در این جلسه اعلام شد: ۸۰ درصد منازل در روستاهای زرند استحکام بنا دارند و ۸۰۰واحد تاکنون در یزدانشهر بازسازی شده است.

انتهای پیام/زرند https://armanekerman.ir/vdca6un6i49nu61.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما