تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۱
۰
plusresetminus
رئیس دادگستری شهربابک گفت: وظیفه رسانه ها نقد منصفانه و دلسوزانه و وظیفه مسئولان پذیرش انتقادات و رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم می باشد و مسئولان باید انتقاد پذیر باشند.
وظیفه رسانه ها نقد منصفانه و دلسوزانه/وظیفه مسئولان پذیرش انتقادات و رسیدگی به مطالبات مردم است
به گزارش  خبرنگار راه آرمان از شهربابک ،صبح امروز ،نشست صمیمی احسان بهجتی رئیس  محترم دادگستری شهربابک و علیرضا مظفری دادستان محترم شهربابک با اصحاب رسانه این شهرستان  برگزار شد.


احسان بهجتی رئیس دادگستری شهربابک در این نشست ضمن تشکر از حضور علیرضا مظفری دادستان محترم  شهربابک ، گفت :همه ما باید پیروان خالص شهدا باشیم و اهداف آنان را دنبال کنیم و همه ما مدیون خون شهیدان هستیم و باید هم در گفتار و هم در نوشتار و هم در عمل رهرو شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم.


رئیس دادگستری شهربابک افزود :رسانه‌ها در خط مقدم جبهه ی  فرهنگی و فرهنگ‌سازی کشور  هستند و «منشور اخلاقی رسانه ها »که از بیانات مقام معظم رهبری استخراج شده است به حدی کامل و جامع می باشد که می تواند در زندگی شخصی و اجتماعی نیز  از آن استفاده کنید.


احسان بهجتی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از حضور اصحاب رسانه ها دراین نشست ، بیان کرد : رسانه زبان گویا و حلقه ارتباط مردم با مسئولین هستند و باید در انعکاس اخبار، عیناً واقعیت ها را بیان کنند و دخل و تصرفی در بیان واقعیت‌ها نداشته باشند.


وی ادامه داد :رسانه‌ها باید انتقادات سازنده و مطالبه‌گری مردم را به گوش مسئولین برساند و همزمان اقدامات مثبت انجام شده از سوی مسئولین  را به صورت کامل و واقعی و به دور از غرض ورزی شخصی و هوای نفس،مطرح کنند.


این مقام عالی قضایی شهرستان شهربابک با تاکید بر  به ضرورت  حفظ مرز بین تخریب و نقد گفت: باید به گونه‌ای انتقادات از مسئولان انجام شود که در آن خیر دنیا و آخرت را به دنبال داشته باشد و محاسن و معایب به مسئولین و عملکرد آنان هم زمان با ارائه راهکار بیان شود.


رئیس دادگستری شهربابک ضمن اشاره به  ضرورت رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و انجام کارهای فرهنگی از جمله فرهنگ سازی برای جلوگیری از مصرف مشروبات الکلی ، اعتیاد و خودکشی گفت: رسانه ها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی می توانند بازوی قوی برای دستگاه‌های اجرایی و قضایی در فرهنگ سازی و افزایش مهارت های زندگی مردم باشند.



وی اضافه کرد :  انتشار اخبار ناامید کننده آرامش  مردم را به هم می‌ریزد و مسائل و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را افزایش می دهد بنابراین باید اخبار مثبت و امیدوار کننده نیز در کنار بیان نقد ها و ضعف ها مطرح شود.



وی در  ادامه گفت: رعایت ادب و  احترام و حفظ کرامت انسانی ضروری است و به  هیچ وجه، نباید  هیچ انسانی در هیچ جایگاهی  مورد اهانت  و تحقیر قرار بگیرد ،وظیفه رسانه نقد منصفانه ، دلسوزانه و مودبانه است و وظیفه مسئولان پذیرش نقدها، رسیدگی به مطالبات  و حل مشکلات مردم می باشد.

رئیس دادگستری شهربابک در خاتمه گفت : ما نسبت به خون شهدا مدیون هستیم و به فرموده ی شهید حاج قاسم سلیمانی فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت ها نیست، بنابراین با بحران ها دو گونه برخورد می‌شود؛ برخی در برابر بحران ها زود کمر خم می‌کند اما برخی دیگر مقاومت می کنند، پس باید در برابر بحران ها مقاومت کنیم تدبیر کنیم ،سیاست به خرج دهیم. تا رشد کنیم و کوچکترین مشکلی نباید باعث ترک  عرصه  فعالیت و خدمت شود. باید دریادل  باشیم و برای حل مشکلات مان راه حل پیدا کنیم و از بحران ها با صبر و شکیبایی به راحتی عبور کنیم.

در ادامه ی این نشست ،علیرضا مظفری دادستان شهربابک ،ضمن تشکر از تلاش های صادقانه ی رسانه های شهربابک  گفت : شما را به تأمل در حدیثی که می فرماید: در برابر سختی ها از خود سرسختی نشان دهید،دعوت میکنم چراکه ، کار رسانه ها مصداق همین حدیث می باشد که باید برابر مشکلات و سختی های رسالت خود محکم گام بردارید.

علیرضا مظفری افزود : برای رضای خدا قدم  و قلم  بردارید و شجاعانه در رسالت خطیر اطلاع رسانی  پیش بروید . و در این مسیر  واهمه ای  از هیچ کسی جز خدا نداشته باشید و روز به روز  ارتباط قوی تری  با خداوند متعال برقرار کنید که همیشه دست خدا پشت سر
 شما باشد . 


دادستان شهربابک اظهار کرد: حل  بحران ها با مطالبه گری منطقی اصحاب رسانه ، کار فرهنگی ،و حمایت از  تولید و توسعه و اشتغال زایی و مانع زدایی ها امکان پذیر خواهد شد.


 وی با اشاره  به  وضعیتی اقتصادی  فعلی و مشکلات معیشتی مردم گفت : وضعیت کنونی اقتصادی از  وضعیت جنگی هشت سال دفاع مقدس،  وضعیت حساس تری را ایجاد کرده است که‌ باید اخبار منفی  بزرگنمایی نشود  چراکه بزرگ کردن اخبار منفی ، باعث ناامیدی در جامعه و‌ افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.


وی با تاکید بر ضرورت ایجاد و حفظ امید در بین مردم خاطر نشان کرد :  رسانه‌ها باید از ظرفیت خود برای حل معضلات اجتماعی با انجام کارهای فرهنگی و رسانه‌ای استفاده کنند و در بحث اعتیاد ،مشروبات الکلی و آسیب‌های اجتماعی کار  فرهنگی و رسانه‌ای انجام دهند.


دادستان شهربابک در خاتمه خطاب به اصحاب رسانه  گفت : از مشکلات در مسیر راهتان دلسرد و بی انگیزه  نشوید و‌ محکم قدم بردارید و با تقویت ارتباط با خدا ، روحیه خود را در برابر سختی ها تقویت کنید. حتی   جانتان را  در راه خدا و رسالت خطیر تان بگذارید‌.

انتهای پیام/الهام همت https://armanekerman.ir/vdchkinzv23nizd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما