تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۱
۰
plusresetminus
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند خبر داد؛

خسارت 30 درصدی به آثار تاریخی زرند در اثر زلزله

محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند گفت: در بخش یزدان‌آباد آثار ارزشمندی همچون چهاربرجی شاهرخ‌خانی، حمام خالق‌آباد، قلع دیوو، قلعه کهنه و قلعه کهنه شعبجره، برج جلال‌آباد و چندین اثر تاریخی دیگر خسارت وارد شده است.
خسارت 30 درصدی به آثار تاریخی زرند در اثر زلزله
به گزارش راه آرمان؛ محمد اسلامی با اعلام اینکه زلزله ۵.۱ ریشتری روز شنبه به آثار تاریخی بخش یزدان‌آباد و بخش مرکزی خسارت وارد کرده است، اظهار داشت: در بخش یزدان‌آباد آثار ارزشمندی همچون چهاربرجی شاهرخ‌خانی، حمام خالق‌آباد، قلع دیوو، قلعه کهنه و قلعه کهنه شعبجره، برج جلال‌آباد و چندین اثر تاریخی دیگر خسارت وارد شده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند عنوان کرد: بررسی‌های اولیه حکایت از خسارت تقریبی ۳۰ درصدی به تمام آثار تاریخی این بخش دارد.

 اسلامی افزود: در بخش مرکزی نیز  به‌دلیل شدت زمین‌لرزه  بسیاری از آثار خسارت دیده است که از جمله مهمترین آنها بازار تاریخی زرند است که به‌دلیل حضور کسبه و مردم در این بازار تاریخی ضرورت دارد با حساسیت ویژه به  مقاوم‌سازی و ترمیم آن پرداخته شود.

وی از خسارت به برج زرندوئیه و مسجد قلعه نیز خبر داد و گفت: این دو اثر شاخص  شهری نیز از این زلزله آسیب دیده است که  از ستاد مدیریت بحران خواستار مساعدت ویژه هستیم.

رئیس میراث فرهنگی زرند با اشاره به خسارت  به ۳۰ واحد کارگاهی صنایع دستی اظهار کرد: این واحدهای خانگی با شکاف در  سقف و دیواره‌ها روبه‌رو شده و چون عموما محل فعالیت صنعتگران صنایع دستی هستند، انتظار داریم  با اعطای تسهیلات مناسب به  صاحبان این کارگاه‌های خانگی نسبت به مرمت آن  اقدام شود.

انتهای پیام/زرند https://armanekerman.ir/vdcb85b8zrhb58p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما