تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۱
۰
plusresetminus
محمدرضا علیزاده با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی نواحی در کرمان از تاریخ 14 تا 17 ربیع الاول و در هفته وحدت برگزار می شود، گفت: این جشنواره با نام کرمان عجین شده است.
برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی در هفته وحدت/ این جشنواره با نام کرمان عجین شده است
به گزارش راه آرمان؛ محمد رضا علیزاده صبح امروز در نشست خبری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اشاره به آغاز هفته وحدت و گرامیداشت میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) گفت: جشنواره موسیقی نواحی به عنوان رویداد مهم در استان کرمان از 29 مهر ماه لغایت 2 آبان ماه برگزار می شود.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: جشنواره موسیقی نواحی یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه موسیقی کشور است که این نوع موسیقی، موسیقی اصیل کشور تلقی می شود.

وی ابراز کرد: ممکن است برخی از استان ها در یک حوزه برجسته باشند؛ اما کرمان از لحاظ تنوع موسیقی حرف برای گفتن دارد.
 
این مقام مسئول بیان کرد: خوشبختانه با درایت دبیر تخصصی جشنواره موسیقی نواحی، در سال جاری به گونه ای برنامه ریزی شده است که حضور اقوام مختلف را در قالب موسیقی نواحی خواهیم داشت.

علیزاده با تأکید بر اینکه جشنواره موسیقی نواحی با نام کرمان عجین شده است، اظهار کرد: این نوع موسیقی، موسیقی اقوام با اصالت ماست و این نوع موسیقی، موسیقی حماسی و ارزشی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی نواحی یکی از سه رویداد موسیقی در کشور است، عنوان کرد: تا سال 1398 این جشنواره به صورت حضوری و با تجمع مردم برگزار می شد؛ اما با شیوع کرونا در سال گذشته مجبور به اجرای مجازی جشنواره شدیم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره از تاریخ 14 تا 17 ربیع الاول و در هفته وحدت برگزار می شود، تصریح کرد: جشنواره موسیقی نواحی یکی از رویدادهای هنری کشور در هفته وحدت است و برای اجرا جشنواره با پنج شهرستان بم، بافتف سیرجان، رفسنجان و شهربابک مکاتبه کرده ایم که تاکنون برگزاری جشنواره در شهرستان سیرجان قطعی است.
 
وحید محمدی در این نشست با تأکید بر اینکه موسیقی نواحی ایران گنج با ارزشی است، گفت: آداب، رسوم و سبک زندگی تمامی داشته های فرهنگی کشور است از طریق موسیقی محلی ارائه و نشان داده می شود و این جشنواره انتقال دهنده فرهنگ ما به سایر ملت هاست.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: جشنواره موسیقی نواحی امسال نیز رنگ و بو تمامی اقوام کشور را دارد و 70 نفر از هنرمندان در این جشنواره شرکت می کنند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcauun6m49nu61.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین